אא

סמנכ"ל הכספים של אל על: ״אנחנו רוצים לשחרר עוד 1,000 עובדים, המטוסים חצי ריקים״

במהלך ישיבת וועדת הכספים של הכנסת הוסיף יצחק אליאב: ״אי אפשר שמדינה תחליט לסגור שמים ותעופה ולהגיד תסתדרו לבד, זה לא עובד כך". יו"ר וועד העובדים של החברה :"יש סכנה קיומית לאל על ולעובדים״

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
במהלך ישיבת וועדת הכספים של הכנסת שהתקיימה היום (שלישי) איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים של אל על הזהיר לגבי עתיד החברה אם לא תקבל סיוע מהמדינה. אליאב תיאר בישיבה את המצב העגום של החברה בימים אלו ובתקופה האחרונה וסיפר: "לולא העבודה הנמרצת שלנו בערב שבועות לפתוח את השמיים, לייצר תעופה עם ההגבלות לא היה מי שטס.״ אליאב הוסיף: ״אנחנו נמצאים במצב שדחו את כניסת התיירים לארץ מראשון ליולי לראשון באוגוסט ומי יודע כעת מתי תפתח לבסוף ישראל לתיירים. אנחנו נותנים שירות למדינה ולא הכביר בנושאים שהשתיקה יפה להם. אנחנו נותנים שירות לנוסעים ב-32 מטוסים שחצי מהם ריקים. אנחנו מנסים להבריא חברה לאחר שפיטרנו את העובדים. אנחנו מנסים להמריא, אבל אם המדינה מחליטה שוב לסגור את השמים ואת תיירות החוץ ולא אכנס לשיקולים, צריכים להבין שפיטרנו שליש מהעובדים, אנחנו עם 2.2 מיליארד דולר חובות ואנחנו עושים את המקסימום ולא מקבלים מהמדינה שום דבר. סמנכ״ל הכספים של אל על המשיך: ״הייתי בחשכ"ל, ביקשנו לפתוח את ערבות המדינה לעסקים גדולים. כל הסיוע לעובדים לא רלוונטי לנו, יש לנו מצבת של 2,500 עובדים ורוצים לשחרר הביתה עוד 1,000 עובדים. אי אפשר שמדינה תחליט לסגור שמים ותעופה ולהגיד תסתדרו לבד, זה לא עובד כך". שרון בן יצחק, יו"ר וועד העובדים הוסיף בישיבה כי: "אני מתריע, ממשלת ישראל עדיין מחזיקה במניית זהב, יש סכנה קיומית לאל על ולעובדים. יש לנו 1,200 עובדים מתחת לגיל 45 עם הכשרות מיוחדות שאין להם פתרון. ביום שנרצה לחזור לטוס לא יהיו עובדים, לוקח שנים להכשיר את העובדים האלה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: