אא

מנכ"ל ישראייר לעובדים על הכוונה להפסיק לטוס בשבת: "מציע לשים את החששות בצד ולהתמקד ביתרונות"

עוד כותב אורי סירקיס לעובדי ישראייר: "העברת בעלות, מטבע הדברים, יוצרת חשש מפני השינוי. כל אחד מאתנו מגיב בדרכו לשינוי. ישראייר הוכיחה שהיא מיטיבה להתמודד עם שינויים". לצד זאת, סירקיס מעדכן את העובדים כי בשל המצב מצבת כ"א תרד בכ-15% נוספים ב-2021

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב
תטוס או לא תטוס בשבת? מכתב ששלח מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, לעובדי החברה, עושה סדר בחרושת השמועות סביב כניסתו של הבעלים החדש ושומר השבת, רמי לוי. "אני שומע קולות המדברים בגנותו של המהלך. על נזקים אפשריים בשל הפסקת טיסות בשבת", כותב סירקיס לעובדי החברה. "קונפוציוס, הפילוסוף הסיני הנודע, אמר כי אדם שאיננו בעל נשימה ארוכה ואיננו מתכנן את עתידו מראש, ימצא צרה לפתח ביתו. אני מציע לכולנו לשים את החששות מפני השינוי בצד ולהתמקד בשורת היתרונות האינסופית שאנו יכולים להפיק מהחיבור ומהלך הרכישה". עוד כותב סירקיס לעובדים, "בסוף השבוע, אישר בית המשפט את הליך המכירה של ישראייר לקבוצת משקיעים בהובלתו של איש העסקים רמי לוי. רמי לוי וצוותו מביאים עימם יתרונות רבים לישראייר ובהם: יתרונות מוכחים בתחומי הרכש, שיביאו לקיטון בהוצאות. גב בנקאי ופיננסי יציב, שיביאו להפחתת הוצאות המימון. "תהליך המכירה של ישראייר, אותו ניהל נאמן בית המשפט, הסתיים. כל אלו מאפשרים לנו לחלום על פעילות רחבת היקף בפסח הקרוב". עוד כותב מנכ"ל ישראייר, "מבנה העסקה יביא להפחתת הוצאות הפחת. מימוש הפסדים צבורים שיביא לגידול בנכסים ובהון העצמי. רישום ישראייר למסחר בבורסה, מהלך שיאפשר גיוס הון בתנאים עדיפים. תרומה שיווקית וסינרגיה רבה בתחום מועדוני הלקוחות וכרטיסי האשראי שיגדילו את נאמנות הלקוחות. הגברת מבצעי קנה-קבל, שיאפשרו הגדלה ניכרת של בסיס הלקוחות הישירים". עוד מפרט סירקיס על יתרונות העסקה, "פיתוח מלונאות כחלק מפעילות הנדל"ן הענפה של השותפים, שימצבו את מופע העונתיות. פוטנציאל אפשרי לפעילות נוספת בשדה התעופה בתחומי ההסעדה, הקמעונאות והדיוטי פרי, שיגוונו את בסיס ההכנסות שלנו. נוכחות בתחומים נוספים, שיאפשרו לנו להגדיל את מכירות המוצרים הנלווים כגון תקשורת, ביטוח, מזון בטיסה ועוד, שיגדילו את הרווחיות לנוסע, ועוד ועוד". עוד כותב סירקיס, "העברת בעלות, מטבע הדברים, יוצרת חשש מפני השינוי. כל אחד מאתנו מגיב בדרכו לשינוי. ישראייר, כחברה וכקבוצה הוכיחה בעשור האחרון כי היא מיטיבה להתמודד עם שינויים".
רמי לוי רוכש את ישראייררמי לוי רוכש את ישראייר
"כל אחד מאתנו מגיב בדרכו לשינוי". רמי לוי ואורי סירקיס. צילום מדף הפייסבוק של סירקיס לדברי סירקיס, "ישראייר היטיבה להתמודד עם אתגר השמים הפתוחים באמצעות אימוץ מודל התיירות שאפשר לה להיות החברה היחידה שדיווחה ברציפות על רווחיות ב-5 השנים שקדמו למשבר הקורונה. ישראייר היטיבה להתמודד עם הגאות והשפל בתעשייה באמצעות הפעלת מטוסים חכורים שאיפשרו לנו להגדיל הרווחיות בשיא ולהקטין הוצאות הוניות ניכרות בשפל שהביאה הקורונה". זאת ועוד כותב סירקיס, "ישראייר היטיבה להתמודד עם משבר התעופה הפנים ארצי, עם הירידה הקשה בתנועה בשיעור של כ-40 אחוזים, בעקבות העתקת שדה התעופה בעיר אילת לרמון וסגירת שדה דב, וזאת בעקבות פיתוח אמצעי הכנסה נלווים והגברת הפעילות בחיפה. ישראייר היטיבה להתמודד עם משבר הקורונה, בכך שלא השביתה את פעילותה ויצרה מקורות הכנסה יצירתיים ובכך הייתה הראשונה שזכתה לאמון הבנקים ומשרד האוצר. עתה, בעת העברת הבעלות, נוכיח את תמצית כוחנו, באמצעות ה-DNA הייחודי שלנו, הערבות ההדדית והיצירתיות, שהביאו למכירת החברה במחיר שיא בעידן הקורונה".

"הלוואי ואתבדה ונדרש להשיב עובדים נוספים מוקדם מהתכנון"

במכתב לעובדים מסכם סירקיס את השנה החולפת. "2020 מאחורינו. שנה קשה ומאתגרת. בשנת 2020 הקטנו את פעילות התיירות שלנו בכ-75 אחוזים. שעות הפעילות במטוסי האיירבס פחתו בכ-30 אחוזים ואילו שעות הפעילות במטוסי ה -ATR פחתו בכ-35 אחוזים". עוד מסכם סירקיס, "במהלך השנה נפרדנו מכ-15 אחוזים מעובדי החברה והתייצבנו על כ-400 עובדים. בימים אלו, בשל הסגר השלישי, אנו מוציאים עוד עובדים לחל"ת. בראשית ינואר 55 אחוזים מעובדי החברה יהיו בחל"ת, אותו הארכנו עד למאי 2021. אני מודע לקושי, שבהארכת מועד החזרה מחל"ת, אך אני סבור שעלי לפעול בשקיפות, בכדי לאפשר לכם, למשפחותיכם, לארגן ולכלכל התקופה המאתגרת הזאת. הלוואי ואתבדה ונדרש להשיב עובדים נוספים מוקדם מהתכנון". סירקיס מודיע לעובדים שעקב המצב, "חשוב לי להבהיר כי להערכתי, מצבת העובדים תופחת בכ-15 אחוז נוספים בשנת 2021. מסיבה זאת, השבנו השבוע כ-1200 מ״ר של שטחי משרד. בקרן הסיוע לעובדים בחל״ת נותרו מאות אלפי שקלים. מי מכם המבקש סיוע מוזמן לפנות לצוות משאבי אנוש". סירקיס מסיים את דבריו באופטימיות. "לצד ההאטה הקשה בפעילות, לצד הפרידה הכואבת מחברותינו וחברינו. לצד המגבלות החריפות בנתב"ג, קיימת אווירה אופטימית באוויר. ראשית, השבוע צפויים להגיע כמות המחוסנים לכמיליון ורבע איש. נוסף אליהם יש מאות אלפי מחלימים. שנית, הפיתוח המואץ שלנו בתחומי המוצר, הדיגיטל והייעול התפעולי מורגשים היטב בדו"חות". סירקיס מסיים בציטוט: "'זכרו, ההגבלה היחידה שלנו על מימוש המחר, היא הספקות של היום. הבה נתקדם מתוך אמונה פעילה וחזקה' - פרנקלין רוזוולט".
מכירת ישראיירמכירת ישראייר
סירקיס לעובדים: "בקרן הסיוע לעובדים בחל״ת נותרו מאות אלפי שקלים. מי מכם המבקש סיוע מוזמן לפנות למשאבי אנוש". צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאורי סירקיסישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: