קתאי פסיפיק: חבילת סיוע ממשלתית של 5 מיליארד $
בתמורה ממשלת הונג קונג תקבל מניות מיעוט בחברה, שהתחייבה להתייעל, לקצץ בשכר העובדים ולארגן מחדש את האסטרטגיה העסקית
צילום: Shutterstock
ממשלת הונג קונג תקבל נתח מיעוט במניות קתאי פסיפיק בזכות חבילת סיוע מסיבית, בעוד חברת התעופה התחייבה לחסוך בהוצאות, לקצץ בשכר העובדים ולבצע שינוי גורף באסטרטגיה העסקית של קבוצת התעופה. חבילת הסיוע של הממשלה שווה 39 מיליארד דולר של הונג-קונג HK (חמישה מיליארד דולר אמריקאים), והיא כוללת השקעות משמעותיות מצד בעלי העניין העיקריים. יו"ר קתאי, פטריק הילי, הדגיש כי לא הייתה שום אלטרנטיבה אחרת, אשר הייתה יכולה למנוע את קריסת החברה. כחלק מהחבילה, הממשלה הסכימה להשקיע HK 5.5 מיליארד דולר באמצעות רכישת מניות חדשות, והיא תספק גם הלוואות גישור בשווי של 7.8 HK מיליארד דולר. בעלי מניות קיימים יחויבו לרכוש מניות חדשות, שיגייסו עוד 11.7 HK מיליארד דולר. בעלי המניות העיקריים של קתאי - סוויאר גרופ, אייר צ'יינה וקטאר איירווייס - הסכימו להנפקת המניות החדשות, שיגרמו ירידה קלה באחוזי האחזקה שלהם. לאחר מימוש כל זכויות הרכישה, הממשלה תחזיק 6.08% מהחברה, כאשר סוויאר גרופ תחזיק 42.26%, אייר צ'יינה 28.17%, קטאר 9.38% ובעלי המניות הקטנים יותר 14.11%. ההצעה לכל מרכיבי חבילת הסיוע עדיין חייבת להיות מאושרת על ידי אספת בעלי מניות מיוחדת ב- 13 ביולי. פטריק הילי אמר כי הממשלה אינה מתכוונת להיות בעלת מניות לטווח ארוך בקתאי. עם זאת, היא תמנה שני משקיפים לדירקטוריון של חברת התעופה. הם לא יהיו דירקטורים ולא יהיו להם זכויות הצבעה, אך יוכלו להשתתף בישיבות דירקטוריון ולהשתתף בדיונים. "נוכחותם של המשקיפים נועדה לאפשר לממשלה לפקח ולהגן על השקעתה", אמר הילי. "הזרמת הון חדשה לא אומרת שאנחנו יכולים להירגע", הוסיף הילי והדגיש כי "על קתאי להכפיל את מאמציה לשפר את החברה". בטווח הקצר, קתאי תשיק תכנית חופשה שנייה לעובדים, שתכלול שלושה שבועות חופשה ללא תשלום במהלך ששת החודשים הקרובים, וכמו כן, קיצוץ שכר נוסף לחברי ההנהלה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}