אא

שיא בנתב״ג מאז תחילת הקורונה: כמה נוסעים יעברו היום בנמל התעופה?

חוזרים לשגרה: אם היינו צריכים עוד סימנים לחזרה לשגרה, מלבד העומסים, מחירי הטיסות שהתייקרו, כעת הדברים מקבלים תוקף רשמי, כששיא ישבר בנמל התעופה בן גוריון, כשהיום יעברו בו כ-75 אלף נוסעים בטיסות נכנסות ויוצאות

תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז
נמל התעופה בן גוריון רושם שיא חיובי מאז תחילת הקורונה, כשהיום (ראשון) צפויים לעבור בו כ-75 אלף נוסעים בטיסות נכנסות ויוצאות. נזכיר כי הערכות של גורמי תעופה מקומיים צפו כי בשנת 2022 יעברו כ-10 מיליון נוסעים בנתב״ג, נתון עגום לעומת 24 מיליון נוסעים ב-2019. עם זאת, אם לא נראה גלים חדשים של קורונה, נראה כי שנת 2022 תכה את התחזית הקודרת של המומחים, ואולי תתקרב לנתוני 2019. הנתונים המעודדים על שבירת השיא בנתב״ג נתמכים גם על ידי דבריו של מנכ״ל ישראייר, אורי סירקיס. באגרת לעובדי החברה ערב חג הפסח, ציין כי היקף הפעילות של החברה גדל בכ-50% בהשוואה לפסח 2019.  "אחרי הצמצומים בשנתיים האחרונות, בפסח הזה, הגדלנו עצמינו לטובת החיים. קלטנו לצי המטוסים שלנו, מטוס איירבוס חמישי, תגברנו את הצי בשישה מטוסים חכורים ובנינו את פסח העמוס ביותר בתולדות ישראייר. בשבוע שעבר (ה') ביצענו בהצלחה כ-35 טיסות ביום אחד. היקף הפעילות שלנו גדול בכחמישים אחוזים בהשוואה לפסח 2019״, אמר סירקיס.

על פי הערכות: באפריל יעברו בנתב״ג מיליון וחצי נוסעים

על פי דו"ח של רשות שדות התעופה (רש"ת), תנועת הנוסעים הבינלאומית עמדה בחודש ינואר 2022 על 420,438 נוסעים ונוסעות ב-5,570 תנועות מטוסים ואילו בפנים-ארצי עמד מספר הנוסעים על 39,893 נוסעים לעומת 6,294 בינואר 2021. על פי ההערכות, במהלך אפריל והפסח מספרם צפוי לעלות למיליון וחצי נוסעים.

עוד עולה מדו"ח הפעילות התעופתית בבן גוריון כי דרך טרמינל 3 עברו בינואר 411,483 נוסעים ודרך טרמינל 1 8,955 נוסעים.

חברות התעופה הישראליות – אל על, ישראייר וארקיע – הטיסו במהלך ינואר האחרון, 113,626 נוסעים המהווים 27.02% מכלל הנוסעים שעברו בנתב"ג. חברות התעופה שתרמו הכי הרבה לגידול החודש בתנועת הנוסעים הן: אל על, ריינאייר וטורקיש איירליינס.

ובינתיים הנוסעים ממתינים שעות בתורים

השיאים החדשים הובילו לתורי ענק ועוגמת נפש של ציבור נוסעים שלם הנאלץ להמתין זמן ממושך בכל התחנות בדרך אל הטיסה: החל מהתשאול הביטחוני והצ׳ק אין לטיסה ועד השיקוף הביטחוני וביקורת הדרכונים, זמן רב שעשוי להגיע לעיתים לשעתיים. העומסים הובילו את הישראלים להגיע לנתב״ג כ-4 ואף 5 שעות לפני הטיסה, למרות שהדלפקים של חלק מחברות התעופה נפתחים 3 שעות לפני הטיסה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיענתב"ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: