אא

מי אתה נאום נעם כהן, הישראלי מדובאי, המעוניין לרכוש את ישראייר?

נאום נעם כהן, בעל השליטה בקבוצת NY Koen Group שבסיסה בדובאי, הצהיר לפני כשבועיים כי הוא מעוניין לרכוש את ישראייר. בשיחה עם פספורטניוז הוא מסביר מדוע שינה את שמו מנחשון נחשונוב ועל מידת רצינותו ברכישת ישראייר

ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
לפני כשבועיים הוא פרץ לכותרות כאשר קבוצת NY Koen GROUP שבבעלותו, הצהירה כי בכוונתה להתמודד על רכישת חברת ישראייר. היום (שני) בשיחה עם פספורטניוז נאום נעם כהן, מדבר על הכל. קבוצת NY Koen היא חברת אחזקות שנוסדה בשנת 2003 על ידי נאום נעם כהן, המוגדר באתר האינטרנט של החברה כאיש עסקים אוקראיני. NY Koen GROUP, שבסיסה בדובאי, עוסקת, על פי אתר האינטרנט, במגוון תחומים בהם בתכשיטי יוקרה, יהלומים, הנדסה, שירותים ביטחוניים לממשלות ואנשים פרטיים ותעופה פרטית. החברה פועלת בין השאר בהודו, קטאר, צ'כיה, כווית, בחריין, ערב הסעודית וארה"ב. על ההחלטה לרכוש את ישראייר אומר כהן, "זו הזדמנות לקחת חברת תעופה בתנאים טובים עם פוטנציאל. יש לנו שותפים ברוסיה, אוקראינה ואפשר להכפיל את מספר הנוסעים של ישראייר". עוד אמר, "ישראייר זו חברה עם הדגל של המדינה וצריך שהיא תהיה בבעלות ישראלית ולא בבעלות אחרת". לשאלה האם שקל לרכוש את חברת אל על השיב כהן, "אל על זה גדול עלינו. זה גם לא כלכלי עם כל הרגולציה שיש בישראל. לא נראה לי שהיא גם כלכלית למי שלקח אותה, למרות שאני מאחל לו הצלחה. יש לה גם מטוסים שהם לא חסכוניים מבחינת תצרוכת הדלק". באשר לרצינות כוונותיו לרכוש את ישראייר אומר כהן, "אני רציני, אבל זה תלוי מה הם יגיבו: המוכרים, בעלי האג"ח וישראייר. אם זה צריך לקרות זה יקרה. השאלה האם הם באמת רוצים למכור או רק להקפיץ את המחיר. תלוי בבעלי האג"ח שאולי ירצו לחכות כאשר רואים שיש כזו התעניינות בחברה". לגבי השווי של ישראייר, כהן מעריך אותה ב-"45-50 מיליון דולר, לא יותר". באשר להפעלת טיסות ישראייר בשבת אומר כהן, שגדל והתחנך באחת החסידיות באשדוד, "החברה בשבת לא תעבוד גם אם זה יגרום נזק כלכלי".

מי אתה נאום נעם כהן?

כהן, 40, אב ל-4, טוען כי הוא פועל באיחוד האמירויות כבר למעלה מעשור ועובד צמוד עם הממשל המקומי. בדף הלינקדין שלו הוא מגדיר עצמו כפילנתרופ המחזיק, בין היתר, בתואר מהמכון הגמולוגי הבינלאומי ליהלומים IGI – International Gemological Institute – אחד התחומים בהן עוסקת הקבוצה: תכשיטים ויהלומים. לדבריו, בדובאי פועלים כיום תלמוד תורה ובתי כנסת אותם הוא הקים. עד לפני כמה שנים לכהן היה בכלל שם אחר, נחשון נחשונוב. שמו זה הוזכר בתביעה שהוגשה בשנת 2016 על ידי יהלומן נגד הבורסה ליהלומים בר"ג, בטענה שהיא אחראית להתמוטטות הכלכלית שלו. שמו של נחשונוב הוזכר בתביעה זו עם האשמות כלפיו לכאורה של אותו יהלומן. לשאלה מדוע שינה את שמו ומה באשר לאותה תביעה, אומר כהן, "להחליף שם זה משנה מזל. לא עשיתי שום דבר לא חוקי. כל אחד עובר משהו, פעם למעלה, פעם למטה. עושים תיקון בדרך הטובה ביותר". עוד הוסיף, "התביעה הוגשה ע"י קרוב משפחה שלי, שסתם הכניס אותי פנימה". לתהיית פספורטניוז מדוע בחר להחליף את שמו בגיל מבוגר יחסית אמר, "החלטתי. לא רואה כל בעיה עם זה. אני מגיע לישראל, נכנס ויוצא כ-10 פעמים בכל שנה ואין לי כל בעיה". עוד לדבריו, "פעלתי רבות למען השלום עם ישראל. אני מרגיש כשגריר המדינה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראיירכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: