אא

גרוטו: "נאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד"

בדרך לפתיחת השמיים: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בוועדה לביקורת המדינה: "אנחנו מתכוונים להתחיל בפיילוט, שמי שחוזר ממדינה ירוקה לא יצטרך להיכנס לבידוד. אנחנו מתארגנים לכך, נצטרך לשנות צווים"

 צילום: shutterstock צילום: shutterstock
בדרך לפתיחת השמיים. בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, על עתיד התעופה בעידן הקורונה הכריז המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, כי משרד הבריאות יאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד". גרוטו, הוסיף ואמר כי ייתכן שייערכו בדיקות מדגמיות כדי לבחון שהפיילוט אכן עובד בהצלחה. לגבי נוסעים שחוזרים ממדינה אדומה, עדיין אין החלטה כיצד לנהוג. גרוטו ציין כי המהלך כרוך בשינוי צווים וכו', אך בכוונת משרד הבריאות לפעול בנושא כמה שיותר מהר.
יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח בירך על הבשורה: "התעופה היא אחד הענפים שנפגעו הכי מהר והכי עמוק. בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה שישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית".
שר התיירות אסף זמיר,התבטא אף הוא בנושא: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד. הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב"ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאיתמר גרוטו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: