חטיבת התעופה בתעשייה האווירית סיימה את 2021 בהפסד של כ-27 מיליון דולר
חטיבת התעופה בתעשייה האווירית סיימה את שנת 2021 בהפסד של כ-27 מיליון דולר ובהפסד תפעולי של כ-15 מיליון דולר. מה עוד הוביל להפסד? ואיזה צבר הזמנות צפוי לחברה בשנים 2022-2024?
התעשייה האווירית. צילום: shutterstock
דו"ח חטיבת התעופה בתעשייה האווירית לשנת 2021. החטיבה סיימה את 2021 בהפסד של כ-27 מיליון דולר הפסד תפעולי של כ-15 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-10 מיליון דולר ב-2020. היקף מכירות החטיבה הסתכמו בשנת 2021 בכ-1.196 מיליארד דולר לעומת סך של כ-1.187 מיליארד דולר שנה קודם לכן, גידול של כ-9 מיליון דולר הנובע מגידול בענף ההסבות שקוזז בחלקו על ע"י ירידה בהכנסות בענף מטוסי המנהלים ובענף מכלולים תעופתיים. הרווח הגולמי הסתכם בכ-59 מיליון דולר (המהווים כ-5% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של כ-78 מיליון דולר (כ-7% מהמכירות) בשנת 2020, קיטון של כ-19 מיליון דולר הנובע ברובו מענף מטוסי המנהליים, ענף ההסבות. מה שעוד פגע בחטיבה במהלך 2021 הן הוצאות מימון בהיקף של כ-22 מיליון דולר. הכנסות החטיבה התחלקו כך: כ-675 מיליון דולר בצפון אמריקה המהווים כ-61%, כ-141 מיליון דולר במכירות באירופה - כ-13%, כ-128 מיליון דולר מכירות באסיה - כ-12%, כ-121 מיליון דולר ממכירות בישראל - כ-11%, כ-26 מיליון דולר מכירות באפריקה - כ-2% וכ-10 מיליון דולר במכירות בדרום אמריקה המהווים כ-1%. פעילות החברה בתחום התעופה כוללת פיתוח, ייצור והרכבה של מטוסי מנהלים אזרחיים, עד לרמת המטוס הירוק. (מטוס שלם שאינו כולל צביעה חיצונית, עיצוב פנים וריהוט), פיתוח ייצור והרכבת מכלולים תעופתיים לכלי טיס אזרחיים וצבאיים, מרכז MRO - מרכז תמיכה כולל למטוסים, מנועים ואביזרים המשרת חברות תעופה ומפעילי מטוסים מכל העולם. פיתוח וייצור הסבות מטוסי נוסעים למטען, השבחה ותחזוקה של מטוסים צבאיים ופיתוח מערכות אוויוניקה, תקשורת נתונים ורשתות נתונים לכלי טיס. להערכת החברה, "היחלשות הכלכלות שמחוץ לארה"ב תשפיע לשלילה על מגזרי מטוסי המנהלים הגדולים, לפחות בטווח הקצר, בעוד שהתחזקות הכלכלה האמריקאית תשפיע לחיוב על הפעילות במגזר מטוסי המנהלים הבינוניים תוך הגדלת נתח ארה"ב בשווקי היעד כמו סין וברזיל". עוד מציינים בתעשייה האווירית כי "עם הימשכות משבר הקורונה, חל שינוי במגמה, באופן שחל גידול משמעותי בהיקף המכירות של מטוסי המנהלים בכלל החברות הפועלות בענף זה. התחזית לאספקות מטוסים בין השנים 2022-2030, צופה אספקות בין כ-7,400 לכ-8,530 מטוסים בהיקף של כ-238-245 מיליארד דולר. בנתח מטוסי המנהלים הבינוניים-גדולים התחזית צופה אספקות של כ-1,520 מטוסים במהלך התקופה האמורה בהיקף של כ-38 מיליארד דולר (המהווים כ-13% מכלל שוק מטוסי המנהלים)". כמו כן, צבר ההזמנות של החברה בתחום התעופה, נכון למועד פרסום הדו"ח, עומד על 75 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022 ואילו צבר ההזמנות לשנת 2023 עומד, נכון לכתיבת הדו"ח, על 453 מיליון דולר ולשנת 2024 על 410 מיליון דולר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}