אא

פרסום ראשון: משבר אבטחת הטיסות לדובאי עדיין נמשך. נוסעים מדווחים על ביטולי טיסות

על אף הצהרת השב"כ על פתרון משבר אבטחת הטיסות הישראליות לדובאי - המשבר עדיין נמשך. נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה/חבילות נופש באמירות מתלוננים על ביטולי טיסות. נוסעת מודאגת: "כל עוד הבעיה לא נפתרה אז למה למכור לאנשים כרטיסי טיסה. זה למכור אשליה"

דובאי. צילום: Shutterstock דובאי. צילום: Shutterstock

משבר אבטחת הטיסות לדובאי עדיין קיים ושריר.

בעוד השב"כ הודיע באחרונה על פתרון משבר אבטחת הטיסות הישראליות לדובאי - משבר שנמשך זמן רב מול הרשויות בדובאי והביא לביטולי טיסות - נוסעים ישראלים מדווחים בימים האחרונים על המשך ביטולי טיסות אל היעד.

לפספורטניוז נודע כי השלטונות באיחוד האמירויות אישרו לחברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע להפעיל יחדיו 34 טיסות שבועיות בלבד. המשמעות היא, חברות התעופה הישראליות נדרשות לבטל עשרות טיסות המתוכננות לחג הפסח. באופן עקרוני, אושרו רק 2 טיסות יומיות לכל חברה. חברות התעופה הישראליות - שעד פרוץ המשבר טסו לדובאי ללא הגבלה - זועמות על ההחלטה הזו מאחר ומנגד, חברת התעופה מדובאי - פליי דובאי - ממשיכה לטוס כרגיל ואף לעלות ל-5 טיסות יומיות.

ר' ממרכז הארץ לפספורטניוז: "הזמנתי דיל לנופש בדובאי לתאריך 25 במרץ עם טיסה של סאן דור. פתאום אני מגלה שטיסות של חברות תעופה ישראליות ממשיכות לבטל טיסות מהרגע להרגע ואני בלחץ גדול שיבטלו גם לי". עוד לדבריה, "אני מכירה אנשים שסאן דור ביטלה להם טיסות וגם ישראייר וארקיע. אני לא מבינה למה זה מאחר ופורסם שהבעיה נפתרה. אז אם הבעיה עדיין קיימת, למה למכור לאנשים כרטיסי טיסה? זה למכור אשליה". לדברי ר' כשפנתה בנושא לסאן דור היא נענתה כך: "נושא הביטחון מטופל ברמה מדינית, משרד החוץ וגורמים נוספים מעורבים ומנסים להגיע לפתרון. שיווק הטיסה אינו מתבצע דרכנו. ניתן לפנות לסוכן נסיעות לקבלת המידע". נוסע אחר, א', משתף את שקרה לו מול סוכנות נסיעות, "טיסת אל על ביום שישי בבוקר בוטלה עכשיו. כמובן שההודעה הגיעה אחרי זמן הביטול האפשרי של הזמנת המלון ואיסתא, דרכם הזמנו את הטיסה, מוסיפים חטא על פשע וגובים כ-100 שקל מנוסע על 'טיפול בביטול'. אין גבול".

נזכיר כי רק לפני מספר ימים, ב-4 במרץ, נמסר מדוברות השב״כ כי ״במסגרת שיח של שב"כ מול מקביליו האמירתים, הושגו הבנות שיאפשרו לחברות הישראליות לטוס לדובאי כסדרן. במסגרת המאמצים להגיע לפתרון המחלוקות סביב סוגיית אבטחת התעופה הישראלית בדובאי, התקיים סבב פגישות של ראש אגף האבטחה בשב"כ עם מקביליו האמירתים וזאת בהמשך לסבב פגישות של ראש השב"כ רונן בר עם מקביליו בשבוע שעבר. כתוצאה מפגישות אלו הושגו הבנות, סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף".

מאל על נמסר בתגובה: "אנחנו עדיין מתמודדים עם קשיים להוציא את כל הטיסות של סאן דור לדובאי ומצפים מהמדינה להגיע בהקדם להסדר בנושא אבטחת חברות התעופה הישראליות ולאפשר להן  ליישם מכסה של 42 טיסות שבועיות לדובאי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל עלסאן דורדובאיאבטחת התעופה הישראליתפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: