אא

נגיף הקורונה: גם בריטיש איירווייס ויונייטד מבטלות טיסות לסין

בהלת הנגיף: אחרי סצ'ואן איירליינס שהפסיקה את טיסותיה לישראל וליעדים נוספים בעולם, בריטיש איירווייס מודיעה גם על ביטול טיסותיה לסין. כזכור, אתמול, יונייטד הודיעה כבר על ביטול עשרות טיסות לסין "בשל ירידה משמעותית בביקוש"

בריטיש איירווייס. צילום: 123rf בריטיש איירווייס. צילום: 123rf
ימים אחדים אחרי שחברת התעופה הסינית, סצ'ואן איירליינס, הודיעה כי היא מבטלת את כל טיסותיה לישראל למשך שבועיים (החל מה-12 ועד ה-26 בפברואר) וכן ליעדים נוספים בעולם, הבוקר (ד') מודיעה גם חברת התעופה בריטיש איירווייס על ביטול טיסותיה לסין. "מתנצלת בפני כל הלקוחות על אי הנוחות, אך הבטיחות של הלקוחות והצוותים שלנו נמצאת מבחינתנו בעדיפות עליונה", לשון הודעת החברה. לפי שעה, בריטיש ממשיכה לטוס כרגיל להונג קונג. גם חברת התעופה קתאי פסיפיק ממשיכה לטוס כרגיל מתל אביב להונג קונג ומשם ל-25 יעדי המשך ברחבי סין, למעט העיר וואהן הנגועה בסין, אליה קתאי פסיפיק ביטלה את כל טיסותיה. לשאלת פספורטניוז, מסרה החברה: "קתאי פסיפיק מאפשרת לכל לקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות המגיעות ל / ממריאות מכל יעד בסין עד לתאריך ה-29/2, לשנות את הכרטיס או לבטלו באופן מלא ללא עלות. הדבר נכון גם לנוסעים שרכשו כרטיסים מישראל ליעדים בסין דרך הונג קונג. בחברה עוקבים מקרוב אחר המצב ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם כל הרשויות הרלוונטיות על מנת ליישם כל הנחיה שתתקבל. נכון לרגעים אלו, כל טיסות החברה ברחבי העולם בכלל ובמזרח בפרט פועלות כסדרן למעט לעיר וואהן".   בהלת נגיף הקורונה: חברות תעופה מתחילות לבטל טיסות. צילום: 123rf   על פי רשת CNBC, גם חברת התעופה יונייטד איירליינס ביטלה אתמול (ג') עשרות טיסות שלה לסין בגלל ירידה משמעותית בביקוש ליעד עקב התפשטות נגיף הקורונה. יונייטד תבטל את טיסותיה לסין בין התאריכים 1 בפברואר ועד ה-8 בחודש. חברות התעופה האמריקניות האחרות, אמריקן איירליינס ודלתא, אומנם לא ביטלו טיסות לסין, אך הודיעו על וויתור דמי ביטול/שינוי לנוסעים המבקשים לדחות את נסיעתם לסין בשל הנגיף.   יונייטד איירליינס: ביטלה עשרות טיסות לסין. צילום: יונייטד איירליינס  
קתאי פסיפיקקתאי פסיפיק
קתאי פסיפיק: ממשיכה לטוס להונג קונג אבל לא לעיר הנגועה, וואהן. צילום: Shutterstock     התפשטות נגיף הקורונה בסין מוסיף לזרוע בהלה ולשתק את התיירות למדינה. הנגיף גבה עד כה חייהם של למעלה מ-100 בני אדם על פי דיווחים רשמיים, ומספרים גבוהים בהרבה לפי דיווחים לא רשמיים. רונן קרסו מנכ"ל איסתא הולידיס: "זו פגיעה עצומה כלכלית לסינים. מידי שנה טסים מישראל לסין כ-150,000 ישראלים מרביתם אנשי עסקים שמייבאים סחורות מסין. לצידם יש גם מטיילים רבים שגילו את היעד ואף כאלו שטסים למפעלי הענק על מנת לרהט את הבית ולייבא ארצה באופן פרטי ריהוט כולל במחירים זולים במיוחד. הפסקת הטיסות היא מכה עצומה לכלכלה הסינית שממש עוצרת מלכת ומקווה שתוך זמן קצר ימצא חיסון שיסיים את הפרשה הזו. בשלב זה הביטולים לסין גורפים, בהיקפים של עד 80%."   עוד כתבות בנושא הנגיף בסין: סיטונאי התיירות בישראל מדווחים על גל ביטולים בעקבות הודעת משרד הבריאות הקורא להימנע מנסיעות למחוז חוביי בסין. המעוצה לצרכנות: נוצר מצב של "כוח עליון" (סיכול) המקנה לצרכנים שרכשו כרטיסי טיסה או חבילות נופש לחו"ל את הזכות לשנות או לבטל את העסקה באופן מלא. משרד הבריאות פרסם בנוסף תשובות לכל השאלות סביב נגיף הקורונה הסיני.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםסיןבריטיש איירווייסקתאי פסיפיקביטולי טיסותסצ'ואן איירליינסנגיף הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: