אא

שוב משבר אבטחה בתעופה: אין אישור לטיסות חדשות של חברות ישראליות בגלל מחסור במאבטחים

מערך אבטחת התעופה הישראלית לא עומד בקצב הגידול הדרמטי של חברות התעופה הישראליות, כתוצאה טיסות חדשות לא מקבלות אישור. מאגף הביטחון נמסר: "פועלים לילות כימים על מנת לתת מענה מקסימלי לפעילות חברות התעופה הישראליות"

צילום: 123rf צילום: 123rf
שוב משבר אבטחה בתעופה הישראלית. הפעם, המשבר נובע ממחסור במאבטחים שבגינו מערך האבטחה לא מאשר לחברות התעופה הישראליות טיסות חדשות. הגידול הדרמטי בפעילות החברות הישראליות, מגיע כידוע אחרי תקופה ממושכת של כמעט עצירה מוחלטת בטיסות על רקע מגפת הקורונה. אל על, ארקיע וישראייר מגדילות את פעילותן מחודש לחודש בהיקף כזה שבמערך האבטחה, כנראה, לא העריכו. חלק מהמחסור נובע בגלל חוסר הסכמות של הגורמים הממשלתיים האחראים לכך. בשלב זה קיים מחסור במאבטחים והגורמים הרלבנטיים לא מצליחים לעמוד בקצב הגידול הדרמטי כאמור ולכן, נכון לרגע זה, אין אישור להגדיל עוד יותר את פעילות החברות הישראליות מעבר למה שתוכנן. לטענת גורמים מדובר בכ-120 מאבטחים שיצאו לחל"ת בתקופת שיא הקורונה בגינה חל קיצוץ במערך האבטחה בימים בהם לא הייתה כמעט פעילות אווירית. מאבטחים אלה עד היום לא הוחזרו לעבודה בגלל חוסר ההסכמות בנוגע לתנאי העסקתם ומי שנפגע מכך הן חברות התעופה הישראליות. בעוד החברות הזרות יכולות לרשום גידול בפעילות ללא כל בעיה, החברות הישראליות נתקלות במכשול זה. גורם תעופתי בכיר אמר לפספורטניוז בנושא: "לא יכול להיות שגם אם זה יעלה עוד קצת כסף למדינה, שכל פעם יהיו קשיים. גם ככה יש קשיים לחברות התעופה הישראליות לעומת שאר החברות שזוכות ליתרון והגיע הזמן שיעזרו לחברות ושלא ימצאו את עצמן כל פעם עם עוד מכשול". נזכיר כי רק באחרונה בא אל סיומו משבר אבטחה מסוג אחר בטיסות הישראליות לדובאי כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז. זאת ועוד נזכיר כי מוקדם יותר היום (ה') פרסמנו כאן פאן נוסף של המצוקה בכוח אדם בשדה התעופה: עיכובים בפריקת מטוסים ובעיות ניקיון מטוסים בעקבות מחסור בכוח אדם, שנותן אותותיו בכל שרשרת החיול בנתב"ג. מאגף הביטחון נמסר בתגובה כי "נשות ואנשי מערך אבטחת התעופה הישראלית, בארץ ובחו״ל, פועלים לילות כימים על מנת לתת מענה מקסימלי לפעילות חברות התעופה הישראליות. לו״ז חברות התעופה הישראליות בשבועות האחרונים מאופיין בשינויים רבים שמתקבלים באגף הביטחון ברגע האחרון לרבות שינוי לו״ז, ביטולי טיסות, החלפת מטוסים, תוספת טיסות וכו׳."
עוד נמסר כי "מטבע הדברים, שינויים אלו מצריכים ביצוע התאמות בכוח אדם ביעדים השונים, התאמות אלו דורשות היערכות בטווחי זמן קצרים ולעיתים קיים קושי במצב הדברים לתת מענה מלא לשינויים המבוקשים."
עומסים עקב מחסור בכח אדם בנתב"געומסים עקב מחסור בכח אדם בנתב"ג
עומסים עקב מחסור בכח אדם בנתב"ג. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמשבר אבטחה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: