אא

רגע לפני הריסה: חומת שדה התעופה הישן באילת הפכה לפופ-אפ גרפיטי. צפו בסרטון

רגע לפני שחומת שדה התעופה הישן של אילת תיהרס לטובת "פארק הטרמינל", 13 אמנים אילתים קישטו אותה בציורי גרפיטי שצולמו ויהפכו לתערוכת קבע במרכז חדשנות עירוני שיוקם במקום. כך זה נראה. צפו בסרטון

גרפיטי בטרמינל הישן באילת. צילום: תום דניאלי גרפיטי בטרמינל הישן באילת. צילום: תום דניאלי
בניגוד לשדה דב ברמת אביב שנהרס ושוטח לטובת פרויקט מגורים, הטרמינל של שדה התעופה הישן ייהפך למרכז לחדשנות עירוני. כך אמר לנו באחרונה ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי. בינתיים, עד שיהפוך לכזה, אחד הקירות של חומת שדה התעופה הישן קיבל חיים משלו לכמה ימים. הקיר, המיועד להריסה בעוד ימים ספורים לטובת חיבור שני צדי העיר דרך שטח שדה התעופה הישן, הפך לכן ציור ענק באורך 27 מטרים ובגובה 3.5 מטר ל-13 אמנים שעיטרו את הקיר בציורי גרפיטי צבעוניים ומוקד סלפי לתושבים ולתיירים.

אילתאילת
גרפיטי על חומת הטרמינל הישן שתיהרס. צילום: תום דניאלי בשנה האחרונה, מאז פונה שדה התעופה באילת, מבצעת החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) עבודות להקמת "פארק הטרמינל" כולל הכשרת שני צירי תנועה שיחצו את שטח השדה הישן ויחברו את שני צידי העיר (האחד דרך שדרות התמרים רחובה המרכזי של אילת והציר השני דרך רחוב חטיבת הנגב). "פארק הטרמינל" יכלול שבילים והצללה, פארק אתגרי, מגרשי משחק, מתחם הופעות ופסטיבלים ממכולות ממוחזרות, מוזיאון רכב עתיק, מתחמי אירוח אלטרנטיביים, מתחם קמפינג ועוד. מבנה הטרמינל הישן כאמור יישמר ויוסב למרכז חדשנות עירוני. "סוף סוף", קבוצה חדשה של מובילי תרבות ואמנות באילת, פנו לחברה הכלכלית אילת בבקשה לאפשר להם להציג את האומנות שלהם על גבי החומה, הצמודה לכניסה לטרמינל הישן. החברה, שנענתה בחיוב לבקשת האמנים, הקצתה לכל אחד מ-13 האמנים מקטע בחומה עליו יצר את אומנות הרחוב שלו. האמנים, עבדו 4 לילות ברציפות ויצרו 13 עבודות מרשימות. היצירות צולמו ויהפכו לתערוכה קבועה בפארק הטרמינל לכשייפתח לציבור בעוד כשנתיים.
אילתאילת
ציורי גרפיטי של 13 אמנים אילתים. צילום: תום דניאלי "החומה שמקיפה את שדה התעופה המפונה, היא סמל בעיר. מעבר להיבט הפיזי יש לה גם פן סמלי היא חצתה במשך שנים את העיר לשניים. לאחר עשרות שנים, פונה שדה התעופה ולאחרונה יצא לדרך פרויקט הענק של פארק הטרמינל", אומר אבי כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית אילת. "החיבור שלנו כזרוע ביצועית של העירייה ביחד עם הקהילה הוא מבורך ומתחבר עם הקונספט של 'אילת מתחברת' חיבור של שני חלקי העיר. בנוסף, נתנו גם ערך לקיר שעתיד להיהרס, אמנים מוכרים תושבי העיר, הצליחו לתת דרור לאומנות שלהם, שנתפסת כחתרנית, כלא חוקית ואף כמלכלכת את המרחב הציבורי וכעת היא מקבלת מקום של כבוד". תום דניאלי, מנהלת אמנותית מיזם קיר הטרמינל, מקבוצת "סוף סוף" הוסיפה, "באילת יש המון אמנים מוכשרים שמחפשים כל דרך לתת ביטוי לאמנות שלהם. אמנות זה כלי חיוני כל כך, שחסר במקומותינו, במיוחד בתקופה המאתגרת שבה אנו מצויים כעת. באמצעות מיזם חומת הטרמינל, הצלחנו לחשוף את קבוצת האמנים המוכשרת שפועלת בעיר וגם יצרנו דיון ציבורי סביב הקיר הזה שעתיד להיהרס ולשוות לעיר מציאות חדשה".
אילתאילת
ציורי הגרפיטי צולמו ויהפכו לתערוכת קבע במרכז חדשות שיוקם בטרמינל היש. צילום: תום דניאלי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: