אא

ישראייר תעתור היום (א') לבג"ץ נגד חיוב נוסעים נכנסים בתשלום בדיקות קורונה בנתב”ג

מדינת ישראל מחייבת את כל הנוסעים השבים למדינת ישראל בשתי בדיקות קורונה: האחת, 72 שעות לפני ההגעה לישראל והשנייה עם הנחיתה בנתב"ג. ישראייר, בדומה לחברות תעופה אחרות, טוענת כי הדבר מונע מרבים לטוס לחו"ל ולכן תעתור היום (א') לבג"ץ

מעבדות לבדיקות קורונה של חברת אומגה בנתב"ג. צילום: סיוון פרג' מעבדות לבדיקות קורונה של חברת אומגה בנתב"ג. צילום: סיוון פרג'
חברת התעופה ישראייר תעתור במהלך היום (א') לבג"ץ נגד החלטת המדינה לביצע בדיקות קורונה בתשלום לישראלים השבים ארצה מחו"ל. 

הדרישה לתשלום האגרה על בדיקת ה-PCR בחזרה לארץ נכנסה לתוקפה בתחילת החודש, ב-1 ביוני. עלות הבדיקה למשלמים מראש היא 80 שקל לעומת העלות בשדה התעופה – 100 שקל.

ישראייר פנתה באחרונה לגורמים שונים, בהם, חזי לוי, מנכ”ל משרד הבריאות , בטענה כי התשלום בגין הבדיקה הוא בבחינת “הליך מכביד ומיותר ובהטלת אגרה לכל דבר ועניין”.

כאמור, הבג״ץ יוגש נגד המדינה, כאשר משרד הבריאות הוא זה שיצטרך להשיב.

ישראייר תטען בין השאר בעתירתה כי התשלום הנגבה אינו חוקי לאור זאת כי כל תשלום חובה, מס, היטל, אגרה או תשלום חובה אחר חייב להיות מגובה בחוק יסוד או בתהליך חקיקה ספציפי, הסמכה כזו או אחרת. בנוסף, תטען החברה בעתירתה כי חוק הקורונה, תקנות שעת חירום או חוק בריאות העם, לא מקנים סמכות לגביה עבור אוצר המדינה.

ישראייר טוענת, כמו חברות תעופה אחרות, כי הדרישה מכל ישראלי לבצע בדיקת קורונה בתשלום מכל יעד בחו״ל 72 שעות לפני הנחיתה בארץ ועם הנחיתה לעבור בדיקה נוספת כאמור בתשלום בנתב"ג, מונע מישראלים רבים לטוס לחופשה.

כזכור, בשלב ראשון הייתה בנתב”ג הגבלה של 3,000 איש שיכולים לעבור ביום. בשלב שני, היה ריחוק חברתי של 2 מטרים וכעת בשלב השלישי, השתת עלויות בדיקה על הציבור, ללא מתן התראה מוקדמת.

ישראייר נגד משרד הבריאות: לבטל לאלתר הכוונה לחייב נוסעים נכנסים בתשלום בדיקות קורונהישראייר נגד משרד הבריאות: לבטל לאלתר הכוונה לחייב נוסעים נכנסים בתשלום בדיקות קורונה
אולם בדיקות קורונה בנתב״ג. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראיירבדיקות קורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: