אא

סירקיס: ״החברה תימכר לפחות במחיר של 100 מיליון שקל״

באגרת לעובדי החברה הוסיף המנכ"ל: "אני סבור שמחיר זה מגלם את מחצית משוויה בימי פוסט קורונה. תהליך המכירה טוב לישראייר. אין ארוחות חינם, והמשקיעים יבקשו להאיץ פיתוח החברה במטרה להשביחה ולהשיב את כספם. נבצע השתלמות עובדים בדובאי או בחריין"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: רונן מחלב
אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר שלח בשבוע החולף אגרת מיוחדת לעובדי החברה. באגרת, התייחס סירקיס בין השאר להליך מכירת חברת התעופה בו נמצאת ישראייר והעריך כי ישראייר תימכר בסופו של דבר לפחות במחיר של 100 מיליון שקל. עוד כתב לעובדיו: "אוקטובר מאחורינו. שמונה חודשים צועדים יחדיו במשבר הקורונה. נאמנים לדרכינו, לפיה, משבר לא פותרים, משבר מנהלים, סיימנו עוד חודש פעילות מאתגר. ביצענו, 104 טיסות בנתיבים הפנים ארציים, עם 5,800 נוסעים. 345 טיסות בינלאומיות עם 31,585 נוסעים. כ-15 טיסות ביום. חברת התעופה הפעילה בנתב"ג. מקום ראשון בהיקף הטסת הנוסעים בנתב"ג. פרנץ קפקא, הסופר היהודי הנודע, שנחשב מגדולי היוצרים במאה העשרים, אמר: "יש דברים שאדם יכול להגשימם, רק אם יעשה את המנוגד להם". כמאה שנה לאחר פטירתו, הוכיחה ישראייר את אמיתות המשפט.״ סירקיס הוסיף וכתב באגרת כי: ״נערכנו אחרת, פעלנו אחרת, עתרנו לבג"ץ, ולבסוף, סיימנו חודש מאתגר, עם סגר ברמה הלאומית, ועם תרומה תזרימית חיובית של כמיליון דולר. עונת נובמבר לפנינו, כמות הטיסות צונחת. אירופה הופכת אדומה. בתי המלון חוזרים באיטיות עם דרישות מחמירות לבדיקות קורונה. פתגם עתיק אומר כי אם לא היו עננים, לא היינו נהנים מהשמש. חזינו היטב את הקושי שמביא עמו נובמבר. פיצינו על כך באמצעות מכירות מוקדמות לחודש דצמבר - דובאי וקפריסין, שאנו מעריכים שתפתח שעריה עבור ישראלים לקראת סוף החודש. עלינו להמשיך לחשוב יצירתית במטרה לעמוד ביעדי התזרים שלנו לסוף שנה.״ ״מחזור ההכנסות שלנו מראשית השנה חצה את קו 80 מיליון הדולר. הוצאות ההפעלה היו מעט מעל ל-70, כך שיצרנו תזרים חיובי מפעילות שוטפת של כ - 9 מיליון דולר. יחד עם עוד 18 מיליון דולר, הלוואה בערבות מדינה, שלווינו מבנק המזרחי, יצרנו מקורות של כ-27 מיליון דולר, ששימשו אותנו באופן הבא: 9 מיליון דולר פרענו לבנקים והקטנו בעיקר את החוב הקיים כנגד המטוסים שבבעלותנו. 3 מיליון דולר השקענו בתחזוקה, התאמת מטוסים, שדרוג מערכות מחשוב לייעול ביצועי החברה. 1 מיליון דולר השקענו בתהליכי פרישת עובדים הוגנים, שאפשרו לנו להקטין את מצבת כח האדם ל-413 עובדים, כ-200 מהם בחל״ת (באוקטובר 2019 עבדו בישראייר 556 עובדים). 11 מיליון דולר הוחזרו ללקוחות וספקים. 3 מיליון דולר שימשו לתשלומים על עסקאות גידור. ללא הפתעות, ללא הדרדרות נוספת במוד הפעילות הנוכחית, כשאנו מחשבים היטב את צעדינו, מקורות התזרים שלנו יאפשרו לנו, בהסתמך על קבלת כספים נוספים, להגיע לסוף שנת 2021". סירקיס הרחיב על תהליך מכירת החברה ואמר: "צוות יקר. בימים אלו, עומד להסתיים, הליך המכירה של ישראייר, המנוהל על ידי הנאמן, אותו מינה בית המשפט - עורך הדין אופיר נאור. מכירתה של חברת תיירות ותעופה, בשיאו של משבר, מאתגרת במיוחד. אולם, הנחישות שלכם, הביצועים שלכם, השוני שלכם, הופך את החברה לאטרקטיבית, גם בימי סגריר אלו. גופים שונים, מהארץ ומחו"ל מגלים עניין רב בחברה. היא תימכר לפחות במחיר של 100 מיליון שקל, ואני סבור שמחיר זה מגלם את מחצית משוויה בימי פוסט קורונה. תהליך המכירה טוב לישראייר. אין ארוחות חינם, והמשקיעים יבקשו להאיץ פיתוח החברה במטרה להשביחה ולהשיב את כספם. בתום תהליך המכירה נחדש המסורת ונבצע השתלמות עובדים בדובאי או בחריין. עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראייר ואמרו אמן !". סירקיס חתם כהרגלו את המכתב "שלכם אורי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאורי סירקיסישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: