אא

דרמה באל על: הנהלת החברה מתכוונת להוציא 1,000 עובדים נוספים לחל"ת

טסים הביתה? בעקבות סגירת השמיים למרבית מדינות העולם, אל על מתכוונת להוציא לחופשה ללא תשלום באופן מידי וללא דיחוי כאלף עובדים נוספים. כמה מתוכם טייסים ודיילים?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
בעקבות ההחלטה להכניס לרשימת המדינות המחייבות כניסה לבידוד את מרבית מדינות העולם, הודיעה יהודית גריסרו, סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל באל על, בשיחת טלפון אמש (שני) ליו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, על כוונת הנהלת אל על להוציא באופן מידי וללא דיחוי לחופשה ללא תשלום: 100 טייסים, 300 דיילים וכ-600 עובדים נוספים. נבהיר כי המדינה חדלה לסבסד תשלומי חל"ת. באל על מכחישים מכל וכל טענות של גורמים לפיהן מדובר למעשה בפיטורים של 1,000 עובדים. גורמים באל על מבהירים כי הדבר יעשה בתיאום ובהסכמה עם נציגי העובדים. מנגד, גורמים בחברה, טוענים כי ועד העובדים יתנגד נחרצות לפיטורים נוספים.

כבר בשבוע שעבר, התריע על הכוונה להוציא לחופשה ללא תשלום כאלף עובדים בכיר באל על בשיחה עם פספורטניוז, “הכנסת מדינות נוספות לרשימת המדינות החייבות בבידוד מביאה את אל על למדרון חלקלק שמסכן את עתיד החברה. ההחלטות כבר גרמו נזק משמעותי לחברה. ההחלטה עלולה לגרור הוצאה לחל”ת של למעלה מ-1,000 עובדים. התמשכות הקורונה מחייבת התאמות בתוכנית העסקית של החברה ובכלל זה, גם הגעה להבנות עם ההסתדרות על צעדי התייעלות נוספים כדי להבטיח את עתידה של החברה”.

נזכיר כי באחרונה בפגישה שהתקיימה בין נציגי אל על ליו”ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כדי לבדוק עימו אפשרות לפיטורי עובדים נוספים, הבהיר בר דוד כי אין לו כוונה לתת יד לפיטורים של עובדים נוספים לאחר שאל על כבר נפרדה מאלפי עובדים במסגרת תכנית ההתייעלות שהיא עוברת בימים אלה.

רק באחרונה, פנתה אל על למשרד האוצר, כפי שנחשף בפספורטניוז, וביקשה לדחות את ההנפקה של כ-105 מיליון דולר הכוללת השתתפות (הזרמת הון) של בעל השליטה, אלי רוזנברג, ב-43 מיליון דולר במסגרת הסיוע שהמדינה העניקה לחברה: מקדמה של כמיליארד שקל עבור הטסת אנשי האבטחה למשך 20 שנה קדימה. רוזנברג אף ביקש מענק סיוע כספי מהמדינה נוכח הפגיעה הקשה שנגרם לענף התעופה הישראלי. אל על אמורה הייתה לבצע את ההנפקה האמורה בחודש יולי.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: