אא

מהקו לאילת לטיסות חילוץ באירופה: הטייס הראשי של מטוסי ה-ATR בישראייר מדבר על האתגר

עומר בק, הטייס הראשי של מטוסי ה-ATR בחברת ישראייר, כותב לעמיתיו בצי על האתגר הניצב בפניהם בביצוע טיסות חילוץ מיעדים שונים באירופה: "ברמה המקצועית מדובר בקפיצת מדרגה עבור רובנו, מדובר בטיסות במרחב שאינו מוכר". מהיכן, לדבריו, נובעת המוטיבציה של הטייסים? וכיצד מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, מסביר את השינוי בתפיסה?

הלוגו של ישראייר על כף ידו של טייס ישראייר. צילום: ספיר פרץ הלוגו של ישראייר על כף ידו של טייס ישראייר. צילום: ספיר פרץ
ישראייר ממשיכה גם השבוע לבצע טיסות חילוץ להשבת ישראלים מיעדים שונים מאירופה באמצעות 3 מטוסי ה-ATR שלה. מטוסי האיירבוס, שבימים כתיקונם משמשים את החברה בטיסות מעבר לים, מנוכסים כעת לטובת ביצוע טיסות מטען שהחברה מבצעת מסין. טייסי ה-ATR של החברה שהורגלו לשרת בקו של ישראייר לעיר הנופש הדרומית אילת, עושים כעת קפיצת מדרגה הכרוכה באתגר מקצועי לא פשוט: ביצוע טיסות ליעדים כמו בודפשט, קייב, בוקרשט, סופיה וטביליסי הנחשבים למרחב פחות מוכר עבורם. עומר בק, הטייס הראשי של מטוסי ה-ATR בישראייר כותב על כך לעמיתיו הטייסים: "ברמה המקצועית מדובר בקפיצת מדרגה עבור רובנו, מדובר בטיסות במרחב שאינו מוכר". עוד כותב בק, "חשוב שתבינו, המוטיבציה מורכבת מלקוחות, רצון להפעיל את הצי, יש מטוסים ויש טייסים. הצדקה תפעולית וכלכלית, צבירת ניסיון והעלאת רמה. הוכחת יכולת של הצי לאתגר המשמעותי כחלק מתנאי המשבר". על האתגר כותב בק, "הוכחת יכולות של הצי לאתגר משמעותי כחלק מתנאי המשבר, כפי שידענו להתארגן באופן מקצועי וללא פשרות להמריא מחיפה לפאפוס, לבצע הקפת ראייה ברמון ועכשיו גם נתאים עצמנו למשימות הקרובות, בדיוק באותו האופן ובאותה רמה מקצועית". ישראייר, שהחלה את דרכה בשנת 1993 תחת השם "כנפי העמק" ופעלה ממנחת מגידו עם שני מטוסי "שורט" בקווים לאילת, ערד, צפון הארץ וקפריסין - מחזיקה כיום ב-3 מטוסי איירבס 320A המבצעים בימים כתיקונם טיסות סדירות וטיסות שכר למגוון יעדים ו-3 מטוסי ATR המבצעים טיסות מנתב"ג וחיפה לאילת.  
מטוס ישראיירמטוס ישראייר
מטוס ATR של ישראייר. צילום: יח"צ ישראייר   אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר מוסיף, "אין לי ספק ששעתו הגדולה של ה-ATR עוד לפנינו. בשלבי היציאה הראשונים מהמשבר, אנו מעריכים כי אילת תתאושש מעט וקצב הנוסעים יגדל ויאפשר רק למטוסים עם מעט מושבים לייצר רווח גולמי בקו. חיפה תופעל כשדה קטן פתוח ואינטימי ממש כמו מתחם של ביג, והביקוש משם לטיסות לרשת האזורית יגבר, ויעדים באירופה לא יוכלו לתמוך במטוס צר גוף מלא. לפיכך, עלינו לשנות תפיסת הפעלה ולהיערך לה ברמה המבצעית, הבטיחותית והמסחרית כבר כיום".  
אורי סירקיס: המו"מ למיזוג עם סאנדור הגיע לישורת האחרונה והסופיתאורי סירקיס: המו"מ למיזוג עם סאנדור הגיע לישורת האחרונה והסופית
"עלינו לשנות תפיסת הפעלה ולהיערך לה ברמה המבצעית, הבטיחותית והמסחרית כבר כיום". אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: יח"צ ישראייר  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: