אא

כמה עולה ארוחת גורמה אצל "השף היושב" ברמת הגולן?

תאונת דרכים קטלנית הותירה אותו מרותק לכיסא גלגלים ועם יד ימין משותקת. אבל, גיא אלעזרי מהיישוב קלע אלון שבצפון רמת הגולן, לא נכנע למגבלות הגוף והנפש. בשנים האחרונות הוא "השף היושב" המארח בביתו לארוחות גורמה מעשה ידו השמאלית להתפאר

השף היושב. צילום: רוני עז רייזנר השף היושב. צילום: רוני עז רייזנר

כ-14 שנים חלפו מתאונת דרכים קטלנית ששינתה את חייו לבלי הכר. למעלה מעשור שהוא חווה התמודדות יום-יומית עם תוצאות התאונה, שארעה בצומת יפתח בצפון הארץ והותירה אותו משותק בפלג גופו התחתון, יד ימין משותקת ופוסט טראומה. אבל גיא אלעזרי, מהישוב הקהילתי קלע אלון, סמוך לנחל עורבים שבצפון רמת הגולן, לא נכנע למגבלות הגוף או לרחמים עצמיים. נהפוך הוא. האיש החביב והחייכן הזה, הוא דוגמה ומופת לחירות מסוג אחר. מהסוג שהולך עד הסוף עם הלב והבטן. בשנים האחרונות הוא "השף היושב", המארח בביתו לארוחות שף מעשה ידו השמאלית להתפאר. "אני יצאתי עם כיסא גלגלים, אדם אחר נהרג בתאונה הזו. זהו החיים שלי השתנו. הקריירה נקטעה אבל הרווחתי משפחה והזדמנות לעשות את מה שאני באמת אוהב – לבשל".

גיא אלעזרי, השף היושב. צילום: ספיר פרץ

הוא אחראי על הבישולים ורעייתו, ליאת, קונדיטורית בהכשרתה, מנצחת על הקינוחים. האוכל, הקינוחים, הסיפור האישי, האווירה והנוף אל גבעות רמת הגולן הנשקף מבעד לחלון סלונם – הם דוז פואה.

גיא הוא מאסטר שף בכל קנה מידה ואין זה פלא שמפיקי התכנית הפופולארית הציעו לו בעבר להשתתף בתכנית. "שקלתי להשתתף אבל בסוף החלטתי שלא. החשיפה הזו לא מתאימה לי באופן אישי. אירוח בבית, לעומת זאת, זה מה שאני ואשתי אוהבים לעשות. להסביר פנים. הכיף שלנו זה שהרבה אנשים שבאים ונהנים מהאוכל שלנו", הוא אומר.

צילום: רוני עז רייזנר

מה בתפריט?

בעבר יצא לי להתארח אצל בני הזוג בסלון לארוחת גורמה בת 8 מנות. היום, זה כבר עלה ל-10 מנות "בהפתעה". כלומר, לאורחים אין מידע קודם על המנות שיוגשו. הם רק יודעים שכל המנות מבוססות על חומרי גלם שמקורם בגולן.

מה אני אכלתי אצלם? תבשילים אדירים עם קריצה למטבח המרוקאי: החל מפסטייה – מאפה מרוקאי מסורתי במילוי פרגיות, מרק פול פיקנטי; סלמון ודניס מגולגלים במופלטה, כן זו מהמימונה; תבשיל שקדי עגל על מצע תותים – פצצה לחיך; קרפצ'יו אנטריקוט; פלטת בשרים נימוחה עם שום, קישואים ותפוחי אדמה צלויים; וכל זה, בליווי יינות תוצרת רמת הגולן, פוקצ'ות שגיא מכין בטאבון בחצר הבית, ממרח חצילים והשוס דובדבנים בשרי הגדלים ליד הבית.

מתי: ימי חמישי. מחיר: 350 שקל לסועד בהזמנה מראש. הקליקו כאן לפרטים נוספים. צילום: רוני עז רייזנר
השף היושבהשף היושב
צילום: רוני עז רייזנר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט קולינרירמת הגולן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: