אא

ניפגש לסרט בדרייב אין בחנייה של המלון: איך ניתן ליהנות מחופשה במסגרת המגבלות? כנסו והצביעו

הבוקר (א') נפתחים לקהל הרחב צימרים ומלונות צמודי קרקע במתכונת חלקית: בלי בופה, בלי ג'קוזי, בלי בריכה ובלי צוות הווי ובידור אבל עם הרבה חיטוי. מה שאומר, שחלק גדול מהכיף בחופשה - בופה שופע, בריכה וכיו"ב - מחוץ לתחום כרגע. איך בכל זאת ניתן ליהנות מחופשה במסגרת המגבלות? במסיבת מרפסות או אולי בסרט דרייב אין בחנייה של המלון? סקר פספורטניוז - כנסו והצביעו. לידיעת התיירנים

ניפגש לסרט בדרייב אין במלון? צילום: 123rf ניפגש לסרט בדרייב אין במלון? צילום: 123rf
אחרי תקופת הדממה ממושכת, הבוקר (ראשון) נפתחים לקהל הרחב צימרים ומלונות צמודי קרקע במתכונת חלקית. קרי, בלי בופה, בלי ג'קוזי, בלי בריכה ובלי צוות הווי ובידור אבל עם הרבה חיטוי. בשלב ראשון המגבלות כאמור הן די ברורות ומתבקשות ברוח התקופה, והשאלה הנשאלת היא האם בשלבים מתקדמים יותר, התיירות שהורגלנו לה תשוב אי פעם להיות כפי שהייתה טרום קורונה? או שמא אנו נמצאים על סיפה של תקופה חדשה של תיירות מבודדת, מסוגרת ומרוחקת? תיירות אינדיבידואלית וסטרילית? תיירות נטולת חוויות אותנטיות? "התיירות שואפת לספונטניות ולזרימה ולא להיות מתוכננת בקפידת יתר עם מסכה, אלכו ג'ל וכללי זהירות ומגבלות", אומר לפספורטניוז ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת. לדבריו, "נכון שבשלב ראשון נכפתה על התיירנים אג'נדה בריאותית שנועדה להתניע מחדש את פעילותם, אך מצד שני האילוצים האלה הם בדיוק ההפך ממהות ההוויה והחוויה התיירותית ומלב ליבה של המוטיבציה האנושית לטייל ולנפוש". עוד לדברי ד"ר גלבמן, "לאלמנטים כמו מוביליות, חופש תנועה וחופש פעולה חשיבות רבה בתיירות - ולא הגבלות של תנועה ומרחק מאנשים אחרים. החוויה וההוויה התיירותית מאופיינת במפגשים בלתי אמצעיים עם מקומיים, מפגשים עם השונה האחר והתרבויות השונות במקרה של חופשה בחו"ל, ולא מפגשים חסרי מגע באמצעות טכנולוגיה ולא רק תיירות מבודדת רק עם בני המשפחה הקרובים". "התיירות שואפת לספונטניות ולזרימה ולא להיות מתוכננת בקפידת יתר עם מסכה ואלכו ג'ל". ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת. צילום: יח"צ אם כך, כיצד שומרים על החוויה וההוויה התיירותית תוך כדי וגם אחרי הקורונה? לדברי ד"ר גלבמן, "על תעשיית התיירות להשקיע רבות בחשיבה יצירתית בחדשנות לצד יישום התווים הסגולים והירוקים ושאר הכללים והרגולציות של האג'נדה הבריאותית. ישראל התברכה באנשים יצירתיים וחדשניים והאפשרויות הן רבות ומחייבות חשיבה מחוץ לקופסה, דמיון ומעוף".

תיירות בעידן וירוס - 6 הצעות:

1. ניפגש במרפסת: הרעיון של מסיבת המרפסות שנולד באיטליה ועשה עלייה למדינות רבות כולל ישראל, יכול, לדברי גלבמן, בהחלט להיות ממוסד ומיושם בעידן של בידוד חברתי גם באירוח בבתי מלון ובמקומות לינה שונים עם מרפסות. אמנם שומרים על מרחק, אך מבלים יחדיו, רואים זה את זה, שרים, רוקדים, פורקים אנרגיות, צוחקים ונהנים. אפילו אירועים מצומצמים של שירה יחדיו בריחוק יכולים להציע חוויה מחממת לב ולהעניק תחושה נעימה המחברת בין אנשים.
תיירות בימי קורונה: מסיבת מרפסותתיירות בימי קורונה: מסיבת מרפסות
תיירות בימי קורונה: אולי מסיבת מרפסות? צילום: 123rf 2. דרייב אין במלון: הרעיון של לצפות בסרט עם פופקורן ממכונית במגרש חנייה גדול שהחל בניו ג'רסי אי שם בשנות השלושים של המאה הקודמת והגיע לשיאו בפיפטיז, בהחלט יכול לעשות קאמבק במגרשי חנייה של מתחמי אירוח. 3. יוגה ברוגע: לא לוותר על פעילות חברתית כמו יוגה, מדיטציה, סדנאות, הדרכות וכיו"ב, גם אם זה מסובך ומורכב לביצוע במסגרת מגבלות של מרחק פיזי. זה לא רק חשוב, זה גם הכרחי לחופשה שלווה. יוגה בטבע. צילום: שאטרסטוק 4. שעת תרבות: לא לוותר על החוויה הכרוכה בתרבות מקומית. חשיפה ליצירה מקומית כמו למשל, תערוכות ומופעים קצרים ומצומצמים בהתאם להנחיות. לדברי גלבמן, "תיירנים חייבים לתת על זה כעת את מירב הדעת, לא פחות מקורסים מזורזים בניקוי סטרילי של החדרים". 5. קטוף ואכול: תיירות חקלאית בשטחים פתוחים (קטיף עצמי) ותיירות קולינרית (אוכל מקומי בטייק אווי), בהחלט מתאימות גם בתנאי ריחוק.
קטיף בחוות תותים בקיבוץ רמת רחל. צילום: ספיר פרץ זילברמןקטיף בחוות תותים בקיבוץ רמת רחל. צילום: ספיר פרץ זילברמן
קטיף בחוות תותים בקיבוץ רמת רחל. צילום: ספיר פרץ זילברמן 6. חדרי בריחה בטבע: משחקים ותחרויות שונות בשטחים פתוחים של המלון או בשטחים פתוחים סמוכים לו שאותם ניתן לנהל היטב תוך שמירה על מרחק דוגמת פתרון חידות וחיפוש מטמון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםקורונההמכללה האקדמית כנרת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: