אא

סמנכ"ל מנו ספנות: "90% מהנוסעים לא יודעים למלא טופס יציאה מהארץ. הלחץ יוצר אלימות"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את תיקון תקנות הקורונה במסגרתן תבוטל חובת ביצוע בדיקות קורונה עם הנחיתה בנתב"ג החל מ-21 במאי. עוד היום בוועדה, מפעילי הפלגות נופש הלינו על קשיים בטיפול בטופס יציאה מישראל אותו נוסעים נדרשים למלא. מנו ספנות: "90% מהנוסעים לא יודעים למלא את הטופס וזה יוצר עומסים ואלימות"

הכנסת. צילום: 123rf הכנסת. צילום: 123rf

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (ב') את התיקונים שאישרה הממשלה לתקנות הקורונה, העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש.

במסגרת התקנות תבוטל החובה לבצע בדיקות קורונה בכניסה לישראל החל מ-21 במאי, במועד פקיעת התקנות והן תהיינה בתוקף עד 2 ביוני השנה. היו"ר ביטון ציין כי בעוד שבועיים תידרש הממשלה להחליט אם להאריך את המצב המיוחד במשק או לא, ובירך על ההקלות.

נציגת הלשכה המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, הסבירה כי הממשלה החליטה שלא להאריך את תקנות חובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל וכעת, מבקשת מוועדת הכלכלה להתאים את ההוראות בתקנות החלות על מפעילי שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש. היא הוסיפה כי בהתייעצות עם רשות התעופה האזרחית הוחלט לבטל גם את חובת ניקיון כלי הטיס, החובה להציב חומרי היגיינה והחובה לרווח בין המושבים במטוס.

עוד היום בדיון של הוועדה, מפעילי הפלגות הנופש הלינו על קשיים בטיפול בטופס יציאה מישראל אותו צריכים הנוסעים למלא. סמנכ"ל מנו ספנות, מורן מנו, התייחס לחובה למלא טופס יציאה מישראל ואמר כי, החובה הזו יוצרת בלבול ועומסים. לדבריו, 90% מהנוסעים לא יודעים למלא את הטופס ועובדי החברה נאלצים לסייע להם. יו"ר החברה, משה מנו, אף ציין כי הלחץ יוצר אלימות ועובדים של החברה קיבלו מכות. "זה לא תפקידנו להיות אמצעי אכיפה, שמשרד הבריאות ישים דלפק ויטפל בזה", אמר. לדברים הצטרף גם מנכ"ל MSC Cruises, אייל אטיאס.

עו"ד פוקס אמרה בתגובה כי משרד הבריאות פועל כל העת לייעל ולפשט את הטופס, והמשרד ממשיך לבחון אם אפשר לייתר אותו. היא הסבירה כי הדרישה למלא טופס לפני עלייה לספינה היא מאחר שהמשרד לא רוצה שלשיט יעלה אנשים חולים. היו"ר ביטון ביקש שנציגי המשרד יגיעו לנמל לראות את המצב בשטח ולבחון מה ניתן לעשות בנדון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: