אא

בכירים בתעשיית התיירות בהתקפה נגד הממשלה: ״החלטה אומללה שנובעת מחולשה... התחילה תסיסה ארצית שאי אפשר לצפות את תוצאותיה״

בכירי וקברניטי ענף התיירות בביקורת חריפה נגד החלטת רה״מ ושר הבריאות על הארכת ההגבלות בנתב״ג: ״אף מדינה באירופה לא הטילה חובת בידוד על מחוסנים, אף מדינה באירופה לא סגרה את עצמה ומנעה כניסת תיירים ואנשי עסקים מחוסנים.. הרס של תעשיה שלמה״

ישראל סגורה לתיירים. צילום: 123rf ישראל סגורה לתיירים. צילום: 123rf
על רקע החלטת רה״מ נפתלי בנט ושר הבריאות להאריך את ההגבלות על נתב״ג, בכירי תעשיית התיירות בישראל, הגיבו היום (שישי) בחריפות חסרת תקדים נגד הממשלה.

דני אמיר, יו״ר לשכת מארגני תיירות נכנסת, תקף את החלטת הממשלה ואמר לפספורטניוז :״ אין ספק החלטה אומללה שנובעת מחולשה. איש עוד לא הצביע על תייר שגרם פה לתחלואה אך התייר הוא תמיד הקורבן״. עוד הוסיף אמיר ואמר כי: ״זה הרס של תעשיה שלמה שמפרנסת כמיליון ישראלים מכל שכבות האוכלוסיה. התחילה תסיסה ארצית שאינני יכול לצפות את תוצאותיה״.

דני אמירדני אמיר
דני אמיר, צילום: יחצ

עמי כהן, מנכ״ל קבוצת קווי חופשה, הגיב אף הוא בזעם על הההחלטה ואמר: ״החלטת הממשלה מאתמול בערב להשאיר בתוקף את הבידוד למחוסנים שחוזרים מחו"ל מאכזבת ומקוממת. ממשלת ישראל, בדיוק כמו הממשלה הקודמת, מחליטה החלטות קיצוניות שעומדות בניגוד גמור להחלטות השקולות שמקבלות מדינות אירופה. אף מדינה באירופה לא הטילה חובת בידוד על מחוסנים אף מדינה באירופה לא סגרה את עצמה ומנעה כניסת תיירים ואנשי עסקים מחוסנים! ממשלת ישראל, כמו כל המדינות הנאורות בעולם, הודיעה על אימוץ מדיניות של "חיים לצד המגיפה", רק שבפועל מתנהלת הפוך וזורעת פאניקה בציבור. ישראל היא המדינה היחידה שבה ראש הממשלה קורא לאזרחים להימנע מנסיעות לחו"ל ובה בעת משפחתו יוצאת לחופשה בחו"ל. כיום כמעט שנתיים מפרוץ המגיפה ואחרי וריאנטים רבים ברור שהדרך היחידה להילחם במגיפה היא באמצעות מתן חיסונים. במקום לנקוט בצעדים שיעודדו חיסונים, הממשלה מקבלת החלטות פופוליסטיות שמצד אחד לא מעודדות התחסנות, ומצד שני ממשיכות לפגוע בחברות התעופה והתיירות ובעשרות אלפי עובדיהם״, אמר כהן.

עמי כהן. צילום: יח"צ

אפרים קרמר, בעלים ומנכ״ל חברת אשת טורס: ״החלטת הממשלה איננה מידתית. מספר החולים המאושפזים כעת במצב קשה הינו הנמוך בחצי שנה האחרונה ולכן זה תמוה שהממשלה ממשיכה לנקוט במגבלות חמורות. המשך פגיעה קשה בתיירות הנכנסת. פגיעה בקבוצות שתכננו להגיע לחגים הנוצריים החודש דצמבר. יש לנו מספר קבוצות שמגיעות מארה״ב למספר מדינות במזרח התיכון . הקבוצות תאלצנה לדלג על ישראל. החלטה גם פוגעת בישראליים מחוסנים המבקשים לצאת לחו״ל. מצער !״.

אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס. צילום: סלי פרג'

אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות: ״זו טעות להמשיך סגר מוחלט על תיירות נכנסת , בטח על היה צריך להקל בטח על תיירים מחוסנים. בנוסף, ענף המלונות חייב לקבל סיוע מידי למלונות המבוססים תיירות נכנסת עם תכנית מסודרת לרבעונים הקרובים כולל מענקים והלוואות בערבות המדינה״.

נשיא התאחדות המלונותנשיא התאחדות המלונות
ניסנקורן. צילום: כנסת ישראל

גם עוז ברלוביץ, משנה למנכ״ל של קבוצת ארקיע, לא חסך ביקורת נגד מדיניות ממשלת בנט ואמר: ״צר לי שהממשלה לא מאמצת מדיניות שרווחת בכל המדינות המתקדמות בעולם, דיפרנסציה בין מחוסנים לבין לא מחוסנים. דווקא קיצור הבידוד למחוסנים בחזרה לישראל היה מביא לעידוד המתחסנים יש בארץ קרוב ל 2.8 מיליון ללא חיסון או ללא חיסון או ללא בוסטר . הורדת הבידוד היתה מביאה לעליה דרמטית בכמות המתחסנים. לצערנו המשך המדיניות מביא אותנו לצמצום קווים ופעילות שגם תביא לצמצום בכוח האדם בחברה.״

"אין גל ביטולים מאסיבי. יותר שאלות וגישושים. אנשים מבולבלים""אין גל ביטולים מאסיבי. יותר שאלות וגישושים. אנשים מבולבלים"
עוז ברלוביץ, משנה למנכ״ל ארקיע. צילום: פספורטניוז

יגאל אבני, מנכ״ל ״קאמינוס תיירות ותעופה״, אמר לפספורטניוז כי, ״חברות תיירות שלא תהיינה מסוגלות לייצר גמישות תכנונית ותפעולית מקסימלית, תתקשנה לשרוד את המשבר הקשה. האופטימיות הזהירה, מתרסקת פעם אחר פעם אל סלעי מציאות מורכבת, שמאופיינת במנהיגות בינלאומית חלשה וביורוקרטיה פקידותית שיכורת כוח, פינתה את מקומה להכרה נכוחה במוצקותו של גורם אי היציבות.״

יגאל אבנייגאל אבני
יגאל אבני, צילום: פספורטניוז

בארגון מורי הדרך הגיבו גם הם בזעם ותסכול מהחלטת הממשלה ומסרו: ״שר הבריאות וראש הממשלה הכריזו מלחמה על מורי הדרך ועל ענף התיירות הנכנסת כולו בהודעתם אמש על המשך סגירת השמיים תוך המשך הפקרת העסקים והעובדים בניגוד להבטחות, להגיון ולמוסר בסיסי ללא פיצוי וללא פרנסה. שלשום הודיע יו"ר ועדת החוקה, חה"כ גלעד קריב, כי לא יוכל להמשיך לתמוך בסגירת השמיים ללא פיצויים לעסקים הקטנים בענף התיירות הנכנסת. הוכח שתיירות נכנסת מפוקחת איננה פוגמת במאבק בקורונה. לעומת זאת, הפגיעה האנושה בענף התיירות הנכנסת משאירה עשרות אלפי משפחות שבורות ורעבות. משרד האוצר, למרות הצהרות והבטחות שר האוצר וראש הממשלה בעבר, ממשיכים להתעקש להותירנו ללא שום מענה או פיצוי על אובדן הפרנסה המתמשך. בזמן שראש הממשלה, שהבטיח חזרה לשּגרת חיים ופרנסה לצד קורונה, מנסה להילחם באומיקרון, הוא שכח שהנגיף אינו מבדיל בין תיירים שאסורה כניסתם לאזרחים שטסים באין מפריע. ובזמן שמלחמתו אבודה מראש, הוא ושרי ממשלתו מוודאים, במקביל, את הריגת ענף התיירות הנכנסת. אנו קוראים לחברי הכנסת להתייצב מאחורי יו"ר ועדת חוקה, גלעד קריב, להצביע נגד כל החלטה שמשמעותה פגיעה בלתי מידתית בענף.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: