NY
LONDON
BEIJING

אייר ברלין: אנטומיה של קריסה

על המספרים, שהובילו להתמוטטות ידועה מראש של חברת התעופה, המפסיקה החודש את פעילותה, ועל אלפי הנוסעים המחזיקים בכרטיסי טיסה של אייר ברלין, שלא יקבלו החזר כספי

צילום 123rf

כפי שהתפרסם לראשונה בפספורטניוז, אייר ברלין הודיעה ביום שני במכתב לעובדיה, כי תפסיק את פעילותה במהלך השבועיים הקרובים, עד ה-28 בחודש לכל המאוחר. "במצב הנוכחי הפעלת טיסות תחת הקוד AB אינה אפשרית עוד", ציינה הנהלת החברה.

ביומיים הקרובים יתברר סופית, מי ירכוש את נכסי החברה פושטת הרגל, כשקבוצת לופטהנזה, עפ"י כל ההערכות, תרכוש את מירב הנכסים, המטוסים והסלוטים.

להלן ציוני דרך מספריים הממחישים את הדרך, שהובילה להתמוטטות בלתי נמנעת של אייר ברלין.

1978 – החברה נוסדה בארצות הברית כחברת צ'רטר אמריקנית הפועלת בשירות מפעילי תיירות גרמניים.

8,481 – מספר עובדי החברה, נכון לסוף 2016.

28.9 מיליון – מספר הנוסעים שהטיסה החברה ב-2016, קטן ב-1.3 מיליון מהשנה הקודמת.

2.44 מיליון – נוסעים הטיסה החברה בחודש יולי האחרון, לעומת 3.22 מיליון נוסעים ביולי 2016 – נפילה של 24%.

781 מיליון אירו – הפסדי החברה ב-2016, בהמשך להפסד של 446 מיליון אירו ב-2015. מאז 2012, בה הרוויחה החברה 6.8 מיליון אירו, בכל השנים האחרונות הפסדי החברה גדלו בהדרגה.

250 מיליון אירו – התמיכה הישירה האחרונה בחודש אפריל של איתיחאד איירווייס, מחזיקת המניות העיקרית בחברה, וזאת בהמשך לתמיכה כספית מאסיבית באייר ברלין במהלך 6 השנים האחרונות.

150 מיליון אירו – הלוואה, שלא תוחזר, כמובן, שניתנה ע"י ממשלת גרמניה עם כניסתה של אייר ברלין להליך פשיטת רגל בחודש אוגוסט, על מנת לאפשר לחברה המשך פעילות והחזרת אזרחי גרמניה הביתה מיעדי חופשת הקיץ.

200 טייסים – הכריזו על 'מחלה' ביום אחד בחודש שעבר.

110 טיסות – נאלצה החברה לבטל באותו יום, אחרי ביטולי טיסות רבות מסיבות שונות במהלך החודשים האחרונים.

ומה לגבי מחזיקי הכרטיסים לטיסות עתידיות של אייר ברלין?

עפ"י אתר החברה, רוכשי הכרטיסים לפני ה-15 באוגוסט, מועד כניסת החברה להליך פשיטת רגל, שמספרם מוערך בלא מעט אלפים, אינם זכאים להחזר כספי עפ"י תקנות הרגולציה בגרמניה.

לעומת זאת, אלה שרכשו כרטיסים אחרי כניסת החברה להליך פשיטת הרגל, ונראה שהם לא רבים במיוחד, יזכו להחזר מלא או לשיבוץ בטיסה חלופית של חברה אחרת.