אא

מנכ"ל אל על היוצא: "זה יעד ריאלי להגיע לרווחיות ב-2023"

עוד לדבריו, "הכיוון הוא לחזור לפסי רווחיות. זה לא קורה ביום אחד". מנכ"לית אל על הנכנסת הוסיפה: "אנחנו רואים אור בקצה המנהרה. נשיק תכנית חזרה לשגרה". על המו"מ למיזוג עם ארקיע אמרה: "הבדיקה נמשכת". כיצד התייחסה לביטול טיסות מצד טייסי החברה?

אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי
ראשי אל על שידרו הבוקר (ד') אופטימיות רבה באשר לעתיד חברת התעופה אחרי פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2022. "אפשר לראות שמגמת ההתאוששות נמשכת", אמר אביגל שורק, מנכ"ל אל על היוצא. לדבריו, אל על דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א כי בחודש מארס האחרון הזמנות החברה הסתכמו בכ-250 מיליון דולר, גידול ב-16% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 - "נתון המשקף את ההתפתחות של ההזמנות קדימה והציפיות שלנו. במאי אנחנו כבר בצבר הזמנות קדימה סביב 270 מיליון דולר באזור 110% למה שהיה בשנת 2019 טרום משבר הקורונה". עוד לדברי שורק, "הרבעון הראשון של השנה היה מאוד מיוחד. היה לנו את האומיקרון, ההגבלות הוסרו רק בתחילת חודש מארס. בחודש ינואר היינו 50% בהכנסות ממה שהיינו בינואר 2019, בחודש פברואר כשקצת הוסרו המגבלות, היינו 55% מההכנסות של 2019, ובחודש מארס זה היה 88% מההכנסות ביחס למארס 2019. ברבעון הראשון מגיעים לאותה רווחיות של 2019, EBIDTH של כ-15 מיליון דולר, חלק ממגמה שהובלנו כדי שנהיה חברה כמה שיותר חזקה. הכיוון הוא לחזור לפסים של רווחיות. זה לא קורה ביום אחד. יש פה הרבה מאוד היבטים, תפעול ומבנה הון של החברה. הפחת של אל על ברבעון הראשון הוא 55 מיליון דולר, ההפסד הוא הפחת. יש עוד הרבה דברים לעשות כדי להגיע לרמה רווחית. זה יעד בהחלט ריאלי להגיע לרווחיות".
מנכ"לית אל עלמנכ"לית אל על
"רואים אור בקצה המנהרה". דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על. צילום: רונן דבש דינה בן טל, מנכ"לית אל על הנכנסת אמרה, "אנחנו רואים אור בקצה. נשיק תכנית חזרה לשגרה. כל חברות התעופה מתמודדות איך להאיץ את כושר הייצור, גיוס, התייעלות והתאמה לביקושים. נמקד לחזרה לשגרה התמקדות בסוגיית כושר הייצור, יותר מטוסים לשימוש וגיוס אנשים כדי לתת את השירות הטוב ביותר. מיקוד למצוינות בשירות, מכירים את הפערים שנוצרו. אנשים מחפשים את השירות. יש כיום הרבה יותר פניות עם שיחות ארוכות, נשפר את השירות דרך: וואטסאפ, רשתות חברתיות, באמצעות ספקים חיצוניים". עוד לדברי בן טל, "זה יהיה קיץ של משפחות, ניתן את מה שניתן כדי להקל על חווית הטיסה. עדיין צריך לייצב מצב פיננסי ותפעולי, נשקיע את כל המאמצים לכך. נמשיך ונשקיע בתכנית האסטרטגית, הזדמנות להתחדשות ופיתוח מונעי הצמיחה. חידוש צי המטוסים, הרחבת צי המטוסים, פיתוח הקווים ומנגד אנחנו רוצים שוויון תחרותי מעל סעודיה". זאת ועוד אומרת בן טל, "פתחנו האב בתחום הקרגו. אנחנו כבר מטיסים קרגו מטורקיה דרך ת"א לארה"ב. אבל אנחנו רוצים שיאפשרו לנו תחרות הוגנת עם זכויות טיס מעל סעודיה. נכנס לשותפויות בצפון אמריקה, נרחיב את שיתופי הפעולה ברשת הנתיבים. מתכוונים להיות בגדול בעולם התיירות". בן טל מודה לחברי מועדון הנוסע המתמיד, "שהיו איתנו לאורך כל הדרך. נשפר את הצעת הערך לחברי המועדון. הכפלנו בשנה האחרונה את שיעור הרוכשים דרך האינטרנט, שם העתיד. נשקיע בזה ונשפר חוויות דיגיטלית. אנחנו מחבקים גם את סוכני הנסיעות שהיו איתנו לאורך הקורונה. אנחנו פה עם אנרגיה חיובית בכל הכוח כדי להצמיח את החברה למקומות חדשים".
טיסות לשארם א שייח עם ארקיעטיסות לשארם א שייח עם ארקיע
"מיזוג עם ארקיע - עניין מורכב. בודקים במלוא הרצינות". צילום: Shutterstock באשר למיזוג אפשרי עם ארקיע, ציינה בן טל כי "עדיין הדבר נמצא במלוא התהליך. בודקים במלוא הרצינות. עניין מורכב". ובאשר למערכת היחסים המורכבת עם טייסי החברה, אמרה בן טל כי "לעומת למה שקורה בעולם מבחינת הביטולים, אנחנו במקום חיובי. לעומת מה שקורה עם בריטיש איירווייס ואייר פראנס, אנחנו במצב טוב. יש להם הרבה יותר ביטולים. נטפל בסוגיית יחסי העבודה. אנחנו מזמינים את כל המגזרים לשיח פתוח. זה חלק מעיצוב החברה לחזרה לשגרה". איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים של החברה, שנתן סקירה על המצב הכספי, אמר, "יש לנו תזרים מזומנים חיובי עם 121 מיליון דולר בקופה בסוף הרבעון עוד לפני שסגרנו את עסקת הפניקס. בסוף חודש אפריל אנחנו עומדים על 170 מיליון דולר בקופה. המכירות באות לידי ביטוי בתזרים המזומנים". עוד אמר אליאב כי "עסקת הפניקס תכניס לנו עוד 130 מיליון דולר. נצא לאחר מכן להנפקה שתכניס לנו עוד 62 מיליון דולר. סך הכול אנחנו מגיעים ל-400 מיליון דולר בקופה בזמן קצר שישפר לנו את היקף הנזילות בהמשך השנה. יש לנו מטרה לעבור לרווחיות במחצית השנה של 2023". שלומי עם שלם, ראש המטה וסמנכ"ל שיווק ותקשורת, התייחס בדבריו הבוקר לטיסות לטורקיה, "זו אפליה לא קבילה ולא נכונה שלא מאפשרים לנו לטוס לטורקיה. אנחנו פועלים מול המדינה כדי לאפשר גם לחברות הישראליות לטוס לטורקיה. נלחם שזה יקרה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלארקיעאביגל שורק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: