"מחדל כח האדם של מערך הביטחון גורם שוב לביטולי טיסות"
כך אומר הבוקר (ד') עוז ברלוביץ, המשנה למנכ"ל ארקיע ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. לדבריו, "חברות תעופה זרות הפטורות מהסדרי ביטחון פשוט יחגגו על חשבון החברות הישראליות נוכח אי מתן האישור לחברות התעופה הישראליות לטוס למספר רב של יעדים בחו"ל"
צילום: 123rf
חברות התעופה הישראליות המנסות להתאושש ממשבר הקורונה - המשבר החמור ביותר שידעה התעופה האזרחית בתולדותיה - מתמודדת בימים אלה עם משבר חדש שבא מכיוונו של מערך אבטחת התעופה האזרחית שאינו מאפשר להן לטוס הקיץ למספר רב של יעדים, בהם יוון ושארם א שייח'. חברות התעופה הישראליות מלינות על כך שמערך האבטחה מונע מהן לטוס הקיץ ליעדים שונים בשל טענת שווא של העדר כוח אדם. "המשמעות לאי אישור הטסה ליעדים בחו"ל היא השארת טייסים, דיילים ועובדי קרקע רבים בחל"ת. ארקיע תאלץ להשאיר בחל"ת 10 טייסים ולפחות 50 עובדים. אנחנו נותנים לחברות זרות עבודה הפטורות מהסדרי הביטחון שצריכה להיות בתעופה ישראלית", כך מלין הבוקר (רביעי) עוז ברלוביץ, המשנה למנכ"ל ארקיע ומנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל ומוסיף, "חברות תעופה זרות פשוט יחגגו על חשבון החברות הישראליות". עוד לדבריו, "ארקיע קוראת לשרת התחבורה הנכנסת, מרב מיכאלי, להיכנס לעובי הקורה ולמנוע את המצב המחפיר בו גורם אחד חשוב ככל שיהיה מפיל תעשייה שלמה. חשוב לזכור כי התעופה הישראלית היא נכס אסטרטגי ותזכורת לכך קיבלנו רק לפני חודש בעקבות מבצע 'שומר החומות'. רקטה אחת מעזה ואף חברה זרה אינה מגיעה לכאן". ברלוביץ קורא לרשויות הביטחון לעשות מאמץ מיידי לפתרון. "דווקא בשנה כזו, לאחר משבר הענק של חברות התעופה הישראליות, מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות ולאפשר את קיום הטיסות לחברה שעם צי של 5-6 מטוסים, אי אישור טיסות למספר יעדים מביא להשבתת מטוס ולהביא חלופה של תעופה זרה שיכולה לטוס במקום מטוס ישראלי - זה פשוט הזוי".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}