בצל הקורונה: הפסד של כ-40 מיליון דולר לישראייר ברבעון הראשון של השנה
זאת לעומת הפסד של כ-5 מיליון דולר אשתקד. החברה ביצעה הפחתת שוויי מטוסים בכ-20 מיליון דולר, ההכנסות עמדו על סך של כ-75 מיליון דולר לעומת 81 מיליון דולר אשתקד
ישראייר. צילום: עידו וכטל
בזמן שמשבר נגיף הקורונה נמשך, ישראייר סוגרת את הרבעון הראשון של 2020 עם הפסד של 40 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ- 75 מיליון דולר לעומת 81 מיליון דולר אשתקד. ההפסד הגולמי ברבעון הסתכם בכ -1 מיליון דולר אל מול רווח של 4.8 מיליון דולר אשתקד, שחיקה של כ- 6 מיליון דולר המיוחסת ברובה למשבר הקורונה וגם לסגירת שדה דב. ה- EBITDA השלילית הסתכמה בכ- 5.6 מיליון דולר לעומת תרומה חיובית של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד בשל התמשכותו של משבר הקורונה מעבר לרבעון הראשון של השנה, קיבלה הנהלת ישראייר החלטה לבצע התאמה חדה של סעיפים חשבונאים מרכזיים ובהם שווי המטוסים, מלאי החלפים, מוניטין של חברות בנות והוצאות לרה ארגון עתידי. שווי מטוסי החברה הופחת על בסיס הערכת שווי, שבוצעה בשיאו של המשבר מ- 75 מיליון דולר לכ- 55 מיליון דולרים. מלאי החלפים ירד בהתאם מ- 6 מיליון ל - 4 מיליון. שווי החברות הבנות הותאם ב- 2.5 מיליון דולר כלפי מטה. הפרשות לרה ארגון הצפויות עם סיום המשבר בהתאם לתכניות שהוצגו למשרד האוצר, יגיעו לכ- 5 מיליון דולר. בסה"כ הופחתו מהונה העצמי של החברה כ- 30 מיליון דולר. ההפסד הישיר כתוצאה ממשבר הקורונה ברבעון הגיע לכ- 10 מיליון דולר ברבעון כ- 5 מיליון דולר יותר משנה שעברה. מתחילתו של משבר הקורונה שמרה החברה על פעילות מינימאלית שכללה החזרה של כ- 7500 ישראלים בטיסות חילוץ, הפעילה טיסות מטען ושמירה על 2 טיסות יומיות בנתיב הפנים ארצי בין אילת למרכז. לדברי אורי סירקיס מנכ"ל חברת ישראייר: "סדרת פעולות תפעוליות מסחריות באמצעותן התאימה ישראייר במהירות את תצורת ההפעלה שלה למשבר הגדול ביותר אותו חווה ענף התעופה, אפשרו לחברה לצמצם באופן משמעותי את ההפסד ולשמר את יתרת המזומנים שברשותה באופן המאפשר לה לפעול עצמאית עד היום".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}