אא

רה"מ בהשקת מעבדת הקורונה בנתב"ג: "רוצים לאפשר לחבר בחזרה את ישראל לעולם"

עוד אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשקת מעבדת הקורונה בטרמינל 3: "התחלואה מתחילה לעלות לכן אנחנו נחליט מחר או מחרתיים לגבי השלב השלישי. אם התחלואה עולה היא עולה כמו מטוס או טיל שממריא לשמיים. זה הורס את הכלכלה וזה גובה מחיר עצום"

רה"מ בנימין נתניהו מבקר במעבדת קורונה בנתב"ג. צילום: חיים צח לעמ רה"מ בנימין נתניהו מבקר במעבדת קורונה בנתב"ג. צילום: חיים צח לעמ
אחרי חבלי לידה ממושכים, נחנכה היום (שני) נמל התעופה בן גוריון המעבדה לבדיקות לטסים לחו"ל. השקת המעבדה התקיימה במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרת התחבורה, מירי רגב, שר הבריאות, יולי אדלשטיין ונציגי רשות שדות התעופה. "אני פה עם שר הבריאות ושרת התחבורה בביקור בשדה התעופה בן גוריון. אנחנו כאן עם מערך בדיקות חדיש, עם מעבדה חדישה שנמצאת בשדה, על מנת לאפשר בדיקות מהירות של יוצאים ונכנסים. הדבר הזה יכול לעזור לנו לחזור לשגרת תעופה טובה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר. אני בהחלט מתרשם מהמאמץ הגדול שנעשה פה ותעשו עוד יותר ועוד יותר. יותר יעיל, יותר מהר, יותר בטוח - כי אנחנו רוצים לאפשר לחבר בחזרה את ישראל לעולם". עוד לדברי נתניהו, "מצבנו הכללי לעומת העולם הוא טוב, אנחנו רוצים שיהיה טוב יותר ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים להקפיד על כל הכללים ואני רואה שאתם עושים את זה כאן. גם אני אעשה את זה - ככה, לחבוש מסכות תמיד". עוד הוסיף רה"מ נתניהו, "אני רוצה להודות גם כן לפרופ' איתמר גרוטו (שהודיע אתמול על התפטרותו. ס.פ.ז) ולכל אנשי משרד הבריאות כאן, ואנשי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה. הצלחנו להוריד את התחלואה מאחת הרמות הגבוהות בעולם, אם לא הגבוהה בעולם, לאחת הרמות הנמוכות במערב, אם לא הנמוכה שבהן - ואנחנו רוצים להתמיד בזה. הצלחנו לעשות את זה כי עשינו את זה יחד. זה לא היה קל. עכשיו אנחנו רוצים לצאת. יצאנו מהשלב הראשון אל השלב השני, התחלואה מתחילה לעלות, לכן אנחנו נחליט מחר או מחרתיים לגבי השלב השלישי. אם לא יהיה שיפור במדדים, אנחנו נכנס לשלב השלישי. אנחנו נעשה ביחד את הצעדים שיבטיחו שהתחלואה לא תעלה, כי אם התחלואה עולה היא עולה כמו מטוס או טיל שממריא לשמיים. זה הורס את הכלכלה וזה גובה מחיר עצום בחיים ובבריאות של אזרחים. לכן אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם". נתניהו הוסיף ואמר, "אמר שר הבריאות דבר נכון, אף אחד לא רוצה להיות פראייר. אף אחד לא רוצה להיות קורבן של המיעוט שמפר וגורם לסבל ולכליאה של היתר. לכן, אני מבקש מכולכם, גם תקפידו על המסכות וגם תדרשו מאחרים. תדרשו מאחרים. אני פה, לא כראש ממשלה - כאזרח, עכשיו ראיתי כאן מישהו, אחד האנשים, אנשים טובים, אבל המסכה הייתה קצת מתחת לאף, אמרתי לו 'תעלה אותה על האף'. תקפידו על המסכות אצלכם. תתייחסו, אין ברירה אלא להגיד זאת, לכל אדם כאילו הוא נושא אפשרי של הנגיף ואם שניכם תהיו עם מסכות - אין מגפה, אין קורונה. זה עד כדי כך פשוט".
נתניהו בנתב"גנתניהו בנתב"ג
נתניהו והשרים אדלשטיין ורגב במעבדת קורונה בנתב"ג. צילום: חיים צח לע"מ
נתניהו בנתב"גנתניהו בנתב"ג
צילום: חיים צח לע"מ
חברת Check2Fly שזכתה בשיתוף חברת אומגה ובית החולים רמב"ם במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת המעבדה בנתב"ג, עדיין ממתינה לאישור משרד הבריאות. עם קבלתו, תחל להפעיל בטרמינל 3 את העמדות לבדיקות קורונה. בשלב מאוחר יותר ייפתח גם מתחם היבדק וסע מתוך רכבים.
     

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבנימין נתניהומירי רגב שרת התחבורה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: