תחזית בואינג: שוק המטוסים החדשים באסיה פסיפיק יהווה כמחצית מתנועת הנוסעים העולמית עד שנת 2040
אופטימית: יצרנית המטוסים בואינג מעריכה כי הביקוש למטוסים חדשים באסיה פסיפיק יסתכם ב-20 השנים הקרובות ב-17,645 מטוסים חדשים בשווי כספי כולל של 3.1 טריליון דולר. סגן נשיא בואינג לשיווק מטוסים מסחריים: "חברות תעופה יחזרו לפעילות מלאה בטווח זמן קצר ויכבשו נתח שוק גדול יותר"
בואינג. צילום: 123rf
יצרנית המטוסים בואינג, מעריכה כי שוק התעופה באסיה פסיפיק יהווה כמחצית מתנועת הנוסעים העולמית עד שנת 2040 והביקוש למטוסים חדשים יסתכם ב- 17,645 מטוסים חדשים בשווי כספי כולל של 3.1 טריליון דולר. אזור אסיה-פסיפיק הוא אחד מהשווקים המתפתחים בעולם בתחום התעופה במיוחד במדינות סין, מדינות דרום מזרח אסיה ודרום אסיה. התחזית של בואינג שעם התחדשות הטיסות המסחריות על רקע מיגור נגיף הקורונה, חברות התעופה באזור אסיה פסיפיק נערכות לחזרה לפעילות מלאה ולטיסות שיענו לצרכים הגלובליים החדשים. הביקוש לשירותי תעופה במדינות אסיה-פסיפיק יעמוד על 3.7 טריליון דולר. "אסיה פסיפיק מובילה בהתאוששות בעולם התעופה, ואנו עדים לחזרת האימון של הנוסעים בבטיחות של הטיסות המסחריות", אומר דארן הולסט, סגן נשיא בואינג לשיווק מטוסים מסחריים. עוד לדבריו, "חברות תעופה להן ציי מטוסים רב-תכליתיים, יחזרו לפעילות מלאה בטווח זמן קצר ויכבשו נתח שוק גדול יותר הנגזר ממתן פתרונות לביקושים למקומות טיסות. הביקוש למטוסים חדשים בעלי צריכת דלק נמוכה יותר שיסופקו לחברות באזור זה של העולם, יבטיחו לחברות התעופה צריכת דלק נמוכה יותר וקיטון בפליטות דו תחמוצת הפחמן ושיפור באיכות הסביבה". הנקודות העיקריות בתחזית בואינג באסיה פסיפיק ל-20 השנה הבאות: • מדינות בדרום מזרח אסיה המפגינות צמיחה כלכלית מהירה צופים מומחי בואינג גידול בצי ובתנועת נוסעים הרבה יותר משיעור הממוצע העולמי. חברות בעלות שיעורי צמיחה נמוכה צפויות להרחיב טיסות פנימיות עם מטוסים צרי גוף. בעוד שהשמיים פתוחים והסכמי סחר יאפשרו לספקים להשקיע במטוסים רחבי גוף, חסכוניים בדלק, החברות יוכלו לטוס ליעדים חדשים ארוכי טווח. הביקוש למטוסים חדשים בדרום מזרח אסיה בלבד, צפוי להסתכם ב-4,465 מטוסים חדשים בשווי כספי כולל של 765 מיליארד דולר ושירותי תעופה מסחרי יעמדו על 790 מיליארד דולר עד 2040. • בצפון מזרח אסיה, כלכלות חזקות ובוגרות שבהן הביקושים לטיסות פנים וטיסות בינלאומיות ארוכות טווח ימשיכו לגודל. באותן מדינות החלפת המטוסים המיושנים שמשמשים את החברות הללו, יהווה כ- 75% ממסירות המטוסים החדשים. לפי התחזית של בואינג בצפון מזרח אסיה יעמוד הביקוש למטוסים חדשים על 1,385 בשווי כספי של 310 מיליארד דולר וכן שירותי תעופה בשווי של 555 מיליארד דולר ב-20 השנים הקרובות. • באוקיאניה, תעשיית התעופה המסחרית משמשת כתשתית תעבורה משמעותית לטיסות ארוכות טווח. טיסות אזוריות מהוות 80% מתנועת הנוסעים אשר יגרמו להגדלת הביקוש למטוסים צרי גוף, בעוד שמטוסים רחבי גוף כמו ה-787 Dreamliner יתמכו בפיתוח רשת בינלאומית. הביקוש למטוסים חדשים באוקיאניה צפוי לעמוד על 785 מטוסים בשווי כספי כולל של 135 מיליארד דולר ושירותי תעופה בשווי של 165 מיליארד דולר עד סוף תקופת התחזית. • צי המטוסים בעלי גוף צר יעמוד על 13,500 מטוסים, כשלושה רבעים מהביקוש במונחים של יחידות. מטוסים רחבי גוף הכוללים מטוסים מסחריים ומטוסי מטען יעמדו על 3,800 מטוסים. • הביקוש למטוסי מטען ישולש ויעמוד על יותר מ-1,160 מטוסים, מטוסי המטען שיכללו דגמים חדשים, כדי להסתגל לצרכים הגלובליים החדשים ולעמוד בביקוש למסחר אלקטרוני. צי מטוסי המטען באסיה פסיפיק צפוי להשתוות לצי המטען של צפון אמריקה עד 2040. • הביקוש לשירותי תעופה כולל חידוש, תחזוקה, תיקונים ואספקת חלפים למטוסים שיהוו חלק מההתאוששות הגלובלית. • התחזית של בואינג לשנת 2021 צופה שבאזור אסיה-פסיפיק יגדילו את מספר צוותי האוויר המתפעלים את הטיסות ביותר מ-800,000, ואלה יכללו יותר מ-230,000 טייסים, כ-250,000 טכנאים ו-340,000 אנשי צוות במטוסי הנוסעים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}