משבר הבריאות והגידול בביקוש יגרמו לעליית מחירי הטיסות
הגידול בהוצאות יאלץ את חברות התעופה להעלות מחירים, מכריז קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, ואילו מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר, אמר כי על הנוסעים לצפות ל"מחירי טיסות גבוהים יותר באופן דרמטי" עקב גידול בביקוש במקביל לצמצום בקיבולת
צילום: shutterstock
בריאיון עם ה'טלגרף' הבריטי, התייחס מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור, להתאוששות תעשיית התעופה וגם לצורך הבלתי נמנע להעלות את מחירי הכרטיסים. שפור יצא שוב בתקיפות נגד התעריפים הנמוכים במיוחד, שהציעו חברות הלואו-קוסט, ואמר: "אני מאמין שהמחירים היו נמוכים מדי לפני משבר הקורונה. מחירים של 9 אירו או 9 ליש"ט מבריטניה לפורטוגל אינם בריאים לתעשייה". שפור העיר הערות דומות בעבר, כפי שציין בקיץ 2019: "חברות הלואו-קוסט הופכות את התעשייה שלנו ליעד לביקורת ולסתימת המרחב האווירי, מכיוון שהן מעוררות דרישה מלאכותית שלא הייתה קיימת אם היו מחירים ריאליים. לא אמורות להיות טיסות במחירים של מתחת ל-10 אירו". דבריו של שפור עוררו בהמשך התנגשות עם מייקל או'לירי, מנכ"ל ריינאייר, שטען כי סובסידיות ותמיכות של ממשלות האיחוד האירופי מעוותות את התחרות בענף, ואף הגיש תלונה רשמית לאיחוד נגד התמיכה של ממשלת גרמניה ללופטהנזה בעקבות משבר הקורונה. עם זאת, עפ"י ה-NZ Herald, מייקל או'לירי אמר לאחרונה, כי על הנוסעים לצפות ל"מחירי טיסות גבוהים יותר באופן דרמטי", כתוצאה מגידול בביקוש לטיסות במקביל לצמצום קיבולת מתמשך ככל שחברות התעופה ממשיכות להתאושש. שפור סבור שהעלויות יהיו גבוהות יותר גם בגלל משבר הבריאות העולמי. נוכח הצורך בשמירה על מדיניות הזמנות גמישה ועלות מוגדלת בהקפדה על אמצעי בטיחות ובריאות והוצאות השכר לעובדים, חברות התעופה יצטרכו לגבות עלויות אלה באמצעות מחירי כרטיסים גבוהים יותר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}