אא

לראשונה בלי ידיים: בואינג הטיסה מטוס נוסעים ללא טייס

צפו בסרטון של הניסוי החדשני של יצרנית המטוסים במסגרתו מטוס הנוסעים ללא טייס טס למרחק כ-81 ק"מ, והיה אוטונומי לחלוטין החל מההמראה ועד לנחיתה

צילום יח"צ בואינג צילום יח"צ בואינג

ניסוי פורץ דרך: לראשונה בעולם השלימה יצרנית המטוסים בואינג טיסה של מטוס נוסעים ללא טייס. הניסוי בוצע אתמול (ג') בשמי מדינת וירג'יניה שבארה"ב.

מטוס הנוסעים ללא טייס של בואינג טס למרחק כ-81 ק"מ (50 מייל) והיה אוטונומי לחלוטין לאורך כל שלבי הטיסה, החל מהמראה ועד לנחיתה. טיסת הניסוי של אב הטיפוס של מטוס ה- PAV בחנה גם את מערכת השליטה הקרקעית שלו. "בתוך שנה אחת בלבד הצלחנו להתקדם מעיצוב רעיוני לאב טיפוס שמצליח לטוס באופן עצמאי", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיה של בואינג, גרג הייסלופ, "נמשיך להוביל את התחום עם הקפדה על ערכי בטיחות, חדשנות ויזמות". אורכו של מטוס ה-PAV הוא קצת מעל 9 מטר ורוחבו כ-8.5 מטר. טיסת הניסוי היא השלב האחרון בתהליך הפיתוח עליו עובדת חטיבת Boeing NeXt. חטיבה זו אחראית גם על פיתוח ה-CAV, רחפן חשמלי המיועד לשאת מטענים במשקל של עד כ-225 קילוגרמים. טיסת הניסוי החיצונית הראשונה של רחפן זה צפויה להתקיים במהלך השנה. "בואינג היתה שם כשהתעשייה האווירית נולדה, והיא תהיה שם גם בעתיד כדי להבטיח תנועה בטוחה ונטולת מתחים בין חלקים שונים של העולם", אמר סטיב נורדלונד, סמנכ"ל והמנהל הראשי של Boeing NeXt.

צילום: בואינג

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבואינג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: