אא

"מתווה משרד הבריאות לכניסת תיירים לישראל - לעג לרש וזלזול בוטה בענף התיירות"

כך טוענים יו"ר ומנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בפנייה לשר התיירות: "מתווה התיירות הנכנסת הוא מתווה ללא תיירים. אין להסכים שמארגני התיירות הנכנסת לישראל יועלו קורבן על מזבח הפוליטיקה"

"אין תיירות, אין חיים". השוק בנצרת. צילום: ספיר פרץ זילברמן "אין תיירות, אין חיים". השוק בנצרת. צילום: ספיר פרץ זילברמן
מארגני התיירות הנכנסת זועמים על מתווה משרד הבריאות לכניסת תיירים לישראל. דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ומנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, שלחו מכתב זועם בנושא לשר התיירות, יואל רזבוזוב ולמנכ"ל משרדו, אמיר הלוי. "באופן סמלי ושאינו מקרי כנראה, בימים אלא עפ"י המסורת היהודית, נגזרים הגורלות ונפסקים הדינים ונכונים הדברים גם לחברי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל. כפי שנראה מצב הדברים, עומד להיגזר גורלנו לשבט", כותבים השניים. עוד הם כותבים, "הפעלה מחודשת של הפיילוט לכניסת תיירים ב-19 בספטמבר בתוספת המגבלה של תיירים מחוסנים בחיסון שלישי או תיירים שמאז מועד החיסון האחרון לא עברו יותר משישה חודשים, הופך את מתווה התיירות הנכנסת למתווה ללא תיירים. פרסום המתווה על ידי משרד הבריאות הינו לעג לרש וזלזול בוטה בענף התיירות". עוד לדברי היו"ר והמנכ"ל, "המרבית המוחלטת של התיירים הפוטנציאליים לא יצליחו להגיע לביקור בישראל טרם יעברו שישה חודשים מאז קבלת החיסון. ההחלטה היא מתווה לצמצום כמעט מוחלט של האפשרות לכניסת תיירים. בפניות קודמות ציינו את הצורך לתקן את המתווה כך שכל תייר או קבוצת תיירים שיעמדו בתנאים הנדרשים, יוכלו להיכנס. לא מיותר לציין, כי במקביל מאשר משרד הבריאות מדי חודש כניסת כ-50 אלף 'זרים' (תיירים בפועל) באמצעות נוהל ועדת חריגים. ההחלטה בעניין ששת החודשים מאז החיסון אינה נובעת משיקולים בריאותיים, אלא משיקולים פוליטיים-תדמיתיים בהתייחס למגבלות שחלות על ישראלים חוזרים. אין להסכים שמארגני התיירות הנכנסת לישראל יועלו קורבן על מזבח הפוליטיקה". באשר לשימור כוח אדם, מציינים אמיר ופתאל כי, "אין אח ורע בכל ענפי המשק הישראלי לענף מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שעם פרוץ המגפה וחיקוק חוק הקורונה, שכלל את האפשרות להוציא את העובדים לחל״ת על חשבון המדינה, ביקש מהמדינה שתסייע בידו להמשיך להעסיק כ-20% מכוח האדם. לא מיותר לציין שהבקשה באה על רקע אפס מוחלט בהכנסות ואיסור לעבוד. מאז חודש מרץ 2020 משלמים מארגני התיירות הנכנסת לישראל שכר לעובדים, במקום לשלוח אותם לחל״ת על חשבון המדינה, וזאת כאמור באפס מוחלט של הכנסות. חלקה של המדינה תמיד משולם באיחור רב מאוד ובפועל המארגנים מממנים את העסקת העובדים, למרות היעדר מוחלט של הכנסות".
דני אמיר ויוסי פתאלדני אמיר ויוסי פתאל
מימין: יוסי פתאל ודני אמיר יו״ר לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום: יח"צ "פעילות המארגנים נובעת מאינטרס עסקי המשולב ברגש של אחריות לאומית ושליחות שלא ניתן להקל בהם ראש. התוכנית להעסקת כ״א ע״ח המארגנים בסיוע המדינה, דומה לתוכנית שהמדינה בעצמה יזמה השנה. יש בכך כדי להעיד על נכונותו וחשיבותו של הפרויקט באמצעות קרן השיווק, במיוחד כשהוא נעשה בענף שהתמיכה בו נדרשת יותר מהקהלים בהם פועלת המדינה. מיותר להכביר במילים על חשיבות שימור כוח האדם המקצועי בענף. המארגנים מוכיחים את חשיבות העניין בהשקעה האדירה מצדם בתשלומי שכר מאז פרוץ המשבר במקום שליחת עובדים לתוכניות החל"ת שיזמה המדינה לכל. להערכתנו, למעלה ממחצית העובדים שהיו בסוף 2019 כבר אינם בנמצא. ביום 30 לספטמבר יסתיים החל"ת הרוחבי במשק ובהיעדר התחייבות לפתרון, יאלצו מארגני התיירות הנכנסת לישראל לפטר מאות עובדים, ובכך לפגוע בתשתית ההון האנושי של ענף התיירות הנכנסת לישראל". פתאל ואמיר מבקשים בפנייתם משר התיירות כי "במסגרת קרן השיווק לשנים 22-21, תאפשר המדינה למארגני התיירות לישראל להמשיך להעסיק על חשבונם ובסיוע המדינה עד60% מכ״א שהעסיקו בסוף 2019 בתנאים של 20% ע״ח המארגנים ו-80% בסיוע המדינה. שימור המסגרות העסקיות בפירוט שנמסר בסעיף הקודם, מוכיחים המארגנים את מחויבותם ואחריותם לעסקים שלהם ולקיום הענף בכלכלת ישראל. אחד מהנושאים העולים בדיונים השונים עם משרד האוצר, הוא החשש לתמיכה בעסקים שקיומם מוטל בספק. נדמה כי עסקים שמאז חודש מרץ 2020 בוחרים לשלם שכר גם כאשר עסקיהם סגורים בהוראת המדינה במקום לנצל אפשרות לחל״ת נדיב ע״ח המדינה, ראויים למדליה של כבוד ולא לצורך להוכיח שהם בכלל בין החיים (לא ניתן שלא לקשור עניין זה עם הודעת רשות המיסים למארגני התיירות כי העסק שלהם סגור מכיוון שלא נרשמות בו הכנסות. אמנם הסכמה עקרונית לשימור המסגרות העסקיות בסכום של 24 מיליון שקל התקבלה, אך טרם נמצאה הדרך לשלם את הסכום המוסכם. כל מילה נוספת בעניין זה מיותרת ומזמינה שימוש בלשון חריפה. אנו מבקשים כי תימצא הדרך להעברת הכסף לאלתר. כמו כן, הסכום נקבע עוד טרם פרוץ הגל הרביעי. גם על דעת האוצר, פרוץ הגל הרביעי מחייב עדכון התקציב. בקשתנו: התשלום יהיה עד לחודש מרץ 2022 לפחות ויהיה קשור באחוז התיירים שנמנעת מהם כניסה לישראל כתוצאה מהחלטות המדינה". יו"ר הלשכה והמנכ"ל מתארים בפנייתם גם את אופן קבלת ההחלטות הקלוקלת, "את הסכום החודשי יש לעדכן לסכום שעלה מהסקר המפורט שקיימנו עפ״י בקשת האוצר. לפי הסקר התשלום החודשי אמור להיות 8 מיליון שקל. לאחר מכן, הייתה הבנה על סך של 6 מיליון שקל וכמקובל בבזארים הים-תיכוניים, דקה לפני תחילת ישיבת ועדת כספים נקבע הסכום על סך של 4 מיליון שקל לחודש".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםלשכת התיירות הנכנסת לישראלשר התיירות יואל רזבוזוב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: