אא

'לונדון סיטי': פיקוח דיגיטלי ממרכז בקרה בשלט רחוק

שדה התעופה השוכן בלב רובע העסקים של לונדון הוא שדה תעופה הגדול הראשון בעולם, שתנועת המטוסים בו נשלטת על ידי מגדל פיקוח דיגיטלי במרחק של יותר מ-100 ק"מ מהשדה עצמו

london city airport. צילום: 123rf london city airport. צילום: 123rf
שדה התעופה לונדון סיטי הפך לשדה התעופה הבינלאומי הגדול בעולם, שנשלט באופן מלא על ידי מגדל פיקוח דיגיטלי מרוחק, לאחר בדיקות אינטנסיביות וניסויים של הטכנולוגיה המהפכנית, שבוצעו במהלך הסגר בבריטניה. כל הטיסות מכוונות לנחיתה או להמראה משדה התעופה, השוכן בלב רובע העסקים 'דוקלנדס' בלונדון, על ידי פקחי תעופה הממוקמים 115 ק"מ משם במרכז הבקרה האווירית NATS בעיר סוונוויק בחבל המפשייר, תוך שימוש בתצוגת 'מציאות משופרת' המסופקת על ידי מגדל בקרה דיגיטלי משוכלל בגובה 50 מטר. ההשקעה בהיקף של מיליוני פאונד בטכנולוגיה הדיגיטלית המרוחקת מסמנת אבן דרך מרכזית במערכות ניהול תחבורה אווירית בעתיד הלא רחוק. 16 מצלמות וחיישנים בחדות גבוהה המותקנים על תרנים גבוהים מכסים נוף של 360 מעלות בשדה התעופה, והתמונה הכוללת מועברת באמצעות חיבורי סיבים מהירים במיוחד לחדר בקרה חדש במרכז הפיקוח האווירי של NATS בסוונוויק. צוות פקחים ייעודי משתמש בצילומים החיים, בהזנת שמע משדה התעופה ובמידע מכ"ם כדי להנחות תנועות מטוסים בשדה התעופה ומחוצה לו. העדכון החי, המועבר דרך רשתות סיבים מאובטחות עצמאיות, מוצג על 14 מסכי HD בחדר הבקרה ומספק תמונה נעה פנורמית. התצוגה החזותית מציגה גם מידע מגוון, כגון: שלטי הכוונה, גובה ומהירות של כל המטוסים המתקרבים ויוצאים משדה התעופה, קריאות מזג אוויר ויכולת לעקוב אחר עצמים נעים. מצלמות זום יכולות להגדיל תמונות עד פי 30 לבדיקה מקרוב. הטכנולוגיה הדיגיטלית משפרת באופן משמעותי את הערכת המצב של הפקחים, ומאפשרת החלטות מהירות ומושכלות לשיפור הבטיחות והיעילות התפעולית. מגדל הפיקוח הדיגיטלי הושלם בשנת 2019 ועבר תקופת בדיקות נרחבת לפני שהחל לפעול באופן מלא. המגדל האנלוגי, בן ה-30 בנמל התעופה, יפותח מחדש כחלק מתוכנית המודרניזציה של שדה התעופה. אליסון פיצג'רלד, מנהלת התפעול הראשית בשדה התעופה לונדון סיטי, אמרה: "אנחנו גאים מאוד להיות שדה התעופה הבינלאומי הגדול הראשון שמאמץ את הטכנולוגיה החלוצית הזו. השקעה זו בתשתית חכמה תעזור לנו לעמוד בצמיחה עתידית של ביקוש הנוסעים, לשפר את ניהול התחבורה האווירית ולתת לנו יכולת משופרת ככל שהתעופה מתאוששת מהמגפה. זוהי גם הדגמה של המחויבות לחדשנות בתחום התעופה בבריטניה והשאיפה להיות בחוד החנית בעתיד ענף התעופה. מאז שהופעלה בסוף ינואר, הטכנולוגיה עבדה טוב מאוד ומוכנה לגידול הצפוי בביקוש לטיסות". ג'ולייט קנדי, מנהלת מבצעים ב-NATS, אמרה: "זהו מגדל הבקרה הדיגיטלי הגדול הראשון בבריטניה ומייצג הישג טכנולוגי ותפעולי משמעותי, במיוחד על רקע הקורונה. טכנולוגיית המגדל הדיגיטלי שוברת מתווה, שנשאר במידה רבה ללא שינוי במשך 100 שנה, ומאפשרת לנו לנהל בבטחה תנועת מטוסים כמעט מכל מקום, תוך שהיא מספקת לפקחי התעופה כלים חדשים יקרי ערך, שהם בלתי אפשריים במגדל פיקוח מסורתי". החברה הגדולה ביותר ב'לונדון סיטי' היא בריטיש איירווייס, שמציגה הקיץ קו חדש לסן סבסטיאן שבספרד, לצד יעדי נופש פופולריים כמו: איביזה, מיקונוס וסנטוריני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםלונדון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: