יאט"א: "עיכוב בחידוש התעופה עלול לסכן יותר מ-95,000 משרות"
ארגון התעופה הבינלאומי מתריע מפני המשך השבתת התעופה וחובת הבידוד בישראל, המשפיעים קשות על ענף התעופה, על התעסוקה ועל כלכלת ישראל, שעשויה להפסיד כ-8.3 מיליארד דולר השנה
נתב"ג. צילום: shuttersock
"עיכוב בחידוש התעופה בישראל עלול לסכן כ-95,300 משרות בישראל", מתריע האיגוד הבינלאומי לתעופה וקורא לממשלת ישראל להעניק סיוע כספי לתעשיית התעופה. השבתה כמעט מוחלטת של התעופה הנכנסת והיוצאת בישראל כתוצאה ממשבר הקורונה, משמעותה, עפ"י יאט"א, שמספר הנוסעים לישראל וממנה צפוי לרדת השנה ב-13 מיליון (55%) וההכנסות של חברות התעופה תרדנה ב-3.2 מיליארד דולר. יתר על כן, ההשפעה הרחבה יותר על כלכלת ישראל נאמדת בכ-8.3 מיליארד דולר. עם השפעה כה חמורה על חברות התעופה, הכלכלה והתעסוקה, חיוני שהממשלה תשקול חבילת צעדים לתמיכה בחברות תעופה בישראל. ממשלות ברחבי העולם מספקות תמיכה שונות, כולל: • סיוע כספי ישיר. סיוע משמעותי ניתן על ידי ממשלות צרפת, גרמניה, ארה"ב וסינגפור. למרות שכל סיוע מועיל, יאט"א ממליצה להימנע ככל האפשר מהלוואות, אשר בסופו של דבר מעלות את רמות החוב בתעשייה. • הרחבות לסובסידיות שכר והקלה במיסוי חברות. תוכניות סבסוד השכר, במיוחד בארצות הברית, הקנו לחברות תעופה כ-35 מיליארד דולר. הקלה על מיסים כמו מע"מ, מיסי נוסעים או מיסי דלק תומכת בהאצת השוק. • הימנעות מהעלאת חיובים ואגרות. • על ממשלות לכסות את העלויות של אמצעי בריאות חדשים שהוטלו כתוצאה מהקורונה. ענף התעופה בישראל תומך ב-185,000 משרות וב-5% מהתמ"ג. המשך השבתת הענף מסכן כמחצית מהתרומה הכוללת הזו. לכן חיוני שהממשלה תקבע תוכנית לחידוש התעופה ושילובה המחודש של ישראל בתעופה ובסחר העולמי. קיימות שיטות עבודה מומלצות, שנקבעו על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) לחידוש התעופה, הדואגות לשמירה על בריאות הציבור תוך מתן שירותי טיסה. האמצעים, כולל ניקוי יסודי ותכוף יותר וחבישת מסכות פנים, מצמצמים יותר את הסיכון הנמוך במטוסים. אמצעים אחרים, כמו בדיקות בשדות תעופה במידת הצורך, מניעת נוסעים סימפטומטיים מטיסה ופרוטוקולים רפואיים בטוחים, גם הם עשויים להפחית את המקור הפוטנציאלי לזיהום בינלאומי מחודש. "חברות תעופה בישראל סובלות מהתמוטטות חסרת תקדים בהכנסות, וכדי לשמור על קשרי תעופה, חיוני שישראל תפעל כמו ממשלות רבות אחרות ותספק סיוע כספי לתעשייה. אמצעי הבידוד הם מכשול עצום להתאוששות התנועה האווירית. סקר הנוסעים האחרון שלנו מראה כי 83% לא יטוסו אם תהיה חובת בידוד. לפיכך, אם ממשלת ישראל מבקשת לאושש את הכלכלה, היא זקוקה לפתרון חלופי. התשובה היא אסטרטגיה המשלבת אמצעי בריאות בינלאומיים מתואמים ועקביים לתעשיית התעופה בשילוב עם תוכניות לאומיות יעילות. כיוון שאסטרטגיה זו קיימת, אנשים יכולים להיות בטוחים שטיסות יכולות לתרום שוב לתעסוקה, לשגשוג ולאיכות חיים", סיכם רפאל שוורצמן, סמנכ"ל אירופה ביאט"א.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}