אא

שר התיירות: "אישרנו חבילת סיוע של מאות מיליוני שקלים לתעשיית התיירות"

יואל רזבוזוב: "זהו צעד חשוב לטובת עובדות ועובדי התיירות ולשמירה על התשתיות החיוניות לתיירות. כך תוכל התעשייה לחזור לפעילות כששוב יפתחו השמיים. מדובר בפתרון כלכלי צודק ומיידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי המלון לתיירות הנכנסת ולעסקים נוספים שזקוקים לסיוע"

יואל רזבוזוב, שר התיירות. צילום: תמר מצפי יואל רזבוזוב, שר התיירות. צילום: תמר מצפי
הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית חבילת סיוע שתכלול בין היתר, לראשונה מאז פרוץ המשבר, סיוע ייעודי למורי הדרך בסך של 25 מיליון שקלים עבור סיורים מסובסדים לציבור, 60 מיליון למארגני תיירות נכנסת ו-150 מיליון שקלים נוספים עבור המלונות מבוססי התיירות הנכנסת. בעקבות כך צייץ שר התיירות, יואל רזבוזוב, בחשבון הטיוטר שלו: "זהו צעד חשוב לטובת עובדות ועובדי התיירות, ולשמירה על התשתיות החיוניות לתיירות. כך תוכל התעשייה שהכניסה עשרות מיליארדי שקלים למשק הישראלי, לחזור לפעילות כששוב יפתחו השמים. מדובר בפתרון כלכלי צודק ומיידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי המלון לתיירות הנכנסת ולעסקים נוספים שזקוקים כל כך לכל סיוע". בהתאחדות המלונות, כפי שפורסם כאן הבוקר, לא הגיבה בהתלהבות יתרה למתווה הסיוע לענף התיירות נוכח כניסת זן האומיקרון בסך של כ-450 מיליון שקל. "אנחנו מודים להתגייסות שרי התיירות והאוצר, אך הפתרון הוא פתיחת השמים בצורה אחראית כפי שנהוג ביתר מדינות העולם. נדרשים פתרונות תשתיתיים נוספים לעניין העובדים וחישוב הארנונה לפי תפוסה. יש גם לדחות את תשלומי הקרן בהלוואות בערבות מדינה".

המתווה האמור אושר כאמור בממשלה למרות העתירה שהגישו לבג"ץ התאחדות סוכני הנסיעות, עמותת מורי הדרך והתאחדות המלונות. בשבוע שעבר התאחדות המלונות, כפי שפורסם לראשונה בפספורטניוז, הצטרפה לעתירה שהגישו כאמור התאחדות סוכני הנסיעות ועמותת מורי הדרך נגד האיסור הגורף על כניסת תיירים מחוסנים ומחלימים לישראל וכנגד הטלת חובת הבידוד על מחוסנים השבים לארץ. העתירה מתבססת, בין היתר, על חוות דעתו של פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר בכיר במשרד הבריאות, שקבע כי "קיימת הסכמה בינלאומית גורפת כי מגבלות תנועה אינן יעילות לבלימת התפשטות של נגיף הקורונה והווריאנטים השונים שלו. לראייה, מדינות אחרות בעולם לא נקטו צעדים חדשים של הגבלת תנועה, וגם אלו שכן נקטו בצעדים מסוימים, חזרו בהן לאחר זמן קצר".

על פי המתווה מי שיזכו למענקים הם בתי המלון המבוססים על תיירות נכנסת וספגו ירידה של כ-40% בהכנסות. כמו כן, יוצע סיוע למארגני תיירות נכנסת לישראל שחוו ירידה דרמטית במחזור ההכנסות מתיירות נכנסת – ירידה של לפחות 80% ממחזור הפעילות שעמד על לפחות 2 מיליון בשנת 2019. כמו כן, יוגדל ויורחב היצע הסיורים המסובסדים הנערכים לציבור ע"י מורי הדרך המוסמכים. תקציב התכנית יעמוד על כ-25 מיליון שקל.

למרות הסיוע שאושר כאמור מחר (ב') צפויה להתקיים הפגנה של ענף התיירות בצומת עזריאלי בתל אביב. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשר התיירות יואל רזבוזוב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: