אא

קרבות אוויר אוויר: טייסי ישראייר נגד שני הטייסים שרוצים לרכוש את החברה

ועד טייסי ישראייר בפנייה למנכ"ל החברה: "מתוך דאגה לעתיד החברה אנו מצפים להיות שותפים לתהליך מכירת החברה. לא ניתן ידינו לעסקה המקפחת את זכויות הטייסים". לשני הטייסים כותב הוועד: "קיים חשש ממשי לניגוד עניינים"

הלוגו של ישראייר על כף ידו של טייס ישראייר. צילום: ספיר פרץ הלוגו של ישראייר על כף ידו של טייס ישראייר. צילום: ספיר פרץ
לרגע זה נשמע כמו עוד סיפור סינדרלה. קובי ברוט וטל טריגל, שני טייסים שעובדים בחברת ישראייר, מצליחים לעמוד בראש קבוצת משקיעים ומגישים בקשה לרכוש את החברה מבעלת השליטה, אי.די.בי פיתוח תמורת 90 מיליון שקל. אבל אז, בעל השליטה באי.די.בי פיתוח, אדוארדו אלשטיין, מסרב לדון בהצעה וכעת גם ועד טייסי ישראייר מביעים התנגדות. במכתב ששלחו למנכ"ל החברה, אורי סירקיס, הם כותבים: "בשבועות האחרונים אנו עדים לסדרה של פרסומים בתקשורת על מגעים למכירת החברה. כחלק מהמחויבות שלנו להצלחת החברה, שותף בעבר ועד הטייסים במגעים אלה. כתמיד, שוררת בינינו מערכת יחסי אמון, בה אנחנו יכולים לשתף פעולה בשקיפות על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר עבור החברה ועובדיה". עוד הם כותבים, "אנו מודעים לכך כי שניים מטייסי החברה מובילים הצעה לרכישת החברה. הבהרנו לטייסים אלה כי ועד הטייסים סבור שיש במצב הנוכחי חשש ממשי לכך שהם נמצאים בניגוד עניינים כמו גם חשש להפרת חובת הסודיות המוטלת עליהם מכח הסכם העבודה, וכי מעתה הם מושעים מכל אסיפת עובדים ומכל דיווח מצד הוועד לטייסים בנוגע למגעים לרכישת החברה". עוד כותב הוועד, "חשוב לציין, כי במרוצת השנים נוצרו יחסי עבודה יוצאי דופן בחברת ישראייר. ראינו איך בהנהגתך הובלת את החברה לרווחיות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם טייסי החברה, שיתוף פעולה שהתבטא גם ב'מבצעים מיוחדים' אותם יזמו טייסי החברה, שאפשרו לה לטוס לראשונה, בעיצומו של המשבר, לסין וליעדים שונים בעולם, ובכך הצלחנו בכוחות משותפים לאושש את מצבה של החברה, שנפגעה ממשבר הקורונה".
טייסי ישראיירטייסי ישראייר
טייסי ישראייר בטיסות חילוץ ומטען. צילום: יח"צ ישראייר את המכתב לסירקיס מסיים הוועד כך, "מתוך הדאגה לעתיד החברה, אנו מצפים להיות שותפים לתהליך וההחלטות באשר למכירת החברה. במסגרת זאת יש להבטיח שקודם לקבלת החלטות יובאו הצעות רכישה לעיונו, הערותיו ואישורו של ועד הטייסים. חשוב לציין כי לא ניתן ידינו לעסקה המקפחת את זכויות ציבור הטייסים או שתפגע בטובת החברה ועובדיה. אנו קוראים לך, כמו גם להנהלת אי.די.בי פיתוח לפעול כדי להבטיח את המשך שיתוף הפעולה הפורה ואת השקיפות במגעים עם הקבוצות השונות המעוניינות ברכישת החברה, על כנה, למען עתיד החברה".

"חשש לניגוד עניינים בין האינטרסים של הטייסים לבין האינטרסים שלכם"

במקביל למכתב למנכ"ל ישראייר, ועד טייסי ישראייר שיגר מכתב הבוקר (ו') גם לברוט (לשעבר יו"ר ועד טייסי ישראייר) וטריגל. "ב-17 ביוני פורסם באמצעי התקשורת כי אתם עומדים בראש קבוצת משקיעים והגשתם הצעה לרכישת החברה. עובדה זו אף אושרה בשיחות עימכם, ובשיחה עם מנכ"ל החברה. ועד הטייסים סבור שהצעת רכישה זו מעמידה אתכם בחשש כבד לניגוד עניינים, בין האינטרסים ש ל הטייסים וועד הטייסים, לבין האינטרסים שלכם, כמי שמבקשים להיות חלק מבעלי והנהלת החברה".
ישראיירישראייר
"מצאנו לנכון להתריע בפניכם שככל שהנהלת החברה תפעל בעניינכם לא יוכל הוועד לגבות אתכם". שי וינר, יו"ר טייסי ישראייר. צילום: יח"צ ועד טייסי ישראייר עוד כותב הוועד, "מתוקף היותכם טייסים פעילים בחברה, אתם עלולים להיחשף למידע על קבוצות אחרות, מידע שעלול לשמש אתכם בטיוב הצעתכם ולהוות יתרון לא הוגן בהתמחרות על החברה, מה שיפגע באינטרסים של טייסי החברה ושל החברה, להשגת תנאים מיטביים במכירת החברה. זאת ועוד, פעולות אלה עלולות לעמוד בסתירה עם הסכמי הסודיות והסכמי העבודה, עליהם חתמתם עם החברה. על כן, החליט ועד הטייסים להשעות אתכם מכל אסיפת עובדים וכן מכל דיווח שיימסר לטייסי החברה בנוגע להליכי הרכישה, עד שתסתיים פעילותכם לרכישת החברה". עוד כותב הוועד, "בשל העובדה שוועד הטייסים סבור שפעולותיכם מעוררות חשש ממשי לניגוד עניינים ולהפרת חובת הסודיות, מצאנו לנכון להתריע בפניכם שככל שהנהלת החברה תפעל בעניינכם במישורים אלה, לא יוכל ועד הטייסים לגבות את התנהלותכם בעניין".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייראדוארדו אלשטיין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: