אא

מטוסי נוסעים הופכים למטוסי מטען

הירידה הדרסטית במספר הנוסעים וסגירת הגבולות מחד, ומאידך הדרישה הגוברת לציוד רפואי, אמצעי מיגון ושינוע סחורות ומצרכים חיוניים, הניעו חברות תעופה רבות להוביל מטען במטוסי הנוסעים המושבתים

מטוס של קואנטס מוטען במלבורן. צילום: 123rf מטוס של קואנטס מוטען במלבורן. צילום: 123rf
אלפי מטוסי נוסעים ברחבי העולם מושבתים וחברות התעופה מפסידות סכומים אדירים ומחפשות פתרונות, כיצד לצמצם את ההפסדים ובכל זאת לעשות כסף. שתי הזדמנויות ניקרו בפניהן בעקבות משבר הקורונה החמור: החזרת תיירים ונוסעים ש'נתקעו' במדינות זרות למולדתם והובלת ציוד רפואי ומצרכים חיוניים. משימת החזרת הנוסעים למולדתם בעיצומה, ומרבית המדינות באמצעות חברות התעופה המקומיות נוקטות מהלך זה, המעניק לחברות התעופה הכנסה כלשהי, אך במהרה נוכח סגירת גבולות ע"י מרבית המדינות המשימה תושלם. לעומת זאת, בעיצומו של המשבר הבריאותי מדינות רבות משוועות לציוד רפואי ואמצעי מגן, ועקב מגבלות התנועה והעבודה ברחבי העולם מדינות רבות גם משוועות לאספקה של סחורות ומצרכים חיוניים, כולל מזון, והרבה יותר מאשר בשגרה. חברות תעופה רבות זיהו את המצב, וכשמרבית מטוסי הנוסעים שלהם מושבתים, החליטו להשתמש בחלק מהם, במיוחד במטוסים הגדולים ורחבי הגוף להובלת מטענים. כל חברות התעופה האמריקניות עושות זאת. אמריקן איירליינס, למשל, משתמשת באחד ממטוסי הדגל שלה, מטוס בואינג 777-300ER, בכדי להוביל מטען בין ארצות הברית לאירופה. במטוס 304 מושבים ריקים והוא מוביל בצורה סדירה בין דאלאס לפרנקפורט ציוד רפואי, דואר לאנשי צבא אמריקאים, ציוד קשר ואלקטרוניקה, וכן טיסות מטען נוספות. אמריקן איירליינס מפעילה בימים אלה 8 מטוסים מדגם זה למשימות שונות. גם יונייטד מצהירה כי היא מפעילה מדי שבוע 40 טיסות צ'רטר של מטען במטוסי 777 ו-787, רובם משיקגו לאירופה, וגם דלתא דיווחה לאתר הלוגיסטיקה Loadstar, כי היא מפעילה מטוסי נוסעים כמטוסי מטען. אתר Loadstar מדווח כי גם קוואנטס, קוריאן אייר, אמירייטס ו-סוויס משתמשים במטוסי הנוסעים שלהם להובלת מטענים. גם טורקיש איירליינס, אוסטריאן איירליינס, וירג'ין אטלנטיק, צ'יינה איסטרן לופטהנזה מובילות מטענים בתא הנוסעים, ועפ"י חוות דעת של מומחים, אין בכך בעיה וההובלה בטוחה לחלוטין. לופטהנזה, למשל, השתמשה באיירבוס A330 להובלת מטען לשנחאי, ובדרך חזרה המטוס היה עמוס במלואו ב-30 טון של ציוד מגן ואספקה רפואית. חברות התעופה ממשיכות, כמובן, גם להפעיל מטוסי מטען ייעודיים, ההופכים לדומיננטיים יותר ויותר בנמלי התעופה הכמעט שוממים. חברות התעופה הגדולות, כמו: לופטהנזה, אייר פראנס-ק.ל.מ, קתאי פסיפיק, אייר צ'יינה, קוריאן אייר, קוואנטס, אמירייטס, איתיחאד וקטאר איירווייס, מחזיקות גם ציים של מטוסי מטען. כיום גם מטוסי הנוסעים הגדולים עם הקיבולת הגדולה שלהם יכולים להחליף את מטוסי המטען הייעודיים, ויעידו על כך מטוסי הנוסעים, דוגמת 777-300ER, היכולים להוביל כמות גדולה יותר של מטען מאשר מטוס המטען המסורתי, הג'מבו 747.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםג'מבו 747משבר הקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: