קבוצת לופטהנזה: ReNew - תוכנית הארגון המחודש יצאה לדרך
התוכנית, הכוללת פיטורים של אלפי עובדים וצמצום משמעותי של צי המטוסים, היא תוצאה של הפסד של 1.7 מיליארד אירו ברבעון השני. "איננו יכולים להימנע מארגון מחודש מרחיק לכת של העסק שלנו", אומר קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת התעופה
קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ
הצניחה הדרסטית במספר הנוסעים כתוצאה ממגפת הקורונה הובילה את קבוצת לופטהנזה להפסד של 1.7 מיליארד אירו ברבעון השני של השנה. עפ"י הדיווח של הקבוצה על תוצאות הרבעון, חברות התעופה של הקבוצה הטיסו 1.7 מיליון נוסעים - ירידה של 96 אחוז לעומת השנה הקודמת. הקיבולת צנחה ב-95 אחוז, והתפוסה הממוצעת ירדה ל-56 אחוזים. על אף שפעילות המטענים הניבה הכנסות של 1.9 מיליארד אירו ברבעון, כושר הובלת המטענים הכולל ירד ב-54% עקב הצמצום בטיסות הנוסעים. במחצית הראשונה של השנה, עד ה-30 ביוני, הכנסות קבוצת לופטהנזה ירדו ב -52% ל -8.3 מיליארד אירו - הפסד של 2.9 מיליארד אירו לעומת רווח של 418 מיליון אירו במחצית הראשונה של שנת 2019. קבוצת לופטהנזה הודיעה בחודש יוני, כי תיאלץ לקצץ עד 22,000 משרות כתוצאה מההאטה בפעילות. הקבוצה כבר צמצמה 8,300 משרות של עובדים וקיוותה להימנע מפיטורים נוספים, אך כעת נראה שלא תהיה ברירה והקבוצה תמשיך בהליכי הפיטורים. לופטהנזה החזיקה בנזילות פיננסית זמינה בסך 2.8 מיליארד אירו, נכון ל-30 ביוני, ונתון זה אינו כולל את 9 מיליארד אירו, תוכנית סיוע החירום של ממשלת גרמניה, שאושרה על ידי בעלי המניות בסוף יוני והכסף החל להתקבל בתחילת יולי. קבוצת לופטהנזה אינה מצפה, שהיקף ביקוש הנוסעים יחזור לרמות של טרום הקורונה לפני שנת 2024. במסגרת הליך ההתאוששות היא השיקה תוכנית ארגון מחודש מקיפה בשם ReNew, הכוללת את תוכנית הפיטורים והפחתת של לפחות 100 מטוסים מהצי הכולל של הקבוצה. תוכנית ReNew כוללת גם התייעלות והקטנת הוצאות באמצעות הפחתה של 20 אחוז במספר חברי מועצות המנהלים ופיטורים של 1,000 עובדי מינהל של חברת התעופה הגרמנית. קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת התעופה, אמר: "אנו חווים עצירה בתעבורה האווירית העולמית. אנו לא מצפים שהביקוש יחזור לרמות לפני המשבר לפני שנת 2024, ובמיוחד בטיסות ארוכות טווח לא תהיה התאוששות מהירה. הצלחנו להתמודד עם השפעות מגפת הקורנה במחצית הראשונה של השנה באמצעות ניהול עלויות קפדני, כמו גם עם הכנסות ממחלקות המטען והשירות הטכני של לופטהנזה. למרות שאנחנו נהנים מסימנים ראשונים להתאוששות, במיוחד בטיסות הפנאי ליעדי נופש, איננו יכולים להימנע מארגון מחודש מרחיק לכת של העסק שלנו. אנו משוכנעים שכל ענף התעופה צריך להסתגל לנורמה חדשה. המגפה מציעה לתעשייה שלנו הזדמנות ייחודית לכיול מחודש: להטיל ספק בסטטוס קוו, ובמקום לשאוף לצמיחה בכל מחיר, ללכת בדרך של פעילות אחראית".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}