אא

המנהל המסחרי של אליטליה בביקורו בישראל: "אליטליה עלתה על הדרך הנכונה"

כך אומר פביו לזריני, בראיון מיוחד לפספורטניוז בו מדבר על ההתאוששות הדרמטית: "הפחתנו משמעותית הפסדים תפעוליים והנזילות והפיקדונות בסוף חודש אפריל הינה כ- 900 מיליון יורו, המהווה את סכום הלוואת הגישור", האסטרטגיה החדשה והפעילות בישראל

פביו לנצריני פביו לנצריני
"We are live and kicking well",אומר פביו לזריני (Fabio Lenzzerini) ל'פסספורטניוז' בעת ביקור מיוחד, שערך בישראל, במהלכו נפגש עם כ- 30 מנהלי משרדי הנסיעות הגדולים בענף וביניהם: אחישי גל וניצה מרפלד (איסתא), בועז ויפה וקסמן (אופיר טורס), ארז שמול (תלמה נסיעות), רוני נוסבאום (אלפא קלאב), יאיר דה קסטרו (סולו איטליה), יגאל אבני (כרמל נסיעות), איריס מאור (איילה נסיעות), רמי רביץ (לכיש טורס), גיל רבן, מרק פלדמן ותומר שבי (דיזנהאוז BTC). האירוע, שהתקיים בוילה דלל שבנווה צדק בת"א, נערך במסגרת קוקטייל ערב מיוחד, אליו הגיעו מנהלי משרדי הנסיעות להפגין תמיכה בחברת האיטלקית ולשמוע עדכונים ותחזיות מהנהלת החברה. שהגיע במיוחד לאירוע. אל פביו לזריני, הצטרפו בכירי חברת התעופה האיטלקית: מריה סקוני (Maria Sacconi), מנהלת אזור הים התיכון של אליטליה, ניקולא בונאצ'י (Bonacchi Nicola) ואמיליאנה לימוזאני (Emiliana Limosani), סמנכ"לי מכירות בתחומי הפנאי והעסקים. "אנחנו מאוד אופטימיים לגבי העתיד של אליטליה", סיפר פביו לזריני ל'פספורטניוז'. "אנחנו מציגים לראשונה מאז 2012 גידול בהכנסות ועברנו כבר להרוויח כסף".

אפשר לומר בבטחה שאליטליה כבר יצאה מהמשבר שפקד אותה?

"אליטליה סיימה את 2017 עם גידול של 1% בהכנסות. זוהי תוצאה טובה ביחס למשבר המורכב שנכנסו אליו בחודש מאי 2017. זאת השנה הראשונה אחרי תקופה ארוכה (משנת 2012), בה אליטליה מציגה גידול בהכנסות וקיטון משמעותי בהוצאות השוטפות. אנחנו בהחלט בדרך הנכונה והשוק באיטליה ובעולם רואה ומבחין בשינוי ובשיפור הדרמטי שאנחנו מציגים".

כיצד נראית שנת 2018 עד עתה?

"התוצאות ברבעון הראשון של 2018 מצוינות: עליה של % 6.4 אחוז בהכנסות החברה, כאשר מדובר בעליה של 10% בהכנסות מטיסות ארוכות הטווח. אנחנו גם רושמים עלייה של בתשואה לכרטיס: עלייה של 7% בהכנסה הממוצעת לכרטיס טיסה, וזהו נתון חשוב מאוד עבורנו".

מה לגבי התכניות הקרובות של החברה?

"אליטליה עורכת השקעה משמעותית ברשת הטיסות ארוכות הטווח של החברה ורואה בהן מנוע צמיחה עיקרי של החברה. רק בשנה האחרונה אליטליה פתחה מספר יעדים חדשים וביניהם: דלהי, יוהנסבורג, מאוריציוס ומאלה. בנוסף קו הטיסות הייחודי מתל אביב לאתונה הינו קו מוצלח ואנחנו מרוצים מאוד מהפעילות שנרשמת בו".

מה הבשורה לסוכני הנסיעות ולציבור הנוסעים חודשים ספורים לפני תום מועד החזרת ההלוואה לממשלת איטליה?

"הבשורה העיקרית כי למרות שהחברה קיבלה דחייה להחזרת ההלוואה מחודש אפריל לחודש אוקטובר 2018, כבר עתה יש לחברה את תזרים המזומנים הנחוץ להחזרת ההלוואה בסך של כ- 900 מיליון אירו. נקודה מהותית נוספת המבטיחה את כספי סוכני הנסיעות וציבור הנוסעים היא העובדה שאליטליה הפקידה 106 מיליון אירו נוספים לארגון התעופה הבינלאומי IATA והינם מיועדים אך ורק לסוכני הנסיעות במקרה של הפסקת פעילות".

מי הם המועמדים המובילים לרכוש את החברה?

"אני לא מתעסק כרגע בנושא. אני יכול לומר בוודאות כי כרגע אליטליה מנוהלת היטב ע"י שלושת הנציבים, Luigi Gubitosi, Enrico Laghi ו- Stefano Paleari, ויכולה להמשיך להתנהל כך עוד זמן רב, אולם בשביל להמשיך באסטרטגיה שלנו הכוללת פתיחת קווים ארוכי טווח חדשים נוספים ורכישת מטוסים חדשים, נזדקק לכניסת משקיע נוסף בדמותה של חברת תעופה בינ"ל או כל גורם עסקי אחר, שיקבל חברה יציבה המנוהלת היטב וצועדת קדימה בבטחה".

לסיכום, האם אתה שבע רצון מפעילות סניף אליטליה בישראל?

"בהחלט! אנחנו רואים מספרים מצוינים מישראל, שהולכים וגדלים. הנוסעים מישראל מצביעים ברגליים וטסים עם אליטליה. ולראיה מכך הוספנו החל מחודש אפריל טיסה נוספת בקו ת"א-רומא, הרביעית במספר, וזאת לאור הביקושים הגבוהים. ככלל, לאליטליה יש מוצר מוצר מצוין ואנחנו מאוד מרוצים מהפעילות הנעשית בישראל בהובלת אלון נטע. כמו כן אנו פועלים לשיפור איכות השירות בטיסות על ידי החלת הגישה שאנו נוקטים בטיסות לטווח ארוך גם על הטיסות לתל אביב, ולמתן מיטב החוויה לנוסעים בין תל אביב ורומא. שמחתי לפגוש בעת ביקורי בישראל את מנהלי משרדי הנסיעות המובילים בישראל וניצלתי את ההזדמנות להודות להם באופן אישי על תמיכתם ושיתוף הפעולה שלהם עם חברת אליטליה, גם במצב הקשה שהיה לנו בתחילת שנת 2017". פביו לזריני, הצטרף לחברת אליטליה בחודש ספטמבר 2017, ומחזיק מאז בתפקיד המנהל המסחרי של החברה ומנהל ההכנסות הראשי. לזריני, בעל ניסיון רב בתחום הדיגיטל והטכנולוגיה, שימש לפני כן כדיירקטור בכיר בחברת התעופה אמירייטס (Emirates) בין השנים 2013-2017. לפני כן, היה יו"ר חברת הנסיעות האיטלקית Federviaggio, מנכ"ל חברת אמדאוס איטליה, ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה Neopst Italia. לזריני, בעל תואר פרופסור מאז שנת 2013 של אוניברסיטת Luiss Guido Carly ברומא, בוגר ניהול וכלכלה מטעם אוניברסיטת Bocconi שבמילאנו, ובעל תואר מאסטר בתיירות וכלכלה של אוניברסיטת Ca‘ Foscari di Venezi. גם מנהל המיוחד, שנבחר לנהל את אליטליה, הנציב המיוחד לואיג'י גוביטוזי, העיד באחרונה על השיפור הדרמטי בפעילותה של אליטליה, וציין, בין השאר: "היום רואים חברת תעופה בריאה יותר בהשוואה למצבה לפני הניהול המיוחד", "היציבות הפיננסית מאפשרת לנו לתכנן את פיתוח עתידי", "חברת התעופה קיבלה תאוצה בהקשר של ביצועים תפעוליים", "האיגודים סיפקו את מלוא שיתוף הפעולה מראשית הדרך".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאליטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: