אא

גלגל הצלה: בית הדין אישר לאל על למשוך 105 מיליון ש' מקופת פיצויים

בית הדין לעבודה בבת ים זורק חבל הצלה לאל על: אישר לחברה למשוך 105 מיליון שקל מכספי קופת הפיצויים של העובדים שהתנגדו נחרצות למהלך. בית הדין: "הקופה שייכת למעסיק. אך ורק למעסיק. הקופה לא משועבדת לעובדים". איזה עוד נימוקים נתן בית הדין להחלטתו?

גלגל הצלה. צילום: 123rf גלגל הצלה. צילום: 123rf
בית הדין לעבודה בבת ים אישר הבוקר (א') לחברת אל על למשוך 105 מיליון שקל מקופת פיצויים של העובדים. בכך נענה בית המשפט לבקשתה של אל על, בגיבוי משרד האוצר וההסתדרות, למשוך כספים שכל כך נחוצים לה להתמודדות עם המשבר החמור בתולדותיה. מאות עובדי אל על, שהתנגדו נחרצות למהלך, הפגינו ביום חמישי האחרון מול בית המשפט אך זה כאמור, פסק הבוקר לטובת אל על. הדיון שהתקיים כאמור ביום חמישי האחרון ארך כ-6 שעות. השופטת, יפית זלמנוביץ גיסין, עזריאל קופלר, נציג ציבור העובדים, וכרמן קלינגר, נציגת ציבור המעסיקים, קבעו כי לנציגות העובדים אין בעלות בכספי הפיצויים העודפים העולים על חבות כלפי העובדים הזכאים.

בהחלטת בית הדין נכתב בין היתר כך: "הקופה שייכת למעסיק. אך ורק למעסיק. הקופה לא משועבדת לעובדים. המעסיק יכול לשלם פיצויי פיטורין גם לא מכוח הקופה הזו. והוא יכול אח"כ למשוך ממנה כספים בהינתן שהוא שילם את הפיצויים. הוא לא יכול  למשוך, כמו שעשו בעבר, שהוציאו למטוסים, לכן שמו את המגבלה הזו".

נציג אל על טען בדיון, "הסכום של 115 מיליון שקלים אמור לתת טווח נשימה על מנת שאפשר יהא להשלים  את ההתדיינות גם בנוגע לקבלת סיוע וגם את ההתדיינות  מול העובדים. הסכום הזה נותן מרווח נשימה של שבועיים פלוס כמה ימים".

יצוין כי במעמד הדיון ההסתדרות ביקשה לאשר לאל על למשוך 105 מיליון שקל במקום 115 מיליון שקל שביקשה תחילה.

פסק הדין לבקשת העובדים יכנס לתוקף ב-10 במאי, אלא  אם כן יורה בית הדין הארצי לעבודה על עיכוב ביצוע ההחלטה.

מחאת עובדי אל עלמחאת עובדי אל על
הפגינו נגד והפסידו. מחאת עובדי אל על ביום חמישי האחרון. צילום: ועד עובדי אל על

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: