מהשלכות משבר הקורונה: תם עידן מטוסי הענק
לאחר שאיירבוס החליטה לא להמשיך לייצר את ה-A380, הסופר ג'מבו הדו-קומתי, גם בואינג הודיעה, כי היא מסתגלת למציאות החדשה ומפסיקה לייצר את הג'מבו המפורסם 747
צילום: 123rf
המשבר בענף התעופה והירידה הצפויה בהיקף הנוסעים גם אחרי הקורונה, מאלצים את יצרניות המטוסים להסתגל למציאות החדשה. איירבוס, עוד לפני משבר הקורונה, הגיעה למסקנה שייצורו של הסופר ג'מבו הדו-קומתי, ה-A380, אינו רלוונטי, כל שכן בעקבות הצפי הנוכחי של ענף התעופה. גם בואינג הגיעה למסקנה דומה, כי הג'מבו בעל המוניטין, 747, לא יענה עוד על הצרכים המצומצמים של חברות התעופה הבינלאומיות. ההודעה האחרונה כי בואינג תפסיק את ייצור ה-747 הגיעה גם בעקבות הידיעות, כי חברות תעופה רבות יקדימו את פרישת צי מטוסי 747 שלהן כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה. בריטיש איירווייס, קוואנטס, KLM ווירג'ין אטלנטיק, הוציאו את מטוסי הג'מבו מציי המטוסים שלהן או מתכננים לעשות זאת בהקדם. בואינג מתכוונת להתמקד במטוסים צרים, כמו 737, ולהציע מטוסים רחבים יעילים כמו 777X, שיאפשרו לחברות התעופה להתאים את פעילותן לשוק שלאחר הקורונה, עפ"י GlobalData, חברת ניתוח הנתונים המובילה. עפ"י בואינג, כרגע יש 15 הזמנות עבור מטוסי 747 – כולם לצורכי הובלת מטענים, וייצור המטוסים יסתיים בסוף 2022.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}