אא

המו"מ בין אל על והאוצר על פיצוי חברת התעופה - ללא התקדמות

למרות השיחות הרבות שהתקיימו עד כה, שני הצדדים - אל על ומשרד האוצר - עדיין לא הצליחו להגיע להסכמות על מתווה פיצוי מוסכם ומקובל. באל על דורשים מענק כספי מהמדינה, באוצר מציעים נוסחת סיוע של דולר תמורת דולר

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ
המשא ומתן בין אל על לבין משרד האוצר על פיצוי חברת התעופה נמשך אך בשלב זה עדיין ללא כל התקדמות. באל על מצפים שהפעם המדינה תעניק לה פיצוי, ללא קשר להון שהזרים בעל השליטה בחברה, קני רוזנברג, בגובה של כ-211 מיליון דולר. באל על דורשים לקבל מענק כספי מהמדינה כפי שקורה בלא מעט מדינות בעולם ומתנגדים לנוסחת הסיוע שפקידי האוצר מציעים: דולר תמורת דולר. כלומר, מתווה הכנסת יד לכיס בתמורה לסיוע מדינה. כאמור, למרות שיחות המשא ומתן, המתקיימות בשלב זה ברוח טובה, שני הצדדים לא הצליחו להגיע למתווה המקובל על חברת התעופה.

נזכיר כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, מעורב בנושא ובפגישה שהתקיימה באחרונה, השתתף מטעמו יאיר פינס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. את הפגישה הובילה, מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, שאירחה במשרדה את נציגי אל על בראשות המנכ"ל, אביגל שורק. שאר המשתתפים בפגישה, עלו בזום. הצדדים ינסו למצוא היום מתווה שיהיה מוסכם ומקובל על כולם.

כזכור, שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הצהירה בשבוע שעבר, "לא אתמוך בשום מגבלות נוספות עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה. אנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם, כשאין היום שום הסדר של חל"ת ואין שום דבר אחר שתומך אותן. זהו כח אדם חיוני וחברות התעופה הן שירות שמדינת ישראל חייבת לשמר, אני דורשת שהסיוע לחברות יוסדר עוד השבוע".

למרות הצהרותיה אלה של שרת התחבורה, השבוע הסתיים ועדיין לא הוסדר הסיוע לחברות התעופה הישראליות. בחברות התעופה מצפים שהשרה מיכאלי ושרים נוספים שהבטיחו לתמוך, אכן יעמדו במילתם.

באחרונה אמר מנכ"ל אל על על ההגבלות על כניסת תיירים ויציאת ישראלים לחו"ל כי "איננו מתערבים בשיקול הדעת של הממשלה, אך המחירים שאנו משלמים כבדים וחובתה של המדינה לפצות אותנו, בכדי שנוכל לשרוד תקופה זו. לישראל יש אינטרס מובהק שהמוביל הלאומי יעמוד איתן".

"חובת המדינה לפצות". אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: