ארה"ב וסין הסכימו על הכפלת היקף הטיסות ביניהן
למרות ההכפלה מספר הטיסות השבועיות בין שתי המדינות עדיין מוגבל – 8 לחברות הסיניות ו-8 לחברות האמריקניות, שהפעילו יותר מ-100 טיסות שבועיות לסין לפני מגפת הקורונה
התעופה האמריקנית. צילום: 123rf
עפ"י מינהל התחבורה האמריקני (DOT), ארה"ב וסין יאפשרו לחברות התעופה להכפיל את מספר הטיסות השוטפות בין המדינות ביחס לתנועה האווירית המוגבלת כיום בין המדינות. מינהל התחבורה האמריקני הוציא צו המאפשר ל-4 חברות התעופה הסיניות, המבצעות טיסות נוסעים סדירות לארה"ב, להגדיל את התדירות ל-8 טיסות הלוך ושוב בשבוע. יונייטד איירליינס ודלתא אייר ליינס, שתי חברות התעופה האמריקניות היחידות שטסות כיום לסין, הורשו על ידי רשות התעופה האזרחית של סין (CAAC) להגדיל את תדירות הטיסות שלהן מ-2 ל-4 טיסות שבועיות. בעקבות ההסכם החדש יונייטד הודיעה כי היא תגדיל את תדירות הטיסות בין סן פרנסיסקו (SFO) לשנחאי פודונג (PVG). החל מה-4 בספטמבר חברת התעופה, שבסיס הבית שלה בשיקגו, תבצע 4 טיסות שבועיות בקו בימי רביעי, שישי, שבת וראשון במטוסי בואינג 777-300ER, עם נחיתת ביניים בסיאול אינצ'און (ICN). דלתא מפעילה כיום 2 טיסות שבועיות לשנחאי דרך סיאול: אחת מסיאטל (SEA) ואחת מדטרויט, והיא מתכנננת להכפיל ל-2 טיסות שבועיות בכל קו. שתי החברות האמריקניות חידשו את הטיסות לסין בסוף יוני לאחר הפוגה של כמעט 5 חודשים בגלל מגפת הקורונה. לפני פרוץ המגפה, יונייטד הפעילה יותר מ-60 טיסות שבועיות ב-9 קווים בין המדינות, ואילו דלתא הפעילה 40 טיסות שבועיות ב-6 קווים. הקווים של אמריקן איירליינס מדאלאס/פורט וורת' (DFW) ולוס אנג'לס (LAX) לבייג'ינג ולשנחאי נותרים עדיין מושבתים. מינהל התחבורה האמריקני הביעה תקווה שסין תסכים להחזיר זכויות טיסה מלאות במסגרת הסכם התעופה הדו-צדדי, "בו גם חברות התעופה הסיניות יוכלו לממש את זכויותיהן במלואן".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}