אא

פיצוי אל על עקב ההגבלות בנתב"ג: היום (א') פגישה נוספת בין האוצר, משרד רה"מ ואל על

ביום ה' האחרון התקיימה פגישה בין הצדדים שכאמור ייפגשו היום שוב בתקווה למצוא מודל לפיצוי מוסכם ומקובל על כולם. באל על מתנגדים למודל פיצוי של דולר תמורת דולר ודורשים סיוע כפי שקורה במדינות אחרות בעולם

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ
בעקבות פגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בדבר הפיצוי שחברת אל על דורשת לקבל מהמדינה נוכח סגירת השמיים, היום (א') תתקיים פגישה נוספת בנושא. באל על דורשים לקבל מענק כספי מהמדינה כפי שקורה בלא מעט מדינות בעולם ומתנגדים לנוסחת הסיוע שפקידי האוצר מציעים: דולר תמורת דולר. עד כה, משפחת רוזנברג, בעלת השליטה באל על, הזרימה לקופת החברה כ-211 מיליון דולר ואין בכוונתה להזרים סכומי כסף נוספים במסגרת המתווה האמור. ראש הממשלה, נפתלי בנט, מעורב בנושא ובפגישה שהתקיימה כאמור ביום חמישי האחרון, השתתף מטעמו יאיר פינס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. את הפגישה הובילה, מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, שאירחה במשרדה את נציגי אל על בראשות המנכ"ל, אביגל שורק. שאר המשתתפים בפגישה, עלו בזום. הצדדים ינסו למצוא היום מתווה שיהיה מוסכם ומקובל על כולם. יצוין כי שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ושר התפוצות, נחמן שי, התנגדו להצבעה במשאל הטלפוני על תיקון התקנות המגבילות את היציאה מישראל. "הממשלה חייבת להבין שכמו שהושג מתווה לתיירות, כך חייב להיות מתווה לתעופה. בלי זה, החברות יקרסו והעובדות והעובדים יפגעו", אמרה שרת התחבורה. נזכיר כי החל מיום ב' צפויה הגבלה ביציאה גם למדינות: איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה.

באחרונה אמר מנכ"ל אל על על ההגבלות על כניסת תיירים ויציאת ישראלים לחו"ל כי "איננו מתערבים בשיקול הדעת של הממשלה, אך המחירים שאנו משלמים כבדים וחובתה של המדינה לפצות אותנו, בכדי שנוכל לשרוד תקופה זו. לישראל יש אינטרס מובהק שהמוביל הלאומי יעמוד איתן".

הגבלות בנתב"גהגבלות בנתב"ג
מעורב בנושא. נפתלי בנט, ראש הממשלה. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלראש הממשלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: