אא

מכירת ישראייר: הקבלן יגאל דמרי צפוי לעלות את תג המחיר. כיצד יגיבו מוטי בן משה ורמי לוי?

היום (ב') עד השעה 12:00 המעוניינים ברכישת ישראייר נדרשים להגיש הצעות מחיר. הערכות: הקבלן יגאל דמרי ישפר במעט את הצעתו וייתכן שכך יעשה גם מוטי בן משה, בעלי דור אלון, שאיים לערער לעליון נגד הליך מכירת החברה. לחץ מופעל על רמי לוי לשפר את הצעתו

ישראייר. צילום: עידו וכטל ישראייר. צילום: עידו וכטל
היום (שני) ירשם שיא נוסף בדרמה סביב מכירת חברת התעופה/תיירות ישראייר. עד השעה 12:00 כל המעוניינים ברכישת החברה נדרשים להגיש את הצעותיהם לעו"ד אופיר נאור, נאמן אי.די.בי פיתוח, בעלת השליטה לשעבר בישראייר. היום בשעה 14:00 מחזיקי האג"ח יתכנסו שוב לאסיפה מיוחדת שתאפשר למתמודדים להופיע בפניהם, להציג את עמדתם ולהשיב לשאלות כדי לאפשר למחזיקי האג"ח לגבש סופית את החלטתם. אמש (ראשון) הייתה התרחשות גדולה לאחר שמוטי בן משה, בעלי דור אלון, הודיע לנאמן אי.די.בי פיתוח כי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון נגד הליך מכירת ישראייר. כוונה שגררה ביקורת של מחזיקי האג"ח. באמצעות עו"ד רונן מטרי, כתב בן משה לעו"ד נאור: "דור אלון סבורה כי בכל הכבוד להחלטת ביהמ"ש, ההחלטה שגויה ובכוונתה לתקוף אותה בהליכי ערעור. בין השאר שגה ביהמ"ש בכך שלא התייחס לכך שההבהרות שניתנו להצעת דור אלון נבעו מבקשתך כנאמן מטעם בית המשפט לקבלן ונוסחו ברובן הגדול על ידך ולבקשתך". עוד טען עו"ד מטרי כי "ההליך מעלה חשש כבד של ניצול לרעה של ההצעה שהגשנו במסגרת הליך המכירה על סמך הכללים שנקבעו על ידי הנאמן, כדי לחלץ מאחרים הצעות גבוהות יותר, תוך הפרת אותם כללים ואותם מצגים". בן משה גם ציין כי ההצעה הקודמת שהגיש בסך של 168 מיליון שקל במזומן תהיה בתוקף כל עוד הליך הערעור ימשך. בתגובה לדברים האלה, עו"ד נאור לא נותר חייב וכך השיב לעו"ד מטרי, המייצג כאמור את בן משה: "מעבר לכך שהאמור במכתבה של מרשתך נדחה מכל וכל, נראה כי כל מטרתו הינה חבלה בהליכי מכירתה של ישראייר, על מנת להרתיע מציעים אחרים, סיכול קיומו של הליך תחרותי וניסיון להלך אימים על כל מי שמהין לפעול כנגד דעתה של מרשתך". עוד כתב עו"ד נאור, "התנהלות זו יש בה על מנת להמחיש את התנהלותה חסרת תום הלב של מרשתך, אשר מנסה להפעיל לחץ פסול של כל הגורמים הרלוונטיים להליך, למען יראו וייראו". עוד הזהיר עו"ד נאור, "ככל שבשל התנהלותה החמורה של מרשתך יגרם נזק להליך המכירה ובפרט יגרם נזק לחברה ו/או לנושיה, הנאמן יראה במרשתך כאחראית הבלעדית לכך". למרות האמור, בסביבת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי, המעדיפים את הצעתו של הקבלן יגאל דמרי על פני זו של בן משה, לא יהיו מופתעים אם האחרון יגיש היום הצעה משופרת. לכל ברור כי אם בן משה לא ישפר את הצעתו ויותיר אותה על 168 מיליון שקל ורמי לוי, למשל, כן ישפר את הצעתו - אזי, בן משה יפסיד.

הערכה: הקבלן יגאל דמרי צפוי לעלות את הצעתו מעל 170 מיליון שקל

המתמודד המוביל נכון לכתיבת שורות אלה על רכישת ישראייר הוא כאמור הקבלן יגאל דמרי שהציע 170 מיליון שקל, כאשר 30 מיליון שקל הם בצורת תשלום עתידי עבור כ-17% ממניות ישראייר שתונפק בבורסה ויישארו בידי בעלי האג"ח סדרה ט' של אי.די.בי. בשוק ההון מעריכים שדמרי יגיש היום הצעה משופרת מעל 170 מיליון שקל, אך לא בצורה דרמטית. שחקן נוסף, איש העסקים, רמי לוי המציע לרכוש את ישראייר 101 מיליון שקל במזומן ועוד 32.5% באמצעות חברת בי. ג'י. איי השקעות הנמצאת בשליטתו ובשליטת שלום חיים. מאחר ולבן משה אין טענות על התנהלותו של לוי בהליך המכירה אלא רק על זה של דמרי, אם לוי ישפר את הצעתו מבחינת רכיב המזומן, הוא עשוי להפוך בסופו של דבר לבעל הבית החדש של ישראייר. לטענת גורמים בשוק ההון, אמש הופעל לחץ על לוי לשפר הצעה משופרת.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: