אא

בלעדי: בעקבות חימום היחסים עם טורקיה ישראייר הגישה בקשה להפעיל טיסה יומית לאנטליה ובודרום

בדרך לרעידת אדמה? חברת התעופה ישראייר הגישה בקשה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) ומצפה לקבל אישור להפעיל טיסות יומיות לעיירות הנופש הטורקיות, אנטליה ובודרום. עד כה, נאסר על חברות התעופה הישראליות לנחות על אדמת טורקיה

אנטליה, טורקיה. צילום: 123RF אנטליה, טורקיה. צילום: 123RF

ישראייר הגישה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) בקשה להפעיל טיסה יומית לשתי עיירות הנופש הטורקיות, אנטליה ובודרום. כך נודע לראשונה לפספורטניוז.

חברת התעופה והתיירות הגישה את הבקשה מתוך כוונה לנצל את המומנטום של חימום היחסים באחרונה בין טורקיה וישראל לצורך הפעלת טיסות יומיות.

נזכיר כי עד כה, על חברות התעופה הישראליות נאסר לנחות על אדמת טורקיה בגלל התנגדויות מצד גורמים ביטחוניים. זאת למעט טיסות חילוץ ומטען שהחברה ביצעה במהלך הקורונה. זה החל בטיסת חילוץ אזרחים מאיסטנבול, המשיך בהטסת קבוצת הכדורסל של הפועל חולון למשחק בגביע אירופה נגד קבוצת בורסה בטורקיה שם שיחקה במסגרת ליגת האלופות והמשיך בטיסת חילוץ רפואי מדלמן שבטורקיה.

כעת, בישראייר מנהלים שיחות מול כל הגורמים האחראיים לאישור טיסות מסחריות לכל דבר ועניין, גם מבחינה ביטחונית. בחברת התעופה מצפים לא להותיר את הזירה התעופתית בקו ישראל-טורקיה רק לחברות התעופה הזרות כמו טורקיש איירליינס ופגסוס, כפי שקורה במשך כל השנים.

אם בקשתה של ישראייר תענה בחיוב, הרי שמדובר ברעידת אדמה חזקה בתחום התעופה.

באחרונה אמר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, בשיחה עם פספורטניוז כי איסור טיסות ישראליות ליעדים כמו בחריין, אתיופיה וטורקיה "היא תופעה מדאיגה המסכנת את התעופה הישראלית. סגרו על התעופה הישראלית מכול המקומות. ציבור הנופשים הישראלי מעדיף לטוס לאנטליה ושאר יעדי הנופש בטורקיה, אבל אנחנו כחברה ישראלית לא מורשים לטוס לאף אחד מיעדים אלה".

אנטליה. צילום: shutterstock בודרום. צילום: shutterstock  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראיירטורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: