אא

היממה הדרמטית: היום (ב') יוכרע אם חברות התעופה הישראליות יטוסו או לא

צפירת הרגעה או הפסקת הטיסות לאלתר: חברות התעופה הישראליות צפויות ככל הנראה לקבל היום (ב') תשובה האם תוכלנה להמשיך ולהפעיל טיסות ישירות לדובאי או שתאלצנה להספיק לאלתר את הטיסות נוכח משבר אבטחת הטיסות שנחשף לראשונה בפספורטניוז

צילום: 123rf צילום: 123rf

משבר אבטחת התעופה בין איחוד האמירויות לישראל יכנס היום (שני) לרגע מכריע. לחברות התעופה הישראליות נמסר כי ככל הנראה היום בשעות הצהריים יוכרע האם תוכלנה להמשיך ולהפעיל טיסות כרגיל לדובאי או שתאלצנה להפסיק לאלתר את הטיסות נוכח המשבר הגדול כפי נחשף לראשונה בפספורטניוז.

גורמי תעופה מעריכים כי המשבר יבוא אל סיומו מאחר ואבטחת התעופה התנהל לפי נוהל רגיל, כפי שעושים בכל מקום ובתיאום על השלטונות המקומיים.

ישנם גורמי תעופה המכוונים אצבע מאשימה כלפי חברת התעופה אמירייטס שדחתה באחרונה את השקת הקו שלה מדובאי לתל אביב ולפיכך, כך טוענים הגורמים, הייתה רוצה שחברות התעופה הישראליות יעברו לטוס בקו לאבו דאבי ולהותיר את השמיים פתוחים לאמירייט ולחברה הבת, פליי דובאי. דבר זה, אינו מקובל, בלשון המעטה, על חברות התעופה הישראליות ושלא יסכימו לוותר על דובאי תמורת אבו דאבי.

מנגד, גורמים באיחוד האמירויות אמרו לפספורטניוז כי "אמיירטס לא קשורה לעניין ומי שמכניס אותה לסיפור מנסה להכניס אותה בכוח למרות שאין לה כל קשר. זה רק לנסות לעשות נזק לחברה שאין לה שום קשר לבעיות האלה".

מסר נוסף שחברות התעופה הישראליות העבירו לגורמים הרלבנטיים בישראל, שלא ינסו שוב לגרום לכך שחברות התעופה מאיחוד האמירויות ימשיכו לפעול כרגיל, כל עוד חברות התעופה הישראליות לא יוכלו להמשיך בטיסות. גורמי תעופה הביעו תקווה שלא יהיה מקום לתסריט כזה להתרחש.

שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, המשיך בימים האחרונים לפעול בנושא מול השלטונות המקומיים ומול הגורמים הקובעים בישראל, במטרה למצוא מתווה ולהרגיע את הרוחות. בנוסף, גורמים בכירים בישראל מעודכנים בכל מה שקורה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםדובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: