אא

שר הביטחון: "החל ממוצ"ש כל החוזרים ממדינות סיכון ייבדקו ויועברו למלוניות בידוד"

בישראל 2,495 חולי קורונה מהם 41 במצב קשה. 5 מתים. 66 מחלימים. החל ממוצ"ש משרד הביטחון יחל לטפל בישראלים השבים ממדינות סיכון בחו"ל ובוחן ביצוע בדיקות לכלל השבים מכל המדינות. נתניהו: "אם לא נראה שיפור מיידי לא יהיה מנוס מהסגר מלא"

המאבק בנגיף הקורונה. צילום: 123rf המאבק בנגיף הקורונה. צילום: 123rf
התפרצות נגיף הקורונה בישראל. מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל ממשיך לטפס. נכון לשעה זו, בישראל אובחנו 2,495 חולים מהם 41 במצב קשה. 5 מתים. 66 מחלימים. בעולם מספר החולים עלה ל-471,820 חולים ו-21,297 מתים. אתמול (ד') נכנסו לתוקפן התקנות החדשות לפיהן היציאה מהבתים מותרת בין היתר רק לצורכי קבלת שירותי רפואה או סיוע רפואי לאדם אחר והצטיידות במזון. כמו כן, ניתן לצאת - לבד או עם בני משפחה מאותו בית - לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים. על פי התקנות, מי שייצא מביתו שלא לפי התקנות צפוי לקנס מנהלי של 5,000 שקל ואף מעצר של חצי שנה. כך גם, בעלי עסקים שלא יעמדו בתקנות - ייענשו. במקביל, המשטרה בשיתוף השיטור העירוני מתגברים אף הם את הנוכחות ברחובות ברחבי הארץ.   מתגברת כוחות. משטרת ישראל. צילום: 123rf   ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש: "הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל נעשים בכל העולם, אבל אין בהם די כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן, אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה - לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות אנחנו עושים את כל ההכנות לכך - הלוגיסטיות והמשפטיות".  
bibi netanyahubibi netanyahu
"בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות". רה"מ, בנימין נתניהו. צילום: 123rf   זאת ועוד, בהמלצת המטה לביטחון לאומי (מל"ל), סוכם אתמול (ד') כי משרד הביטחון ייקח את האחריות לסוגיית הישראלים השבים מחו"ל. בעקבות כך הודיע אתמול שר הביטחון, נפתלי בנט, כי החל ממוצאי שבת, כל החוזרים ממדינות סיכון בחו"ל ייבדקו מיד עם נחיתתם בישראל ויועברו למלוניות בידוד. להלן המתווה שגובש לניהול הנושא: 1. החוזרים מכלל מדינות העולם, למעט ארה"ב, איטליה, צרפת וספרד, נדרשים לבידוד ביתי של 14 יום. 2. השבים מאותן מדינות - ארה"ב, איטליה, צרפת וספרד - אשר הוגדרו כמקומות בטלי סיכון גבוה לתחלואה בנגיף, יפעלו באופן הבא: א. הנ"ל יעברו בדיקות קורונה מיד עם נחיתתם ארצה בשדה התעופה. ב. לאחר מכן, יועברו לבידוד מרוכז משדה התעופה למלון. במלון ניתן יהיה לשכן בני אותה משפחה בחדר אחד, ואינדיבידואלים ישוכנו בחדרים נפרדים. ג. בהינתן תוצאה שלילית מבדיקה רפואית, ישוחררו אזרחים מהר ככל הניתן להשלמת בידוד באורך 14 יום בביתם. ד. בהינתן תשובה חיובית, יוחלט בשיתוף עם משרד הבריאות לאן להעביר את חולה. ה. תשובת הבדיקות תינתן בתוך 48 שעות. במקביל, משרד הביטחון ימשיך לבחון היתכנות לביצוע בדיקות לכלל החוזרים מכל המדינות. היקף התקציב להפעלת הפרויקט יעמוד על 55 מיליון שקל. המתווה ייכנס לתוקפו כאמור החל מצאת השבת הקרובה,ה-28 במארס 2020.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםבנימין נתניהוראש הממשלהנפתלי בנטשר הביטחון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: