תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

האם רשות התעופה האזרחית תאשר לאל על לטוס לאילת?

אל על מעוניינת להתחיל לטוס לאילת ב-11 במארס אולם עד כה לא קיבלה את אישור רת"א לכך. לטענת גורמי תעופה, ברת"א קיים חשש כי אל על תשתמש בקו לאילת גם להכשרת טייסיה המקורקעים. מהו החשש הנוסף של רת"א?

אילת. צילום: 123rf אילת. צילום: 123rf
חברת אל על מנהלת בימים אלה דיונים מול רשות התעופה האזרחית (רת"א) בנוגע להפעלת קו טיסות לאילת. אל על מעוניינת להתחיל לטוס לעיר הנופש הדרומית החל מ-11 במארס, אך עד כה רת"א לא נתנה את אישורה לכך. לטענת גורמי תעופה, ברת"א ערים לעובדה שאל על עלולה להשתמש בקו לאילת גם לצורך הכשרת טייסים מקורקעים וכבית ספר לטיסה. מאות טייסי אל על חייבים לעבור הכשרה מחדש בגלל התקופה הממושכת, כשנה, בה הם מקורקעים. בין השאר, הטייסים חייבים לעבור שבוע הכשרה על הקרקע, שבוע סימולטור באנגליה ובהולנד - דבר שאינו אפשרי כרגע בגלל השמיים הסגורים וכן, מספר טיסות הכשרה בליווי מדריך. לרת"א, כך לטענת גורמי תעופה, אין עניין שאל על תהפוך את הקו לאילת לבית ספר לטיסה. בסביבת אל על טוענים כי הטיסות לאילת לא נועדו להכשרת טייסים כלל וכלל וכי זה עניין מסחרי. זאת ועוד, ברת"א ערים לכך שהביקושים כיום בקו לאילת אינם גדולים: ארקיע טסה לאילת עם 50% תפוסה וישראייר עם 80% תפוסה במטוסי ATR. לפיכך, ברשות התעופה האזרחית לא ממהרים לאפשר לאל על לטוס לאילת עם מטוסיה הגדולים וללא הגבלת תדירויות. במתכונת הנוכחית, ברור שאי אפשר להרוויח מהטיסות לאילת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעאילתרשות התעופה הארחית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: