אא

משנה למנכ"ל ארקיע זועם: "לא ננהל מו"מ עם הטייסים תחת אש"

טייסי ארקיע פתחו הבוקר בשביתה בגינה בוטלו 2 טיסות לרודוס. משנה למנכ"ל ארקיע לפספורטניוז: "שביתות כאלה הורסות למשפחות ששילמו ממיטב כספן עבור חופשה באוגוסט. קורא להסתדרות לקחת אחריות על התפרעות הטייסים"

מטוס ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן מטוס ארקיע. צילום: ספיר פרץ זילברמן

זעם רב בהנהלת ארקיע על שביתת הפתע הבוקר (ב') של טייסי החברה. טייסי ארקיע הודיעו הבוקר (ב') על מחלה וכתוצאה מכך, בוטלו 2 טיסות לאי היווני רודוס.

"אין לי מילים. חתמנו רק בחודש אוגוסט 2020 עם העובדים, כאשר החברה חזרה לפעילות אחרי הדממה של 8 חודשים אחרי שנתיים מאוד קשות", אומר לפספורטניוז עוז ברלוביץ' משנה למנכ"ל החברה ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. "הרמנו יחד עם העובדים את החזרה לפעילות. חתמנו על הסכם הבראה ל-7 שנים, העובדים יחד עם ההנהלה. בל נשכח שהעובדים מהווים 30% מהבעלות בחברה".

אל על הצליחה להגיע להסכמות עם טייסיה. בישראייר שורר שקט. מה הצית לפתע את השביתה אצלכם דווקא בשיא העונה?

"החברה עברה שנתיים מטלטלות במהלך הקורונה, על כל המשתמע מכך. שנתיים ניהלנו שיח מלא עם כל העובדים. רק במהלך החודשים האחרונים החברה הגיעה למצב של התאוששות ופעילות מלאה. רק בינואר, עוד עברנו שוב סוג של הדממה בגלל סגר. בחודש אפריל השנה נענינו לדרישות ועדי העובדים, ולפנים משורת הדין החזרנו את רוב הפחתות השכר לכל העובדים, בפרט לטייסי החברה. לחברה יש הלוואות מהבנקים. עכשיו, זה הזמן שהחברה צריכה להיות בשיאה מבחינת הפעילות. חיכינו לזה שנתיים".

"אין גל ביטולים מאסיבי. יותר שאלות וגישושים. אנשים מבולבלים""אין גל ביטולים מאסיבי. יותר שאלות וגישושים. אנשים מבולבלים"
עוז ברלוביץ, מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל צילום: פספורטניוז

מה הטייסים דורשים?

"הטייסים דורשים את ההסכם שלא נחתם ב-2019 כשהחברה ניהלה איתם מו"מ על הסכם עבודה מעודכן. החברה נקלעה למשבר כלכלי עם  סגירת שדה דב וסגירת השדה באילת, ואז נכנסה ארקיע גם למשבר הקורונה. היה סוג של כדור שלג וההסכם לא נחתם. מנגד, נחתם הסכם הבראה של 7 שנים והטייסים והעובדים, השותפים בחברה, צריכים לעמוד בהסכם. החזרנו כמעט את מלוא הפחתות השכר לעובדים וגם לטייסים. אנחנו לא ננהל מו"מ תחת אש / תחת שביתה של הטייסים.  באפריל השנה, כאשר חתמנו על השבת כמעט מלוא השכר, קבענו שעל הסכם הטייסים נשוב ונדבר לקראת חודש אוקטובר. ניתן לחברה לעבור את תקופת הקיץ ולתת שירות טוב לנוסעים אחרי שעבדנו קשה להחזיר את החברה לפעילות מלאה וללוח טיסות עם תפוסות יפות, גם בפנים ארצי ובעיקר בבינלאומי. הבאנו את הנוסעים ליצור אמון מוחלט בחברת ארקיע. אנחנו רואים שהנוסעים ממלאים את הטיסות. לא ייתכן שהטייסים ישביתו את החברה. הם יורים לעצמם ברגל, מבצעים שביתות פראיות, לא חוקיות בתחילת אוגוסט בשיא הקיץ. שביתות כאלה הורסות את החופשה למשפחות ששילמו ממיטב כספן עבור חופשות באוגוסט שהשנה יקרות. שיבואו לראות מה קורה בנתב"ג, שצריך להודיע למשפחות שהטיסה שלהן מבוטלת".

פניתם להסתדרות העובדים. מה אתם מבקשים?

"אני קורא להסתדרות לקחת אחריות על התפרעות הטייסים ולחזור מידית לשגרת עבודה. אנחנו ננהל שיח בשגרת עבודה נורמלית".

האם אתה חושש שהטייסים ימשיכו לשבש את לוח הטיסות בשיא העונה במסגרת המאבק שלהם?

"אני מצפה שהעובדים יגלו אחריות ולא יחבלו בחברה בה הם עובדים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיעעוז ברלוביץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: