אא

משרד הבריאות ממליץ לדחות את פתיחת השמיים לתיירות נכנסת

רגע אחרי ששרת התיירות הכריזה היום (ג') על יישום פיילוט פתיחת השמיים לתיירות נכנסת בסוף במאי, משרד הבריאות הודיע כי לאור מצב התחלואה המתפשטת בעולם וגילוי הווריאנטים החדשים ימליץ לממשלה לדחות את הפיילוט בחודש, מסוף מאי לסוף יוני. מארגני תיירות נכנסת לישראל: "משחקי אגו ומאבקים פוליטיים שמזיקים יותר מנגיף הקורונה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
זמן קצר לאחר ששרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, הכריזה במסיבת עיתונאים היום (ג') על יישום פיילוט פתיחת השמיים לתיירות נכנסת כבר ב-23 במאי, משרד הבריאות פרסם כי לאור מצב התחלואה המתפשטת בעולם וגילוי הווריאנטים החדשים, בדגש על הווריאנט ההודי, משרד הבריאות ממליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש, מסוף מאי לסוף יוני. משרד הבריאות יביא היום לאישור הממשלה את המלצתו לשנות את נוהלי הכניסה והיציאה מישראל ודחיית מועד פתיחת השמיים לפיילוט קבוצות תיירים כאמור  מסוף חודש מאי לסוף חודש יוני. כמו כן, יבקש המשרד לאשר את הצעתו לחלק את מדינות העולם לשתי רמות על פי נתוני תחלואה ולהקשיח את המדיניות הקיימת כיום. על פי משרד הבריאות, מדינות העולם יתחלקו כאמור לשתי קבוצות: קבוצה ברמה 1 – שבה ייכללו רוב מדינות העולם שבהן תמשיך המדיניות הקיימת. קבוצה ברמה 2 – מדינות בעלות סיכון גבוה שבהן תתבצע הקשחה של המדיניות הקיימת באופן הבא: *תיאסר לגמרי יציאת ישראלים (למעט חריגים). *ישראלים החוזרים ממדינות ברמה 2 יהיו מחויבים לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. *זרים שיאושרו באופן חריג ממדינות ברמה 2 – ייכנסו למלונית.
שרת התיירות, אורית פרקש הכהןשרת התיירות, אורית פרקש הכהן
שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, היום (ג') במסיבת העיתונאים. צילום: ספיר פרץ זילברמן על פי משרד הבריאות, הקריטריונים למדינות ברמה 2 יתבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע הכוללים התייחסות להימצאות ווריאנטים חשודים/מסוכנים במדינה וכן שיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל. נכון להיום, הקריטריונים כוללים 7 מדינות (המדינות שעליהן חלה אזהרת המסע). זאת ועוד, עדכון המדינות יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה ותהיה מדינה שבה יש עליה חריגה בקריטריונים – ניתן יהיה להכריז עליה תוך כדי השבועיים. התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות ברמה 2 במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ. משרד הבריאות יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש. "על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה ופתיחה רחבה בפנים. כלומר, שמירה על רמת תחלואה נמוכה ככל שניתן בתוך ישראל, תוך מניעת כניסת תחלואה ווריאנטים מבחוץ", לשון הודעת משרד הבריאות.

"משחקי אגו ומאבקים פוליטיים שמזיקים יותר מנגיף הקורונה"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אמר בתגובה לדברים כאמור, "האופן והעיתוי שבו נשלחה הודעת משרד הבריאות- על המלצה לדחיית תחילת הניסוי לכניסת תיירים מחודש מאי ליונימיד לאחר מסיבת עיתונאים שעורכת שרת התיירות, שבה היא מודיעה, לאחר תיאום עם משרד הבריאות, על תחילת הניסוי כמתוכנן במאי, הנה הוכחה שמשחקי אגו ומאבקים פוליטיים הם הנגיפים המזיקים ביותר מהם עלינו לחשוש יותר, מנגיף הקורונה".

עוד לדברי פתאל, "התיירים האמורים להגיע בניסוי שכעת מבקשים לדחות, הינם תיירים מחוסנים שבנוסף יעברו בדיקת דם סרולוגית המבטיחה מעבר לכל ספק שהתיירים נושאים בגופם נוגדנים, כפי שיש לכל ישראלי שחוסן. זאת ועוד, התפתחות מספר וסוגי ווריאנטים בכל מגפה הינו אין סופי, ולפי המדיניות הנוכחית של משרד הבריאות, יש להמתין עד אין קץ".  

פתאל הוסיף ואמר, "הודעת משרד הבריאות מנסה לחפות על כישלונו בהערכות לתחילת הניסוי במועד.  מעבדה לבדיקות סרולוגיות לא הוקמה ואזור מיועד עבורה טרם ניתן, ובכל מקרה מדובר בתהליך שייקח חודשים. סאגת המעבדה לבדיקות PCR בנתב"ג בתחילת המשבר, חוזרת על עצמה בדיוק אותו הדבר. משרד הבריאות בחר להביך את שרת התיירות ובכך לחפות על מחדליו שלו, וזאת על חשבונם ויכולת שרידותם של כל מאות האלפים המתפרנסים מהתיירות הנכנסת. הנזק הבריאותי (כנראה כולל בחיי אדם) הנגרם לאנשי התיירות הנכנסת בכל התחומים- סוכנים, מלונאים, מורי דרך, מסעדנים ואתרי תיירות, אינו נלקח בחשבון בתחרויות ההתאבקות הפוליטיות המתנהלות על חשבוננו".   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםתיירות נכנסתמשרד הבריאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: