אא

מפקד חיל האוויר: "התקרבות כלי טיס צבאיים לאזרחיים ירדה לערכים הנכונים הקרובים לאפס"

כך אמר מפקד חיל האוויר בכנס השנתי של איגוד הטייסים שנפתח הבוקר (ה') במרכז פרס לשלום. עוד אמר: "התגברות התעופה האזרחית מייצרת אתגרים ונדרש לפתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה ולהקל על המרחב"

מפקד חיל האוויר תומר בר. צילום: ספיר פרץ מפקד חיל האוויר תומר בר. צילום: ספיר פרץ
הוועידה השנתית של התעופה הישראלית של איגוד הטייסים נפתח הבוקר (ה') במרכז פרס לשלום ביפו. בכנס זה נפרדו מיואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת") המסיים את תפקידו בעוד מספר ימים. "אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, על הדברים החמים שאמרה לי אני בטוח שהיא שמחה שאני עוזב", אמר בבדיחות או שלא. עוד תקף, "בעשור האחרון השתפרה מאוד רמת המפעילים ואיתה ירד גם מספר התאונות". בנושא התשתיות הקרקעיות, אמר פלדשו, בחרו בדרך הקלה להתמודד עם הקונפליקטים כך נסגר שדה דב וכך עומד להיסגר שדה התעופה בהרצליה וכך דועך שדה התעופה בחיפה ורמון. עצרו את קידומם ולא במקרה ועל הפארסה של נתב"ג אני לא ארחיב". עוד לדברי פלדשו, "עוד ועוד אנשים רוצים ללמוד לטוס וזה טוב". את הכנס פתח קברניט מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים שאמר: "רק אם נתכנן ונבנה נשיג את הפוטנציאל שיש פה. רק בהתקפה יעילה ויצירתית כחול לבן, בלי להתבכיין ולהתייבש. אני אופטימי. אני מאמין בטייסים ובטייסות שלנו".
קובי מידן, יו"ר איגוד הטייסיםקובי מידן, יו"ר איגוד הטייסים
קובי מידן, יו"ר איגוד הטייסים. צילום: ספיר פרץ עוד אמר קברניט מידן, "בשנת 2030 יהיו בישראל כ 15 מיליון נפש. דמיינו לכם שדות תעופה חדשים נחנכים. היום זה חלום, אבל זה חזון". אלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר, שדיבר אף הוא בכנס אמר, "החיבור בין תעופה האזרחית לבין חיל האוויר מוכר לי היטב. הוא נעשה דרך האנשים ודרך המחוייבות של כולנו לשגשוגה ובטחונה של מדינת ישראל. עוד בהיותי מפקד טייסת 140, הרגשתי איך מבחר טייסי חברות התעופה הישראליות משתלבים במערך המילואים. הם שלימדו אותי לערוך תכנון מדויק איך להגיע למילואים מבלי לפגוע בפרנסה שלהם. טייסי חיל האוויר משולבים בתעשיית התעופה". האלוף בר אמר עוד כי "כמות התקרבות של מטוסי חיל אוויר למטוסים אזרחיים, ירדה לערכים הנכונים, הקרובים לאפס". עוד אמר, "חיל האוויר פועל יום יום, הן בתקופות מתוחות ובתקופות שגרה. חיל האוויר מבין את צרכי התעופה האזרחית ויעשה כל שידרש למצוא פתרונות משותפים ללא התפשרות על יכולות חיל האוויר לפעול במשימותיו. חזון איביישן ניישן הוא חזון משותף". עוד לדברי מפקד חיל האוויר, "התגברות ועליית התעופה האזרחית מייצרת אתגרים, נדרש לנושא זה לפתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה ולהקל על המרחב. חיל אוויר תמיד יהיה עבורכם בית שני. דואג ותומך ככל שניתן. תמיד נשמח ונברך שמשרתי החייל מצאו עבודה בתעופה האזרחית. מכל המקצועות. לישראל מאפיינים מיוחדים הקושרים את התעופה האזרחית והצבאית יחד. לפנינו אתגרים רבים, ביטחוניים ותשתיתיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאיגוד הטייסים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: