75,000 עובדי ענף התעופה בארצות הברית בסכנת פיטורין
התעופה האמריקנית. צילום: 123rf
עשרות אלפי עובדי ענף התעופה בארצות הברית צופים בדאגה לקראת ה-1 באוקטובר, כאשר חברות התעופה הגדולות יפטרו עובדים לאחר תום המחויבות, שהוטלה עליהן בחוק CARES. חברות תעופה האמריקניות כבר הזהירו, כי עשירית מכוח העבודה שלהן, לפחות 75,000 עובדים, מקום עבודתם בסיכון, כאשר התעשייה מתמודדת עם השפעת מגפת הקורונה. היקפי הנוסעים עדיין בירידה של 71% בהשוואה לשנה שעברה והמומחים צופים, כי לא סביר שהם יחזרו לרמות של שנת 2019 לפני שנת 2024. לאור המצב הקשה חברות התעופה והאיגודים המייצגים את עובדי הענף דוחפים להארכה של תוכנית התמיכה הממשלתית, אך המחוקקים והבית הלבן טרם הגיעו להסכמה. חברות התעופה הגדולות בארה"ב הפסידו יותר מ-10 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, ולמרות הגידול המסתמן במספר הנוסעים בחודשים מאי ויוני לאחר הנפילה באפריל, ההתפשטות המואצת של הקורונה מאיימת על הסימנים הקלים להתאוששות. במהלך החודשים האחרונים ניסו חברות תעופה להימנע מפיטורים על ידי יישום מגוון של אמצעי חיסכון בעלויות, כגון צמצום הקווים, ביטול שכר המנהלים והקפאת משרות לא חיוניות, אולם מנהלי חברות התעופה הגדולות בארה"ב הבהירו שהם "יצטרכו להיות חברות תעופה קטנות יותר כדי לשרוד". כמעט 20% מכוח העבודה של דלתא, יותר מ-17,000 עובדים, קיבלו הצעות לפרישה או יציאה לפנסיה מוקדמת ואלפים נוספים הסכימו לצאת לחל"ת. מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, אמר: "זה צעד קשה, אך הכרחי לקראת הפיכתה של דלתא לחברת תעופה קטנה וזריזה יותר, שתוכל טוב יותר להתמודד עם המשבר ולהתאושש במהירות". גם החברות הגדולות האחרות, יונייטד ואמריקן, הודיעו כי אפילו אם המצב ישתפר, הן מתכוננות לצמצם או להוציא לחל"ת עד 36,000 ו-25,000 עובדים בהתאמה. הנהלת יונייטד אף ציינה: "עבדנו כל קשה כדי להימנע מפיטורי עובדים, אבל הוצאה לחל"ת היא האופציה האחרונה שנותרה על מנת להגן על האינטרסים לטווח ארוך של החברה". אלפי טייסים ודיילים הם בין 75,000 עובדי חברת התעופה, שנאמר להם כי עבודתם בסכנה. נציגי האיגודים שלהם דוחקים בקונגרס לספק סיוע נוסף של 32 מיליארד דולר, שיאסור על פיטורים עד סוף מרץ 2021.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}