מחזיקי האג"ח צפויים לאשר את הצעתו של מוטי בן משה לרכישת ישראייר
אומנם בשוק ההון צופים שלא כל מחזיקי האג"ח של אי.די.בי יתמכו בבן משה, בעלי דור אלון, כרוכש הסופי של ישראייר, אך אם לא תהינה הפתעות של הרגע האחרון הוא בדרך להפוך לבעל הבית של ישראייר
טיסת הבכורה של ישראייר לדובאי מעל סעודיה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
לאחר שההצבעה לבחירת ההצעה הסופית לרכישת ישראייר נדחתה אתמול (שלישי) ביום נוסף, מחזיקי האג"ח סדרה ט' של אי.די.בי פיתוח אמורים להצביע היום (רביעי) על הרוכש הסופי של ישראייר. הדרמות סביב מכירת החברה לא נפסקות. לאחר שמוטי בן משה, בעלי דור אלון, שיפר אתמול בצורה ניכרת את הצעתו, ההצבעה נדחתה כאמור להיום. חברת Wadiah capital שהציעה תמורת ישראייר 170 מיליון שקל, לא העבירה עד כה ערבות בנקאית מבנק ישראל ויש לה זמן לעשות זאת עד היום בצהריים. אם החברה האוסטרלית לא תפתיע, נראה שמוטי בן משה בדרך להיות בעל הבית החדש של ישראייר. בשוק ההון מעריכים כי לא כל מצביעי האג"ח ילכו אותו. "גם אם היה מציע 400 מיליון שקל, לא כולם היו תומכים בו בגלל כעס על התנהלות שלו מהעבר", מסבירים גורמים בשוק ההון. בן משה הציע למחזיקי האג"ח שתי אופציות לרכישת ישראייר: חלופה א' - 100 מיליון שקל תשלום במזומן ו-30 מיליון שקל, כ-2.4%, ממניות דור אלון. 18 מיליון שקל אופציית PUT למניות דור אלון, ויתור על חוב אי.די.בי לישראייר שמוערך בכ-10 מיליון שקל למרות שהמציעים מתמחרים בכ-17 מיליון שקל. סך הכול ההצעה לפי בן משה למשקיעים עומדת על 165 מיליון שקל. חלופה ב' - 135 מיליון שקל תשלום במזומן למחזיקי האג"ח, ויתור על חוב אי.די.בי לישראייר שבן משה כאמור מתמחר לפי 17 מיליון שקל. סך הכל 152 מיליון שקל התמורה למחזיקי האג"ח. במצגת למשקיעים טוען בן משה כי הוא רואה את ישראייר משתלבת בדור אלון: "הצעת הערך ללקוח על ידי שילובה של ישראייר תוביל להרחבת סל המוצרים המוצע ללקוח (אנרגיה, קמעונאות, ותיירות). סינרגיה עם פעילויות קיימות בתחום שיווק דלק סילוני ותדלוק מטוסים. מינוף הפלטפורמה הקמעונאית הקיימת באמצעות יצירת ערך מוסף משמעותי עבור לקוחות החברה. גיוון תחומי הפעילות ומקורות הרווח מאפשרים לחברה להמשיך לצמוח ולייצר ערך לבעלי המניות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}